Millaisia osakesalkkuja av mammoilla?
Itse oon tän hienonnharrastuksen aloittanut vasta marraskuussa, tarkoitus oli vähän kokeilla vaan mutta n. 18ke oon sijoittanu. Salkun arvi nyt n. 25ke. Sijoitukset pääasiassa teknologiassa ja kaivosalalla. Pienempiä positioita sitten hajanaisemmin.
Avataan salkut?
Kommentit (18)
Mammoilla? Pikavippejä, meikkikuitteja ja miehen luottokortti.
Perusmamma ottaa pankista lainaa kolmisen tonnia ja ostaa Louis Vuittonin laukun, ja kutsuu sitä sijoitukseksi.
Mullon vaan Kors ja juhlakäyttöön Vuitton
Mä aloitin varovasti pelkillä indeksirahastoilla, hyvin pienillä summilla ja kunnon hajautuksella. Tähän lisäksi kaipaisin ehkä paria isompaa suht varmaa sijoitusta, mutta ei oo vielä tarpeeksi tietoa siitä mihin kannattais sijoittaa? Vinkkejä?
Treidaan Mokialla, 200 000 eur on panos
Vierailija kirjoitti:
Mä aloitin varovasti pelkillä indeksirahastoilla, hyvin pienillä summilla ja kunnon hajautuksella. Tähän lisäksi kaipaisin ehkä paria isompaa suht varmaa sijoitusta, mutta ei oo vielä tarpeeksi tietoa siitä mihin kannattais sijoittaa? Vinkkejä?
Lopeta turha leikki, jos vaurastua haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mullon vaan Kors ja juhlakäyttöön Vuitton
Vuittoneitä tehdään elävältä nyljettyjen koirien nahoista.
kelkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tarkoitus oli vain säästää vähän tulevaisuuteen, mutta kerro ihmeessä kuinka vaurastutaan? Kyllä sekin kelpais!
Itse olen nyt varovainen.
Osakkeet ovat nyt kalliita. Edes brexit ei pysäyttänyt menoa kuin 1-2 päiväksi.
(Ja lopuksi teksti: En ole asiantuntija enkä kehoita ketään uskomaan tai olemaan uskomatta tekstiäni ;)
Hymyilyttää kun köyhät ja kouluttamattomat alapeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
kelkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tarkoitus oli vain säästää vähän tulevaisuuteen, mutta kerro ihmeessä kuinka vaurastutaan? Kyllä sekin kelpais!
Tarkoitan sitä että ainakaan minä en näe pikkusummilla leikkiä vaivam arvoiseksi.
Siis että sijoitat vaikka 10 000 euroa "erittäin hyvin" hajauttaen ja pienellä riskillä.
Siis voitat onnistuessasi 1000 eur tai vähemmän -kulut. Mitä välii ;-)
Minä laittaisin 10 000 eur peliin riskillä ja voittaisin 10 000 eur tai menettäisin 5000. Siitä se peli saattaisi aueta ;-)
Liikaa hajautusta. Viimeksi katsoessani nettipankista oli n 830 000 markkina-arvoa. Meinaan myydä pienimpiä pois ja keskittää vähän enemmän jatkossa, nyt näyttää sillisalaatilta. Enpä tiedä toipuvatko ainakaan öljynporausfirmaojen osakkeet enää ikinä, ne ovat karmealla tappiolla.
T. Yh-mamma
Ja tämän vuoden saldo on +-0 mutta olen erittäin tyytyväinen koska se on pelattu Mokialla joka on laskenut yli 20%
kelkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kelkka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan sitä että ainakaan minä en näe pikkusummilla leikkiä vaivam arvoiseksi.
Siis että sijoitat vaikka 10 000 euroa "erittäin hyvin" hajauttaen ja pienellä riskillä.
Siis voitat onnistuessasi 1000 eur tai vähemmän -kulut. Mitä välii ;-)Minä laittaisin 10 000 eur peliin riskillä ja voittaisin 10 000 eur tai menettäisin 5000. Siitä se peli saattaisi aueta ;-)
Ja kun joku kertoisi vielä, että mihin kohteeseen se kannattaisi laittaa.
Huhtamäki, Konecranes, Stocka (blaah), Outokumpu, YIT ja jotain muita. Nämä ovat makoilleet salkussa hyvän tovin, en ole aikoihin käynyt katsomassa tilannetta, saattapa olla miinuksellakin nyt! x) Huhtamäkeä näistä onneksi eniten.
Suomen ulkopuolelle sijoitan indeksirahastojen kautta. Kiinnostaisi kyllä ostaa joitakin osinkoaristokraatteja myös suoraan. En toistaiseksi ole jaksanut perehtyä tarkemmin.
Mulla on Kånken.