ínstagramin "täydelliset" lapsikuvat"
on selvästi mietitty vaatteet, lapsen asento ja tausta! hämmentävää..
oma lapsi lienee ainoa, joka leikkii hiekkalaatikolla verkkareissa ja muumipaidassa, taustalla 70-luvun harmaa kerrostalo :D
Kommentit (36)
No eihän se muiden vika ole jos sinulla on ruma lapsi ja tympeä asuinympäristö.
Minun lapsellani on aina nätit ja siistit vaatteet. Niitäkin saa halvalla ketjuliikkeistä ja ovat taatusti yhtä mukavia päällä kuin ne kulahtaneet verkat ja muumipaidat. Mielestäni tuo on ihan tavallista yhteiskuntakelpoiseksi kasvattamista, että lähdetään inhimillisen näköisinä ihmisten ilmoille, eikä näytetä miltään paskasorkilta.
Mun lapsi leikkii ihan normaalisti mutta nappaan kuvia nopeasti kun huomaan että taustat ja tunnelma on oikein. Ei ne kurat välttämäti näy kuule niissä kuvissa.
Ei tulis mieleenkään laittaa lasten kuvia nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vauvoilla ja taaperoilla joo onnistuu, mutta koetappa tyylin uhmaikäisen 4veen kanssa :-D
Tulepa kuvaa meidän taaperoa, niin katotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on aina nätit ja siistit vaatteet. Niitäkin saa halvalla ketjuliikkeistä ja ovat taatusti yhtä mukavia päällä kuin ne kulahtaneet verkat ja muumipaidat. Mielestäni tuo on ihan tavallista yhteiskuntakelpoiseksi kasvattamista, että lähdetään inhimillisen näköisinä ihmisten ilmoille, eikä näytetä miltään paskasorkilta.
Olipa törkeää haukkua toisen lasta rumaksi, vaikka et edes ole nähnyt koko lasta. Myös netissä voi muistaa käytöstavat, vai onko sinulla tapana muutenkin huudella haukkumisia tuntemattomille ihmisille keskellä katuakin?
Minä taas ole ihmetellyt, miten etenkin alemmat yhteiskuntaluokat onnistuvat ottamaan lapsistaan niin karseita kuvia! Räät poskella, silmät kiiluvat ja rumat vaatteet.
Mun lapsi näyttää niissä kuvissa samalta miltä muutenkin, eli huolitellulta.
Ymmärrät varmaan (kun vähän mietit), että somekuvat ja todellisuus eivät ole sama asia. Kuka niitä räkänokkia likaisissa 70-luvun verkkareissa edes haluaa tietokoneen ruudulta katsoa, niitä näkee kotonakin.
Mun mielestä ainakin suomalaisten instatileillä on enemmän kuvia, jotka on otettu vaan oikealla hetkellä. Ei niin paljon sellaista yksityiskohtaista asettelua. Hästägin #fashionkids (ja muiden vastaavien) takaa sitten taas paljastuu hirveitä pikkuaikuisiksi puettuja pieniä tyttöjä ja poikia, jotka poseeraavat ihan luonnottomasti. Suomalaiset lapset onneksi näyttävät ihan lapsilta, vaikka olisivatkin nätitisti puettuja. Omalla lapsella on käytännössä aina söpöt vaatteet päällä, niin kuvan voi ottaa koska vaan, jos osuu joku hyvä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on aina nätit ja siistit vaatteet. Niitäkin saa halvalla ketjuliikkeistä ja ovat taatusti yhtä mukavia päällä kuin ne kulahtaneet verkat ja muumipaidat. Mielestäni tuo on ihan tavallista yhteiskuntakelpoiseksiasvattamista, että lähdetään inhimillisen näköisinä ihmisten ilmoille, eikä näytetä miltään paskasorkilta.
Tässä taas jostain ihmisestä oikein luomistyön mallinäyte.
Lue kirjoittamasi teksti uudestaan ja mieti minkälaisen kuvan itsestäsi annat ja ENNENKAIKKEA millainen ihminen olet. "puistatus"
ei onnistuisi omien lasten kohdalla, 5v inhoaa kuvaamista ja juoksee karkuun huutaen "älä kuvaa!", 8v taas menee jotenkin lukkoon ja näyttää aina tosi tuskaiselta kuvissa :D
no tarkoitan tämän tyylisiä kuvia
- pieni tyttö mustavalkokuvassa , rusettipipossa, jota ei takuulla ole ostettu HenkkaMaukalta tai Primasta
- erittäin tyylikkäästi puettu pikkupoika ja kuvatekstinä "kerho alkaa taas" vaikka pukeutumisen perusteella luulisi enemmän olevan juhlat kyseessä!
jne jne.
tuntuu, että rikon jotain instagramin kirjoittamatonta sääntöä kun itsestäkin harvat selfiet ovat luokkaa " juon tässä päiväkahvia ilman meikkiä halpahallin poolopaita päällä".
en vaan osaa, enkä halua koreilla vaatteilla! pojallekin riittää hyvin ne verkkarit, voi rymytä pitkin pihoja ja se halpa trikoopipo jonka katomaminen ei ole katastrofi
No onko muiden pukeutuminen sinulta pois? Syytät muita vaatteilla koreilusta, mutta itse alleviivaat omien ratkaisuittesi erinomaisuutta. Et ole yhtään sen parempi kuin nämä rusettipipojen äidit. Voit ihan rauhassa jatkaa niiden nukkavieruisten kuviesi jakamista somessa, ketään tuskin kiinnostaa.
