Instagramista
Minulla ei ole Instagram- tiliä, mutta käyn stalkkaamassa muutamaa ihmistä. (En siis ole heidän seuraajansa.) Voinko stalkata huoletta vai näkyykö ip- osoitteeni? Ja sama kysymys twitterin suhteen, jossa en myöskään itse ole.
Kommentit (5)
Valitettavasti kyllä. Samalla kyseiset ihmiset näkevät ajan jonka olet viettänyt heidän profiilejaan stalkaten. Ip:n perusteella he voivat myös pahimmillaan selvittää ja/tai varastaa henkilötietosi. Kannattaa olla valppaana!
mamma98 kirjoitti:
Valitettavasti kyllä. Samalla kyseiset ihmiset näkevät ajan jonka olet viettänyt heidän profiilejaan stalkaten. Ip:n perusteella he voivat myös pahimmillaan selvittää ja/tai varastaa henkilötietosi. Kannattaa olla valppaana!
Tämä varmaankin sarkasmia? En itsekään oikein usko, että mitään jälkiä jäisi, mutta tällaisena viisikymppisenä täti-ihmisenä olen vähän ulkona näistä teknisistä jutuista.
Ei siitä "stalkkaamisesta" tulisi näille ihmisille mitään tietoa, vaikka sinulla olisikin Instagram-tili.
Instagram toki tietää ip-osoitteesi, mutta tuskin siitä välität.
Muutenkin hassu ajatus, että julkisen profiilin katselu olisi "stalkkaamista" :)
Kiitos! Puhun siksi stalkkaamisesta, kun pientä arkaluontoisuutta ilmassa. ( Tyyliin tyyppi on mieheni siskon mies, joka kenties pettää.)
Anyone?