Minulla on paha ongelma!!! Minua ahdistaa ihmisten keskellä ja minusta tuntuu, että minua tuijotetaan ja olo menee vain pahemmaksi!
Kädet tärisee niitä käyttäessä, otsa hikoaa, hermostuttaa, silmät kostuvat vaikka ei itketä.
Olo on aivan sairaan vaivaantunut ja en tiedä mihin katsoisisin . Äskenkin tuntui käytävällä käytävällä kävellessä, että joku olisi hymyillyt mulle ei silleen hyvä tahtoisesti. Vaan minusta tuntui, että näytin niin hermostuneelta, että häntä rupesi naurattamaan. Mikä tähän auttaisi. Nolaan vain itseni ku näytän niin hermostuneelta.
Kommentit (5)
Mä olen ratkaissut sen niin, että olen järkännyt itselleni elämän jossa ei tarvi mennä ihmisten keskelle. Etätyö ja asuminen syrjäisellä sijainnilla.
Kaikki aina suosittelee terapiaa. Miten teillä on varaa siihen? Kamalia hintoja! Ja sitten siihen pitäisi sitoutua muutaman kerran viikossa muutamaksi vuodeksi tms.
Mulla sama. Diagnoosina paniikkihäiriö, ahdistushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Olen tällä hetkellä kognitiivisessa terapiassa. Vois tehdä sullekin hyvää? Siellä opetellaan pois haitallisista ajatusmalleista ja opetellaan uusia keinoja käsitellä hankalia tilanteita.