Itse asun maalla ja miehen kanssa pyöritetään 100 lehmän lypsykarjaa. Juu ei todellakaan ole lapset aina uusimissa kuteissa tai aikaa turhamaisuuksiin kuten täydellisten kuvien ottamiseen instaan.
Joten ymmärrän, jos siellä kaupunkikeskiössä ei ole muuta elämää kuin täydellisen elämän näyttämiseen.. :)
Ne rusettipipot ovat suomalaista designia, muistaakseni Suomessa valmistettujakin. En tässä vallitsevassa taloustilanteessa pidä kovin pahana, jos joku haluaa olla tyhmä ja pinnallinen mutsi ja ostaa mieluummin laadukkaan, luomupuuvillaisen kotimaisen pipon vähän kalliimmalla kuin halpahallin made in China -pipon.
mintä taas ihmettelen, kun joskus Instagramissa näkyy jätskinaamaisia, huonosti puettuja lapsia jotka kyhjöttävät vinossa tai eivät katso kameraan. tai sitten taustalla näkyy koko kuvan pilaava elementti kuten ruma talo tai puliukko... itse olen hyvin tarkka näissä asioissa, valitettavasti muut eivät!
tarha/koulukuviakin on pitänyt hylätä, koska henkilökunta tai kuvaaja eivät tunnu piittavan YHTÄÄN , annetaan ilmeillä, annetaan tuijottaa seinille, annetaan laittaa pinnit uudelleen ihan järkyttävästi ja tai mennä kuvaan kuivunutta jugurttia nenän alla.. ja niistä kuvista pitäisi vielä maksaa! :O
Vierailija kirjoitti:
Ne rusettipipot ovat suomalaista designia, muistaakseni Suomessa valmistettujakin. En tässä vallitsevassa taloustilanteessa pidä kovin pahana, jos joku haluaa olla tyhmä ja pinnallinen mutsi ja ostaa mieluummin laadukkaan, luomupuuvillaisen kotimaisen pipon vähän kalliimmalla kuin halpahallin made in China -pipon.
Ja tämä liittyi ap:n pointtiin miten?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ole ihmetellyt, miten etenkin alemmat yhteiskuntaluokat onnistuvat ottamaan lapsistaan niin karseita kuvia! Räät poskella, silmät kiiluvat ja rumat vaatteet.
Hmm. Minä taas olen huomannut että ylempiin yhteiskuntaluokkiin kuuluvat eivät laita lapsistaan kuvia nettiin.
ps. Sinun yhteiskuntaluokkasi näkyy kirjoitusvirheistäsi ja alaluokkaisesta kielenkäytöstä.
Vierailija kirjoitti:
no tarkoitan tämän tyylisiä kuvia
- pieni tyttö mustavalkokuvassa , rusettipipossa, jota ei takuulla ole ostettu HenkkaMaukalta tai Primasta
- erittäin tyylikkäästi puettu pikkupoika ja kuvatekstinä "kerho alkaa taas" vaikka pukeutumisen perusteella luulisi enemmän olevan juhlat kyseessä!
jne jne.
tuntuu, että rikon jotain instagramin kirjoittamatonta sääntöä kun itsestäkin harvat selfiet ovat luokkaa " juon tässä päiväkahvia ilman meikkiä halpahallin poolopaita päällä".
en vaan osaa, enkä halua koreilla vaatteilla! pojallekin riittää hyvin ne verkkarit, voi rymytä pitkin pihoja ja se halpa trikoopipo jonka katomaminen ei ole katastrofi
Niin. Sitten ei tarvitse ihmetellä kun katsoo katukuvassa koreilevia aikuisia juntteja Karjala-lippikset päässä ja naiset niissä iänikuisissa konservatiivisissa tynnyritunikoissa valkoisilla leggareilla ja kiva sievä pikkuhuivi kananpersetukan peittona. Koska minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. Toiset kun ovat lapsesta saakka tottuneet, että verkkarit, virttyneet t-paidat, asuun sopimaton hattu ja kengät ovat normaali vaatetus ja joka kerta on näytettävä sateenkaarenväriseltä riikinkukolta, onko joku ihme ettei isompanakaan omaa minkäänlaista tilannetajua tai silmää tyylikkyydelle? Tämän perinnön aika moni suomalaisäiti sirtää eteenpäin lapsilleen.
Vauvoilla ja taaperoilla joo onnistuu, mutta koetappa tyylin uhmaikäisen 4veen kanssa :-D