Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin muuttaa Aasiaan, mihin maahan

Vierailija
16.08.2016 |

olisi mahdollisuuksia todellisuudessa muuttaa, työskennellä jne.? Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinaan tai tarkemmin Hongkongiin. Ihana paikka! Mene ensin vaikka au pairiksi kokeilemaan.

Vierailija
2/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin muuttaa Japaniin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinaan tai tarkemmin Hongkongiin. Ihana paikka! Mene ensin vaikka au pairiksi kokeilemaan.

Onko ulkomaalaisille muita tai miten hyvin töitä tarjolla?

Vierailija
4/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostetaanko Aasian maissa länsimaista tutkintoa ollenkaan?

Vierailija
5/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iraniin tai Syyriaan

Vierailija
6/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ulkomaalaisille muita tai miten hyvin töitä tarjolla?

On, jos hankit työluvan. Au pairina pääsisit kokeilemaan, sopiiko maa sinulle, kestätkö kosteaa kuumuutta ja ihmisiä.

Vierailija
7/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin homomiehenä, joka on täysin heikkona aasialaisiin poitsuihin (+18 kuitenkin), on täysin sama ajatus käynyt mielessä useamman kerran. Olen tehnyt monta pidempiaikaista matkaa Bangkokiin ja seurustelinkin lähes kolme vuotta kaukosuhteessa yhden paikallisen kanssa. Kyseessä siis ei ollut mikään "me love you long time" tyyppi, vaan ihan korkeastikoulutettu, englantia ja ranskaa sujuvasti puhuva, vakavamielinen tyyppi kuten itsekin olen. Siksi kai suhteemme toimikin niin pitkään, sillä seksi ei ole kummallekaan tärkeintä parisuhteessa, kuten se monille kaukosuhteita kritisoiville tuntuu olevan.

Opiskelen itse nyt kauppatieteitä, ja onneksi tutkinto ei ainakaan sulje ovia ulkomaille, jos tilaisuus joskus valmistumisen jälkeen aukeaa. Tuskin kuitenkaan haluaisin oikeasti muuttaa Bangkokiin, vaikka kaupungista ja maasta todella pidänkin. Tai no miksei, mutta vain siinä tapauksessa, että palkka olisi eurooppalaisella tasolla.

Jos Aasiaan haluaa muuttaa ja netissä täytyy kysellä mahdollisia maita, niin lieneeköhän muuttamisen jatkosuunnittelu järkevää. En usko olevan kovinkaan fiksua muuttaa mihinkään maahan, missä ei ole aiemmin edes matkalla käynyt.

Mutta joka tapauksessa, jos haluaa muuttaa kehittyneeseen maahan Aasian mantereella, niin valinnathan rajoittuu lähinnä Etelä-Koreaan, Japaniin, Singaporeen tai Hong Kongiin. Kahdessa jälkimmäisessä selviää parhaiten englannilla. Halpaanhan missään noista asuminen ei ole. Tuskin työmahdollisuuksia kuitenkaan ulkomaalaisille ihan hirveästi on tarjolla. Varmastikin korkeakoulutetuille helpompaa. Esimerkiksi E-Koreassahan asuu eräs Taru Salminen, joka on aina silloin tällöin paikallisissa tv-ohjelmissakin mukana. Taitaa pitää jotain ravintolaa tai vastaavaa.

Vierailija
8/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta ja juu, on vasta ihan ajatuksen tasolla tämä idea.

Vierailija
9/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt osaa hirveän paljoa kertoa omakohtaisia kokemuksia, kun olen vain matkustellut pintapuolisesti, mutta löytyyhän netistä ihan hyvin näitä suomalaistenkin blogeja, jotka lähinnä kylläkin taitavat kertoa au pair tai opiskelijavaihtokokemuksista. Mutta on niitäkin, jotka ovat lähteneet niinkin kauas opiskelemaan koko tutkintoa tai ihan työskentelemään. Tai miehen työn mukana päätyneet ulkomaille.

Mikäänhän ei ole koskaan elämässä mahdotonta!

Vierailija
10/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos thaimaassa hintatason takia voi elää parilla kolmella sadalla kuukaudessa , niin mahdollista voisi olla tienata suomessa rahaa ja asua kolme kuukautta-puoli vuotta niillä rahoilla esim thaimassa tai muussa halvan hintatason maassa?

