Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi tota kivikissaäitiä/ äitihullua

Vierailija
19.08.2016 |

Se on nyt päivän riehunut tua yhdessä ketjussa. Pahaa tekee seurata ihmisen tuskaa, mutta on se kyllä pikasen avun tarpeessa.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos on paljon vihaa, niin aika vaikea sen kanssa on elää. Siinä 7-vuotiaat aloituksessahan on oikeastaan just kysymys lapsen vihanpurusta.

38

Vierailija
42/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin, että se oli siinä ketjussa niin sallittua. Yleensä jos esim. lapsi vaikka puutarhajuhlissa sylkee kannuun (kuten joskus täällä oli ketju) niin se lapsi piti suunnilleen tappaa.

38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että voitaisiinko me palstalaiset tehdä joku yhteinen päätös, ettei enää vastattaisi kivikissaäidin aloituksiin tai reagoitaisi viesteihin. Kaikki ketjut joihin tämä henkilö tulee riehumaan menee nimittäin hyvin nopeasti pilalle tämän ahdistavan, tuntikausia kestävän jankkaamisen vuoksi.

Tuohon "pahinta mitä 7-vuotiaasi on sanonut sinulle" -ketjuunkin on tullut ehkä pari-kolmekymmentä varsinaista aiheeseen liittyvää viestiä, loput noin 200 (!!) on kivikissaäidin raivoamista muille keskustelijoille tai vastauksia hänelle...

En mä ainakaan osallistu mihinkään tällaiseen kollektiiviseen kiusaamiseen. Tämä on vapaa maa, halukkaat voivat itse poistua ketjuista, joista eivät pidä.

Ylipäänsä monet äitihullun kanssa taistelevista ovat ajautuneet kiistaan, koska eivät voi ymmärtää sitä traumaa, minkä narsistivanhempi pahimmillaan aiheuttaa. Kivikissaäidillä on ilmeisesti sekamuotoinen häiriö eli hän on sekä itse narsisti, että läheisriippuvainen, ns. ohutnahkainen narsisti.

Myönnän etten näe äitihullun äitiä mitenkään narsistina. Ihan tavallinen -70 luvun äiti. Muuta en ole hänen kuullut kertovan.

Persoonallisuushäiriö äitihullulla ilman muuta on. Mutta että oikein ohutnahkainen narsisti...

Narsistejahan löytyy kaikkialta jos niin toivoo. Osa ohutnahkaisia jne

Vierailija
44/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että voitaisiinko me palstalaiset tehdä joku yhteinen päätös, ettei enää vastattaisi kivikissaäidin aloituksiin tai reagoitaisi viesteihin. Kaikki ketjut joihin tämä henkilö tulee riehumaan menee nimittäin hyvin nopeasti pilalle tämän ahdistavan, tuntikausia kestävän jankkaamisen vuoksi.

Tuohon "pahinta mitä 7-vuotiaasi on sanonut sinulle" -ketjuunkin on tullut ehkä pari-kolmekymmentä varsinaista aiheeseen liittyvää viestiä, loput noin 200 (!!) on kivikissaäidin raivoamista muille keskustelijoille tai vastauksia hänelle...

En mä ainakaan osallistu mihinkään tällaiseen kollektiiviseen kiusaamiseen. Tämä on vapaa maa, halukkaat voivat itse poistua ketjuista, joista eivät pidä.

Ylipäänsä monet äitihullun kanssa taistelevista ovat ajautuneet kiistaan, koska eivät voi ymmärtää sitä traumaa, minkä narsistivanhempi pahimmillaan aiheuttaa. Kivikissaäidillä on ilmeisesti sekamuotoinen häiriö eli hän on sekä itse narsisti, että läheisriippuvainen, ns. ohutnahkainen narsisti.

Myönnän etten näe äitihullun äitiä mitenkään narsistina. Ihan tavallinen -70 luvun äiti. Muuta en ole hänen kuullut kertovan.

Persoonallisuushäiriö äitihullulla ilman muuta on. Mutta että oikein ohutnahkainen narsisti...

Narsistejahan löytyy kaikkialta jos niin toivoo. Osa ohutnahkaisia jne

Ehkä sulla on se persoonallisuushäiriö. Minussa on paljon vihaa, se ei tee ihmisestä persoonallisuushäiriöistä.

Vierailija
45/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän meistä varmaan iso osa luuli ammattivalittajaakin provoksi kunnes käry kävi ja tyyppi poistui palstalta.

Totta. Olin ammattivalittajastakin huolissani. Toisaalta kaipaan se höpsöjä pontevia juttuja. Mutta, paljon on näillä henkilöillä myös samoja piirteitä. T:Ap 

Ammattivalittaja oli harmiton ja mukava

Ihan eri kuin tämä äitihullu

Vierailija
46/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän meistä varmaan iso osa luuli ammattivalittajaakin provoksi kunnes käry kävi ja tyyppi poistui palstalta.

Miten ammattivalittajakin on kadonnut? Mitä tapahtui? Olin pari viikkoa palstailematta, niin oon pudonnu kärryiltä.

