Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joilla työmatkat vie huomattavan osan palkasta?

Vierailija
19.08.2016 |

Meillä menee miehen autolla kulkemiseen melkein 700€ kk ja mitään ei oikein saada säästöön kun aina on kuluja joko autossa tai lapsilla tms. Kotia pitäisi rempata ja laittaa myyntiin mutta ei ole rahaa siihen remppaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viehän se siinä muodossa että meilläkin joudutaan pitämään kahta autoa. Auton kuluksi voi laskea 750€, toki saahan siitä vähän työmatkavähennystä verotuksessa.

Vierailija
22/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis miehen palkka ei ole niin iso että verovähennykset olisi kovin isoja.

Täh? Mitä sillä palkalla on merkitystä? Saatte laittaa vähennettäviin työmatkakulut 7000€n saakka, ja 750€ on omavastuu.

Tampio.

Pienempi palkka = vähemmän rahaa = pienempi veroaste.

Eli pienestä palkasta vie matkakulut huomattavasti suuremman osuuden kuin isosta palkasta. Muistakaa, että kyse on vain verovähennysoikeudesta, se ei säästä kuin osan kustannuksista varsinkaan ap:n tapauksessa, kun veroprosentti on muutenkin matala.

No herran jestas nyt. 750€ on omavastuu ja kaikki saavat sen jälkeen veronpalautuksia 7000€:n saakka. Minulle se on ainakin iso palautus ja raha, sillä minulla on 120km työmatka per päivä. Palkka 2500/kk. Ihme nussutusta taas.

Työmatkakulut vähennetään ansiotulon määrästä, ei veroista. Vähennyksen suuruisen määrän saa siis tienata varovapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis miehen palkka ei ole niin iso että verovähennykset olisi kovin isoja.

Täh? Mitä sillä palkalla on merkitystä? Saatte laittaa vähennettäviin työmatkakulut 7000€n saakka, ja 750€ on omavastuu.

Ei palkalla mutta veroprosentilla on. Työmatkavähennystä ei miinusteta veroista vaan tuloista. Hyväksytyn vähennyksen saa tienata verottomana, eli hyöty on sen verran mitä jää veroja maksamatta ja pienipalkkaisella hyöty on pienempi kuin suurituloisella, koska progressiivinen verotus.

Vierailija
24/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, 750€ on omavastuu oman auton käytöstä VUODESSA. Joten laskes nyt uudelleen mitä se maksaa kuukaudessa. Ihan älytöntä edes sanoa tuollaista.

Monessa autossa jo pelkkä vakuutus maksaa enemmän kuin 750€ vuodessa. Itse olen laskenut että meillä kahden auton pitäminen ja käyttäminen maksaa 18 tonnia vuodessa (750€/kk/auto). Tästä meillä saa toinen vähentää auton työmatkakuluissa ja siitä saatava rahallinen nettohyöty on noin 30€/kk.

Vierailija
25/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saathan sinä niistä sitten verovähennykset, joten.... ei se ihan niin paljoa kuitenkaan taida olla =)

Maksimivähennys 7000€/vuodessa (työmatka 156km/päivässä) , jos veroprosentti vaikka 35%, niin nettohyöty kuukaudessa 204€. Jos auto kuluttaa vaikka 6 litraa bensiiniä satasella, niin kuukauden polttoaineet maksaa noin 270€, eli ei riitä edes bensoihin ja bensathan ei ole edes puolet auton kuluista.

Vierailija
26/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudun  asuntojen hintoja tarkastellessa tulisi katsoa asiaa kokonaisuutena, jossa huomioidaan asumiskulut + työmatkakulut.

Maaseudun autoiluun perustuva elämäntyyli maksaa aika paljon. Asunnot ovat edullisia, koska auto on monen kohdalla välttämätön lisä, jopa 2 autoa.

Itsellä 800 euron asumiskulut yksinasuvana, mutta työmatkat kuluttaa lähinnä kenkiä.

Vierailija
27/27 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tarkastelleet muita työmatkavaihtoehtoja? Bussit? Kimppakyyti? Vähempi kuluttava auto?

Silloin, kun olen itse kulkenut autolla työmatkoja, ovat bensakulut olleet luokkaa 5€/suunta. Olen laskenut niin, että jos minulla menee 10 euroa työmatkakuluihin, pitää päivän aikana tienata yli 20 euroa, että töissäkäyminen autolla on ylipäätään kannattavaa. Monesti julkinen liikenne olisi (maaseudulla) tullut kalliimmaksi kuin oman auton käyttö. Pääkaupunkiseudulla toki toisin päin. Monesti myös työajat sellaisia, ettei julkisia kulkenut. Tai sitten yhteyttä ei vaan ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi