Keitättekö kuukupin joka päivä?
Ostin itselleni ekan kuukupin ja ohjeissa lukee että keitä kuukuppi tarvittaessa. Riittääkö huuhtelu 4-8 tunnin välein vai keitättekö kupin joka päivä ?:)
Sellanen kysymys kans että onko kuukuppi merkeillä eroja? ostin Belladotin evelina kuukupin kun se oli halvempi ku lunette
kiitos etukäteen vastauksista :))
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Hyi vittu! Siis oikeastiko se pitää keittää? Ja siinä samassa kattilassa sitten myöhemmin perheelle spaghettia?
Joo, en edes kokeile, tamponeilla mennään.
Minulla on kupille oma kasari, semmoinen halpa pikku kattila vain. Tällaiseen ratkaisuun voi päästä esimerkiksi silloin, kun ajattelee asiaa eikä ryhdy heti yököttelemään.
En ole keittänyt kuppia enää vuosiin ja mitään tulehduksia ei ole tullut. Pesen vain hyvin saippualla tyhjentäessä sekä ennen ja jälkeen kuukautisten.
En ole keittänyt ikinä. Kuppi jotain 4 vuotta vanha. Pesen hyvin saippualla menkkojen lopuksi, ja koska siellä kaapissa kuppi kuivuu totaalisesti ennen seuraavaa käyttöä, niin jos siihen on jotain pöpöjä jäänyt, niin kuolevat kyllä ravinnon ja veden puutteeseen.
Keitän sen aina käytön jälkeen. Paitsi tietenkin jos vain tyhjennän kupin ja laitan sen heti uudestaan Sinne, silloin vain huuhtelen sen.
Vierailija kirjoitti:
En ole keittänyt kuppia enää vuosiin ja mitään tulehduksia ei ole tullut. Pesen vain hyvin saippualla tyhjentäessä sekä ennen ja jälkeen kuukautisten.
Ei sitä kannata ainakaan tavallisella saippualla pestä. Nimittäin limakalvot eivät todellakaan pidä siitä saippuasta, vaikka kuinka hyvin huuhtoisit kupin pesemisen jälkeen. Ei tunnu mukavalta. Kupin pesemiseen tarkoitettu pesuaine on varmaan eri juttu, tosin sitä en itse ole kokeillut.
Keitän vettä ja liotan kuppia sille tarkoitetussa astiassa, johon kaadan sitä kiehuvaa vettä. Niinkin se käy. Myös minä huuhtelen kylmällä vedellä välissä ja keitän vain menkkojen jälkeen.
Merkeissä on eroja, sekä koossa että tunnussa. Oli pakko vaihtaa pehmeämpään malliin, kun ensimmäinen ostamani teki kipeää, enkä voinut käyttää. Se oli niin jämäkkä ja kovaa, paksua muovia, varmaan ensimmäinen joka Suomeenkin rantautui. Tämä uusi on myös kooltaan pienempi ja siksi kätevämpi, vaikka joutuukin useammin vaihtamaan.
Mulla on luneten pesuneste ollut käytössä kaksi vuotta, ja vielä on jäljellä vaikka kuinka paljon. :D
Keitän yleensä menkkojen alussa, ja huuhtelen aina ensin kylmällä vedellä, sen jälkeen pesu.
Aluksi käytin jotain tavallista nestesaippuaa sen pesuun, mutta kuppi alkoi haisemaan ja luneten sivuilla sanottiin että se voi johtua väärästä saippuasta, ostin sitten luneten oman pesuaineen jota kuluu kerralla VÄHÄN, ja hajuongelmakin poistui.