Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet tekevät kuitenkin edelleen vaativimmat työt yhteiskunnassa?

Vierailija
16.08.2016 |

Ja ei todellakaan johdu mistään lasikatosta.

Vaan tasan naisista itsestään. Suuri osa nuorista naisista huomaa jo parin vuoden jälkeen työelämässä ettei se niin kivaa olekaan, että olisi mukavampaa että mies tekisi uraa ja itse voisi olla kotirouvana, sisustaa ja hoitaa lapsia.

Nekin jotka pysyvät työelämässä eivät yleensä halua vaativille, vastuullisille paikoille. Toimitusjohtajiksi on todella vaikeaa löytää naisia koska naiset itse kieltäytyvät.

Miten ihmeessä meillä voi olla sitten loputon valitus julkisuudessa siitä, että naisia syrjitään, kun se ei paljolti työelämässä ole yksinkertaisesti totta.

Naiset myös kiusaavat ja lannistavat toisiaan eniten työelämässä. Lähes jokainen menestynyt nainen on menestynyt sen takia, että miehet ovat häntä kannustaneet ja kohdelleet reilusti.

Jos naiset haluavat olla kotona tai "naisellisissa" tehtävissä, niin se on ok. Mutta miksi sitä ei voida myöntää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luonnonlaki. Aina on poikkeuksia, mutta näin se keskimäärin menee.

N24

Vierailija
2/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä puhuitkin työelämästä. On vähän ristiriidassa otsikon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tutkimustulokset väitteisiisi, äläkä yleistä muutaman satunnaisen kokemuksesi (tai luulosi) perusteella.

Vierailija
4/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa tämä yksi pieni sana. Sitä kun ei olisi, niin lehmätkin lentäisi.

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset haluavat olla kotona tai "naisellisissa" tehtävissä, niin se on ok. Mutta miksi sitä ei voida myöntää?

Perusoletuksesi on, että naiset haluavat olla kotona hoitamassa lapsia, kotia ja miestä. Katsoisit ympärillesi, niin huomaisit että suomalainen reaalitodellisuus on aivan muuta kuin romanttiset kioskikirjat ja amerikkalaiset hömppäsarjat! Ihan oikeasti moni suomalainen yksinhuoltajaäiti joutuu tekemään työtä elääkseen, vaikka mielellään tuota sinun unelmaasi toteuttaisi.

Vierailija
5/5 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on perheessä nainen joka lapsen synnyttää ja useimmiten siitä alkaa epätasa-arvo,  olen menettänyt molempien lasteni syntymän myötä työpaikan, vihdoin olin saanut pitkän sijaisuuden ja haluttiin lapsi, jos en olisi tullut raskaaksi sijaisuus olisi vakinaistettu.

Äidin työnantaja on se joka maksaa raskausaikaiset sairaslomat, äitiysloman palkkoja, usein myös sairaan lapsen hoitajan palkat.

Naisen on aika usein valittava ura tai lapset, varsinkin jos ei ole isovanhempia tukiverkostona, kun ihan tavallinen työssäkäyntikin on aikamoista järjestelyä. En tiedä yhtään miestä joka joutuisi samaa pohtimaan.