Mikset pettämisen sijaan siirry avoimeen suhteeseen?
Mielestäni pettäminen on todella selkärangatonta siksi, että parisuhteessa kummallakin tulisi olla tasavertaiset oikeudet. Jos pettäjä saa juosta vieraissa, hänen tulisi sallia sama puolisolleenkin.
Ehdotan, että jos on himoja oman suhteesi ulkopuolelle, keskustele kumppanisi kanssa, voisitteko kokeilla avointa suhdetta. Näin ei tarvitse pettää ja rikkoa toisen luottamusta.
Epäilen kyllä, että harvalta löytyy selkärankaa moiseen.
Kommentit (7)
No luulenpa, että pettämisen takana on usein muutakin kuin vaan puhdas halu seksuaalisiin kokemuksiin muiden, kuin oman puolison, kanssa. Usein parisuhteessa on jo jotain ongelmaa ennestään, tai pettäjä kaipaa pettämisen tuomaa jännittävää kokemusta syystä tai toisesta. Avoin suhde vaatii parisuhteelta todella paljon enemmän; se ei voi olla vain sopimus siitä, että molemmat saa "käydä vieraissa". Tarvitaan luottamusta, yhteiset pelisäännöt ja niin edelleen.
Ideahan tässä on se, että pettäjä haluaa suhteen olevan avoimen vain itselleen ja puolison olevan uskollinen. Usein pettäjät ovat itse äärimmäisen mustasukkaisia.
Mielelläni siirtyisin, ja olen kysynytkin sitä puolisoltani, mutta hän ei halua. Minä kuitenkin haluan joskus seksiä, ja kun en saa sitä puolisoltani, haen sitä muualta.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni siirtyisin, ja olen kysynytkin sitä puolisoltani, mutta hän ei halua. Minä kuitenkin haluan joskus seksiä, ja kun en saa sitä puolisoltani, haen sitä muualta.
Mikset vain eroa ja etsi kumppania, jolle avoin suhde kävisi tai joka ei ainakaan pihtaa? Oletko sanonut kumppanillesi suoraan, että jossei hän anna, haet muualta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset vain eroa ja etsi kumppania, jolle avoin suhde kävisi tai joka ei ainakaan pihtaa? Oletko sanonut kumppanillesi suoraan, että jossei hän anna, haet muualta?
En halua, koska rakastan puolisoani ja haluan elää hänen kanssaan. En ole sanonut noin, eikä hän tiedä että haen muulta, siksihän sitä pettämiseksi kutsutaankin. Jos hän tietäisi ja hyväksyisi, se ei olisi pettämistä. Petän, koska on pakko. Puolisolle siitä ei ole mitään haittaa, hän ei tiedä siitä, eikä koskaan saa tietääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista jos olet suhteessa vain koska seksi sujuu (tällä hetkellä), muuten lähtee kumppani vaihtoon. Tuleeko yllärinä, että joiltain löytyy ehdotonta rakkautta.
Useastihan mies kokee pettämisen alfana olemiseen (se että hänellä on vain oikeus käydä vieraissa ja nainen on heikompi) ja nainen taas kostaa suhteissa pettämisen avulla. Monet pettäjät eivät siksi voisi olla avoimessa suhteessa kosks motiivi ei ole saada seksiä niinkään vaan se motiivi on itsekäs ja itseensä liittyvä, avoimessa suhteessa ihmiset ovat yleensä avoimia luonteita joilla ei mustasukkaisuus ota valtaa tai jotka nauttivat mustasukkaisuudesta.