Vierailija
11/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Aasian halvan hintatason maassa olisi suomalaisia?Miten vaikeaa on osata edes vähän jotain aasialaista kieltä?Miten pitkälle englannilla tai jollain muulla länsieurooppalaisella kielellä tulee toimeen?

Vierailija
12/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannilla et tee oikein mitään. Hyvä kun turistikohteissa edes henkilökunnat osaa kunnolla englantia.

Vierailija
13/21 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore, Taiwan, Hong Kong...

Vierailija
14/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille vastauksista! Ja kirjoittakaa vain lisääkin ja tosiaan ihan vaan mukava lukea jos jollakulla on edes jotain kokemuksia Aasiasta.

Vierailija
15/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaihtariksi Irakiin. Laitat sellaisia pullistelukuvia nettiin nimimerkillä Personal Pirjo etkä lähde maasta millään. Tuo olisi sitä vastavuoroisuutta.

Vierailija
16/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepal on halpa maa asua ja elää. Ihmiset ovat ystävällisiä ja suurimmaksi osaksi hinduja/buddhalaisia.

Vierailija
17/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma että tää olis sössön(laihuushullu) aloitus, hotsi meni pieleen

Vierailija
18/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näin homomiehenä, joka on täysin heikkona aasialaisiin poitsuihin (+18 kuitenkin), on täysin sama ajatus käynyt mielessä useamman kerran. Olen tehnyt monta pidempiaikaista matkaa Bangkokiin ja seurustelinkin lähes kolme vuotta kaukosuhteessa yhden paikallisen kanssa. Kyseessä siis ei ollut mikään "me love you long time" tyyppi, vaan ihan korkeastikoulutettu, englantia ja ranskaa sujuvasti puhuva, vakavamielinen tyyppi kuten itsekin olen. Siksi kai suhteemme toimikin niin pitkään, sillä seksi ei ole kummallekaan tärkeintä parisuhteessa, kuten se monille kaukosuhteita kritisoiville tuntuu olevan.

Opiskelen itse nyt kauppatieteitä, ja onneksi tutkinto ei ainakaan sulje ovia ulkomaille, jos tilaisuus joskus valmistumisen jälkeen aukeaa. Tuskin kuitenkaan haluaisin oikeasti muuttaa Bangkokiin, vaikka kaupungista ja maasta todella pidänkin. Tai no miksei, mutta vain siinä tapauksessa, että palkka olisi eurooppalaisella tasolla.

Jos Aasiaan haluaa muuttaa ja netissä täytyy kysellä mahdollisia maita, niin lieneeköhän muuttamisen jatkosuunnittelu järkevää. En usko olevan kovinkaan fiksua muuttaa mihinkään maahan, missä ei ole aiemmin edes matkalla käynyt.

Mutta joka tapauksessa, jos haluaa muuttaa kehittyneeseen maahan Aasian mantereella, niin valinnathan rajoittuu lähinnä Etelä-Koreaan, Japaniin, Singaporeen tai Hong Kongiin. Kahdessa jälkimmäisessä selviää parhaiten englannilla. Halpaanhan missään noista asuminen ei ole. Tuskin työmahdollisuuksia kuitenkaan ulkomaalaisille ihan hirveästi on tarjolla. Varmastikin korkeakoulutetuille helpompaa. Esimerkiksi E-Koreassahan asuu eräs Taru Salminen, joka on aina silloin tällöin paikallisissa tv-ohjelmissakin mukana. Taitaa pitää jotain ravintolaa tai vastaavaa.

Missä olit korkeakouluvaihdossa? Kauppatieteellisestähän pääsee nimenomaan kertomiisi kaupunkeihin vaihto-opiskelijaksi kokeilemaan, miltä maailmalla tuntuu.

Vierailija
19/21 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa – sinne olen itse ajatellut muuttavani, kaupunki on vielä auki, mutta tuskin Bangkok.

Vierailija
20/21 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannilla et tee oikein mitään. Hyvä kun turistikohteissa edes henkilökunnat osaa kunnolla englantia.

Miksi Thaimaa?MikseiBangkok? Thaimaassa länkkäreillä kuulemma ei oikeuksia. nepalissa kiristetään rahaa väittämällä huumeiden käyttäjäksi/hallussapitäjäksi.Vankilarangaistukset pitkiä ja olosuhteet epäinhimilliset vankiloissa?Riskiä ei voi ottaa ,joten suostutaan kiristykseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä