Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

alavatsakipu ja valkovuoto

02.03.2006 |

Mulla oli tiistaina ultra ja sen jälkeen on alkanut valkovuoto. Ekaksi ajattelin että se on vaan sitä geeliä mitä laittavat, mutta mulla tuntuu välillä että on tosi märkä olo. Muistelen että edellisessäkin raskaudessa oli valkovuotoa, mutta että se olisi alkanut vasta myöhemmin. No en tuosta olisi vielä hirveän huolissani, mutta mulla on nyt myös kahtena päivänä ollut kipua tuolla aivan alavatsalla vai sanoisko särkyä. Välillä tuntuu pientä nippailua tuolla emättimen suunnalla ja painon tunnetta. Mitä ihmettä tää vois olla? Kasvukipua kenties? Mietin myös että jos vauva on alkanut jo pikku hiljaa painamaan ja siitä nämä tuntemukset. Mulla on emättimestä otettu bakteeriviljely vajaa kuukausi sitten ja oli ok. Voisko paikat olla avautumassa jo näin aikaisessa vaiheessa? Ja nyt juolahti mieleen eihän tää voi olla virtsarakontulehdus? Mutta silloin luulisi olevan muitakin oireita. Soitan varmaan huomenna neuvolaan, mutta olisi kiva kuulla jotain arvauksia tai tietoa.

rv 13+3

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edellisissä raskauksissa ollut valkovuotoa mutta nyt se on ollut jotain järkyttävää. Kävin äitipolilla muista syistä ja lääkäri sanoi, että se voi olla todella runsasta ja jopa tuntua kuin lorahtaisi housuun välillä.

Nippailut ja painon tunne ovat myös normaalia. Johtuu kohdun kasvusta ja lihasten venymisestä. Sitä jatkuukin sitten koko raskauden ajan...

Kannattaa se pissatesti tehdä ihan varmuuden vuoksi. Ainakin meidän neuvolassa se tehdään alussa ihan automaattisesti, ettei ole piilevänä. Muuten sen saa aina kun vain pyytää.

Vierailija
2/4 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan sama ongelma koko raskauden ajan. Välillä vuoto oli jopa veristä. Vauvalla ei kuitenkaan missään vaiheessa ole ollut hätää. Voisiko olla hiiva tai jokin muu tulehdus? Multa löytyi syy alkuraskauden vuotoihin siitä. Nyt viikoilla 38+5 saa jo kulkea side pöksyissä koko ajan. Toivottavasti sulla ei ole yhtä huono tuuri. Ei ollut tällaista kun odotti ensimmäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa, että hiivatulehdus voi aiheuttaa myös niitä kipuja ja nippailuja kohdun suulla, tai näin ainakin minulle kerrottiin äitiyspolilla.

Vierailija
4/4 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivan hirveitä alavatsa kipuja ja menin sitten päivystykseen, ja mulla oli emätintulehdus. Sanoivat kipujen tulleen siitä. Valkovuotto oli tosin kellertävää ja paksumpaa, joten se aina viittaa bakteeriin?

Välillä vaikea tietää, että mikä normaalia raskauden v.vuotoa ja mikä ei. Hiivakin mulla oli, ääh vihaan alapää vaivoja..

Pikkuhousunsuojaa oon pitänyt koko ajan, ja eikö sekin lisää hiivaa? Muuten joutuisin vaihtaa pöksyt kolmesti päivässä. Ensin iloitsin sitä, kun ei tuu enää menkkoja, mjtta tää valkovuoto riesa onkin jokapäiväistä...