MIHIN TUHLAAT?
Mitä ihanaa ja turhaa hankit eli mihin tuhlaat?
Voin aloittaa: Hajuvedet ja laukut ja kengät. No, toki varsinkin viimeksimainittuja tarvitaan, mutta...
Kommentit (51)
Kokikseen, luomuhippijuttuihin ja kirjoihin.
En tuhlaa juurikaan itseeni mutta lapsi on saanut melkein kaikki mitä on halunnut. <mikä ei tarkoita järjettömiä hankintoja kalliilla vaan esim. kunnon harrastusvälineet ja harrastuksen rahoittaminen, kirjoja, leluja jne. Emme ole varakkaita vaan keskitulon alareunalla. Tuhlaan itse lähinnä omiin kulttuuririentoihin kuten konserttiin tai tatteriin. Joskus on päästää matkoille mutta se ei oletuhlausta vaan henkireikä ja mielenterveyden hoitoa kuten nuo kulttuuririennotkin.
Lankoihin. Tosin ei se turhaa ole kun teen sukkia ja lapasia. En vaan pysty kulkemaan kaupassa pysähtymättä lankahyllylle. Semmosta se on kun on paha "neuloosi" :)
Paperitarvikkeet. Vähän nolottaa, kun ihminen saa niin paljon iloa jostain kynistä ja nitojista.
Mun mielestä en tuhlaa ikinä mihinkään. Töissäkin mulla on aina omat eväät. No, pari kertaa kuussa käyn ravintolassa noin kympin lounaalla. Itselleni en osta oikeastaan juuri ikinä mitään, kaikki raha menee lapsiin. Onneksi on vain kaksi, kolmesta olisin jo vararikossa.
Lasten harrastukset ja hyvä ruoka. Mies on loistava kokki ja ostelen kaikkia ihania raaka-aineita ja mausteita, sooseja, öljyjä sun muita hänelle.
Sisutukseen, ostan yleensä vähän liian kalliita juttuja, huonekalut vain täyspuisia. Kotonamme ei ole yhtäkään IKEAn/Sotkan/Maskun ym halpisketjujen huonekalua.
Lisäksi tykkään näyttävistä, aidoista koruista. Haaveilen aidoista Tahitin helmisistä korvakoruista, joissa olisi timantti koristeena.
Tykkään laadusta ja ajattomuudesta. Mielummin säästän pitkään ja ostan sitten mitä haluan mutta se tapa on hidas, koska en ole rikas, ja rahaa menee mm lapsiin, ja arkielämän pyörittämiseen. Hassua sinänsä, että käyn Lidlissä ruokaostoksilla mutta saatan olla todella valikoiva kodin hankintojen suhteen.
Voice massage -hierontaan. Enkä oo enää varma auttaako edes. Siis paha bruksismi ja migreeni on.
Sellaista tuhlausta, mistä olisi helppo tinkiä rahapulassa, on tällä hetkellä personal trainerin kanssa treenaaminen kerran viikossa sekä merkkivaatteiden ostaminen.