Kertooko yksin kotona juominen alkoholismista?
Varasin täksi illaksi 2 pulloa punkkua, ja aion vetää molemmat todennäköisesti. Ihan vaan huvikseen tosin mutta pitäisikö huolestua?
Kommentit (16)
Niinpä niin. Mietippä miksi mietit tuota asiaa.
Ei. Mä tykkään tissutella joskus. Siis ostaa vaikka 8 bissee, palstailla ja katsella vaikka sarjoja. En näe siinä mitään pahaa. 8 eurolla saa baarissa hädin tuskin yhden ison tuopin.
Kuinka moni harrastaa? Olen nyt lähes viisi vuotta putkeen ryypännyt yksin kotona, pidän aina verhot ja sälekaihtimet kiinni jotta kämpässä on mahdollisimman pimeää. En tee muuta kuin selaan nettiä tai katson elokuvia ja välillä pelailen jotain. Aion jatkaa harrastustani vielä vuosikausia, ehkä niin pitkään kuin minussa henki pihisee. Näen työn ja kaupassa käynnin ulkopuolella muita ihmisiä ehkä kerran pari vuodessa.
Nyt ongelmaksi alkaa muodostumaan, etten jaksa enää käydä edes töissä, koska en näe mitään syytä siihen ja sen lisäksi se katkoo pahasti uppoutumisen omaan kopperoon. Kyselen asiasta täältä, koska täällä saattaa olla saman henkistä porukkaa. Kannattaako vain lopettaa työt ja totaalisesti vajota oman kopin rauhaan? Meillehän aina sanotaan, että pitäisi tehdä mitä itse haluaa. Löytyykö paljon muita ihmisiä, jotka tykkäävät juoda yksin pimeässä viikkokausia tai vuosia putkeen? Kannattaako alkaa sossupummiksi vai mitä pitäisi tehdä?
Varmasti täältä löytyy samaa asiaa harrastavia. Haluaisin kysyä juurikin siitä, että käyttekö töissä ja jos ettei niin riittääkö rahat viinaan hyvin? Oma kulutuksen on noin 3,5 litraa viikossa, joten jos alkaisin pummiksi joutuisin hakemaan viinat virosta, sillä Alkon hinnoilla ei tuota määrää saa sossurahoilla ostettua.
Onko väliä ottaako yksin, yhdessä, kotona, juhlissa, baarissa?
Kalsarikännit on välillä ihan parasta :D
Ei kerro, jos juominen on satunnainen huvi.
No ei pelkästään yksin juominen. Täällä mäkin vedän lasillista baileysia. Enempää en kyllä aatellut ottaa tällä viikolla kuin tuon yhden lasillisen. Yksin kuitenkin olen. Kai se kerralla juotu määrä ja/tai juomiskertojen tiheys enemmän siitä kertoo..
juon joskus yksin kun ei ole kavereita joten olisi typerä yksin mennä baariinkaan ryyppäämään. (poikaystävä asuu naapurikaupungissa) joten en ole seuraakaan vailla.
Ihan sama missä juot tuon määrän, niin alkoholismia pukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni harrastaa? Olen nyt lähes viisi vuotta putkeen ryypännyt yksin kotona, pidän aina verhot ja sälekaihtimet kiinni jotta kämpässä on mahdollisimman pimeää. En tee muuta kuin selaan nettiä tai katson elokuvia ja välillä pelailen jotain. Aion jatkaa harrastustani vielä vuosikausia, ehkä niin pitkään kuin minussa henki pihisee. Näen työn ja kaupassa käynnin ulkopuolella muita ihmisiä ehkä kerran pari vuodessa.
Nyt ongelmaksi alkaa muodostumaan, etten jaksa enää käydä edes töissä, koska en näe mitään syytä siihen ja sen lisäksi se katkoo pahasti uppoutumisen omaan kopperoon. Kyselen asiasta täältä, koska täällä saattaa olla saman henkistä porukkaa. Kannattaako vain lopettaa työt ja totaalisesti vajota oman kopin rauhaan? Meillehän aina sanotaan, että pitäisi tehdä mitä itse haluaa. Löytyykö paljon muita ihmisiä, jotka tykkäävät juoda yksin pimeässä viikkokausia tai vuosia putkeen? Kannattaako alkaa sossupummiksi vai mitä pitäisi tehdä?
Varmasti täältä löytyy samaa asiaa harrastavia. Haluaisin kysyä juurikin siitä, että käyttekö töissä ja jos ettei niin riittääkö rahat viinaan hyvin? Oma kulutuksen on noin 3,5 litraa viikossa, joten jos alkaisin pummiksi joutuisin hakemaan viinat virosta, sillä Alkon hinnoilla ei tuota määrää saa sossurahoilla ostettua.
:Ddd
Täällä suunnilleen samanlainen elämä.
Oletko tietoinen hikikomori -ilmiöstä?
https://vastavalkea.fi/2015/11/10/hikikomori-hikikomero-hikky/
Sami Munther eli parikymppisenä ahdistunutta erakon elämää. Muntherin mukaan Suomessa on liian helppoa kadota neljän seinän sisään – ja siitä seuraa mielenterveysongelmia.
Ei mitään väliä juoko yksin vai seurassa. Alkoholismi on pakonomainen riippuvuus alkoholiin, sellaista että tulee juotua vaikka ei saisi tai haluaisi pohjimmiltaan. Sitä esiintyy sekä yksin juojilla että seurassa juojilla. Ja on sekä yksin juojia että seurassa juojia, jotka eivät ole alkoholisteja.
Ei pidä huolestua, jos et kovin usein tuommoisia määriä juo. Ei kovakaan silloin tällöin kertakäyttö alkoholistia tee.
Itse juon aina yksin, koska olen sietämätön henkilö juovuksissa, enkä halua rasittaa ketään ärsyttävällä, ylimielisellä leuhkijakusipää-seurallani. Mutta yksin kotona, vain kissa seurana, saa rauhassa uhota ja olla paras ja rikkain ja älykkäin :D
Minusta tuo on järkky kertamäärä. Ja asun Keski-Euroopassa ja meillä juodaan lähes joka päivä jonkin verran alkoholia...
Määrät on ainakin kohillaan.