Vähävaraiset, vuokraatko asuntoasi saadaksesi lisätuloja?
Kommentit (12)
Hyvä idea. Venäjällähän voidaan (ainakin ennen) vuokrata huoneen nurkka ja erottaa se verholla.
Ei oikein tuo sillan alla asustelu kiinnosta, en halua lojua kavereiden nurkissa ja vanhemmatkin asuvat 500 km:n päässä, eli en. :P Joskus lomareissuilla olen miettinyt, pitäisikö laittaa kämppä siksi airbnb:hen (saisin Helsingin-keskustakaksiosta varmaan ihan hyvät rahat), mutta vähän inhottaa ajatus, että jotkut tuntemattomat ihmiset jörnivät mun sängyssä, sohvalla, pöydällä...
Ei ole kannattavaa vähävaraiselle, jos siis saa esimerkiksi asumistukea. Kaikki tulot myös vuokratulo vähennetään tuista.
Mitä asuntoa?
On mulla tän kimppakämpän yksi huone, mutta pakko on itselläkin jossain olla.
Olen vuokrannut huonetta asunnostamme. Kyllä se pari sataa auttoi.
Voihan sitä kaverin luo mennä pariksi yöksi jos airbnb:ssä natsaa. Ja kaveri sun luo. Kyttääkö verottaja näitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kannattavaa vähävaraiselle, jos siis saa esimerkiksi asumistukea. Kaikki tulot myös vuokratulo vähennetään tuista.
Pakkoko ne on ilmoittaa?
Asun huonomaineisella alueella kapungin vuokra-asunnossa lähiössä. On vähän syrjässä oppilaitoksiin nähden. Voisin lähteä muualle tilapäisesti töihin mutta ei ole varaa maksaa kahta vuokraa. Löytyisiköhän jostakin Nousukausi-elokuvan tyyliin joku miljonääri joka haluaisi nähdä miten heikompi aines elää.
Huomaatteko mikä ero on 'vuokraatko asuntosi' ja 'vuokraatko asuntoasi'? Jälkinmäinen tarkoittaa lyhtaikaisesti esim turistille tai johonkin massatapahtumaan saapuvalle kun hotellit täynnä.
Ap.
Miehen asunto on vuokrattuna virolaisille ja on kannattavaa, kun asumistuki ja sossu maksaa kaiken.
Suomalaiselle tulottomalle vuokraaminen ei vaan toimi, käry käy heti jos tulotonkin hakee asumistukea
No en, mehän asumme tässä asunnossa.