Vierailija
47/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö tiedetään sellaiseksi, jonka kanssa keskustelu ei tiedettävästi johda kenenkään osalta puusta pitkään ja joka kaiken lisäksi usein sättii ja haukkuu kanssakeskustelijoitaan, ei tämän ignooraaminen yksittäisellä keskustelupalstalla liene mitään "kollektiivista kiusaamista"... -17

Vierailija
48/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Ehkä mä halusinkin saada kivikissaäitiin yhteyden. Huomaatko, että täällä on ihmisiä jotka välittää ja on huolissaan susta. Monella meistä on takana vaikea lapsuus, mutta se menneen taakka täytyy heittää harteilta. Toivon sulle kaikkea hyvää ja toivottavasti sä pohdit asioita mielessäs ja otat kaiken tarvittavan avun vastaan. T:Ap

Vierailija
49/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Ehkä mä halusinkin saada kivikissaäitiin yhteyden. Huomaatko, että täällä on ihmisiä jotka välittää ja on huolissaan susta. Monella meistä on takana vaikea lapsuus, mutta se menneen taakka täytyy heittää harteilta. Toivon sulle kaikkea hyvää ja toivottavasti sä pohdit asioita mielessäs ja otat kaiken tarvittavan avun vastaan. T:Ap

Joo kiitos. Kyllä mä otan silleen apua vastaan, se vain on ongelmana, että kun ongelmana on viha niin kukahan haluaa auttaa mua.

Vierailija
50/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis haluais vihata ketään enkä vihaakaan niitä jotka ovat minulle ystävällisiä tai jotka ymmärtävät mua (silloin ei tartte olla muodon vuoksi vain ystävällinenkään, tosiaankaan, siitäkään en hyödy mitään, eli saa tarvitsemaani apua) mutta ongelmani on viha ja se on hyvin musta ongelma. Vissiin. :((

Vierailija
51/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan taas kuitenkin tämän ketjun ansiosta itseäni selittäessäni kykenin sanoittamaan, että ongelmani on viha. Minulta puuttuu osin sanat ongelmilleni, koska ne ovat juuriaan ajalta, jolloin aktiiviset sanat vielä olivat lapsenkengissään. Siksi aina kun löytää sanallisen merkityksen näille niin ainakin tuntuu sille, että pääsee eteenpäin. Kuin tilkkutäkkiä kutois.

Vierailija
52/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en siis haluais vihata ketään enkä vihaakaan niitä jotka ovat minulle ystävällisiä tai jotka ymmärtävät mua (silloin ei tartte olla muodon vuoksi vain ystävällinenkään, tosiaankaan, siitäkään en hyödy mitään, eli saa tarvitsemaani apua) mutta ongelmani on viha ja se on hyvin musta ongelma. Vissiin. :((

Tääkin on niin huvittavaa, jos olen aikaisemmin kirjoittanut vain etten hyödy mitään, niin ketjuun on tullut joku haukkumaan minua itsekkääksi. Siksi piti lisätä tuo, että "saan apua".

Vierailija
53/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haukkumaan itsekkääksi tai minä minä -ihmiseksi. Niin no, eihän se tietenkään olisi mitenkään oleellista mun lapsille esimerkiks, että just minä saisin apua. Eihän? Sen ajatteleminen on siis niin itsekästä, niin minä minää!

Vierailija
54/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy päästä tosta vihasta yli. Mennyttä et voi muuttaa, mutta tulevaisuus on sun käsissä. Tuskin haluat olla samanlainen kun äitis oli. Mieti omia lapsiasi ja niiden tulevaa vihaa sua kohtaan. T:Ap

Vierailija
55/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy päästä tosta vihasta yli. Mennyttä et voi muuttaa, mutta tulevaisuus on sun käsissä. Tuskin haluat olla samanlainen kun äitis oli. Mieti omia lapsiasi ja niiden tulevaa vihaa sua kohtaan. T:Ap

No kyllä täytyy. Nytkin nuorempi itkee kun en jaksa olla hänen kanssaan oltuamme tänään jo koulun jälkeen Jossain missä oli leikkipaikka ja ostettuani hänelle lelun. Annan huomiota mutta itkee jos en enää jaksa. Ja sitten alan hermostua ja olen äkäinen. Ymmärrän, että lasta rasittaa koulunalku, mutta en jaksa antaa koko ajan huomiota itkevälle lapselle. Jos mä itkin, niin luuletteko että sain huomiota? Huoneeseen käskettiin.

Vierailija
56/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siis panttasin tunteeni jo ennen kuin niistä tuli edes niitä joita tyttäreni nyt käy(?) läpi. Eihän se kivaa oo, etä hän hakee huomiotani ja itkee kun ei minulla ole vain jaksamista siihen, mutta kun olimme jo tänään jossain.

Vierailija
57/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hänellä on täällä isäkin (joka tosin tuojottaa uutisia) ja äiti, mulla oli vain äiti. Nyt olen kuulemma tyhmä.

Vierailija
58/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hänellä on täällä isäkin (joka tosin tuojottaa uutisia) ja äiti, mulla oli vain äiti. Nyt olen kuulemma tyhmä.

Ota lapsi syliin. Ei tarvitse puhua, ole vain läsnä ja halaa.

Vierailija
59/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tän enempää elämääsi puutu, mutta toivottavasti mietit mitä teet ja miten kasvatat lapsesi. Hyvää yötä ja kauniita unia. T:Ap

Vierailija
60/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota lapsi syliin. Ei tarvitse puhua, ole vain läsnä ja halaa.

No oon tehnyt sitäkin. Mutta kyllä se tilanne nyt meni ohi. Siis että lapsi on ihan tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän