Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ettekö osaa käyttää facen yksityisyysasetuksia?

Vierailija
17.08.2016 |

Ihmetyttää tuossa facebookin matkakuvakyselyssä, että niin moni on vastannut ettei kuvia kannattaisi jakaa varkaiden ym. vuoksi.

Siis ettekö te osaa käyttää yksityisyysasetuksia, vai onko teillä tuttavissanne varkaita joiden pelkäätte käyttävän tilaisuutta hyväkseen? Ettekö osaa sulkea näitä potentiaalisia varkaita pois päivityksistä vai mitä? Ettekö muutenkaan kerro kellekään, kun lähdette matkalle?

Siis ihmettelen vain.

Ettekö osaa käyttää facen yksityisyysasetuksia?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä voinkin kysyä yhtä asiaa, jota olen ihmetellyt. Jos katsoo jonkun kaverin tietoja, siellä saattaa lukea "näytettäviä tietoja ei ole" tai joskus lukee "pyydä henkilön X kaupunkia" tms. Mistä johtuu tämä pyytämismahdollisuus? Onko henkilö laittanut tietonsa, mutta vain niille, jotka erikseen pyytävät, vai mitä? Itse en ole tainnut mitään tietojani ilmoittaa, niin en tajua.

Ei, vaan FB haluaisi, että ihmiset laittaisivat sinne enemmän tietoja ja siksi kehottaa myös kavereita niitä pyytämään josko se tehoaisi paremmin kuin että FB pyytää. Ei kannata pyydellä, minä ainakin estän pyytelyn niiltä kavereiltani jotka sitä rupeavat liikaa pyytelemään (ei ole vielä kukaan pyydellyt).

Vierailija
22/24 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Facebook??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän sä kysyit, mutta et ymmärtänyt kysymystä!

Facebookin uudet käyttöehdot antavat suositulle internetin yhteisöpalvelulle aiempaa enemmän oikeuksia sisältöön, jota käyttäjät sinne lataavat.

Aiemminkin, ennen käyttöehtouudistusta käyttäjä on Facebook-tilin luodessaan luovuttanut Facebookille oikeudet materiaaliin, jonka käyttäjä sinne lataa. Mutta kun käyttäjä lopettanut Facebook-tilinsä, hän on saanut Facebookille luovuttamansa oikeudet takaisin.

Enää näin ei ole. Vaikka käyttäjä lähtee Facebookista, Facebook pitää oikeutensa kaikkeen materiaaliin, jonka käyttäjä Facebookiin lataa. Ja Facebook saa käyttää, kopioida, jakaa ja antaa oikeudet edelleen.

Eli kun joku vuonna 2020 näkee, että olin 17.7.2016 ulkomailla, niin hän tietää murtautua silloin kotiini? Eiku...

Vierailija
24/24 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnistan FB-kavereistani potentiaalisen varkaan tai potentiaaliselle varkaalle lörpöttelevän? Kerro se, niin ehkä äimistelyotsikossasi on jotain järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan