Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korkeakoulutetut vinkuvat, että ei ole työtä?

Vierailija
16.08.2016 |

Kannattaisi mennä oikeisiin töihin, vaikka siivoamaan ja lopettaa se valitus. Ei kaikille riitä niitä mediaseksikkäitä ja mieluisia, hyväpalkkaisia hommia. Perusduunitkin pitää jonkun hoitaa. Ei vaan kermaperseakateemiset voi näitä töitä tehdä, kun pitäisi luoda uraa ja tehdä paljon rahaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta tais jäädä koulut kesken?

Vierailija
2/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä matalasti koulutetut sitten tekevät, kun korkeasti koulutetut vievät kaikki "hanttihommat"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se jaksat kadehtia.

Vierailija
4/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten siivoojat alkaisivat vinkua että korkeakoulutetut vievät heidän työnsä. Vinkumista, sitä tähän yhteiskuntaan mahtuu.

Vierailija
5/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen korkeasti koulutettu ja olen hakenut paskaduuneihin. Ei ole otettu. En hae enää. Jokin itsearvostus minullakin sentään on.

Vierailija
6/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusduuneihin ei monestikaan oteta niitä korkeakoulutettuja filosofian maistereita, kun saattaisivat vahingossa kyllästyä siihen lattian moppaamiseen, tai hampurilaisten kääntelyyn, ensimmäisen 15 vuoden aikana.

Vierailija
7/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen korkeasti koulutettu ja olen hakenut paskaduuneihin. Ei ole otettu. En hae enää. Jokin itsearvostus minullakin sentään on.

Siellä taas yksi akateeminen nirppanokka haukkuu oikeita ja tärkeitä töitä paskaduuniksi. Ei tuolla asenteella varmasti mitään työtä saakkaan.

Vierailija
8/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut termiä ylipätevä? Tätä käyttävät kun maisteri hakee toimistosihteeriksi. Ei toivoakaan päästä edes haastatteluun jos hakee ns oman tasonsa alta.

Vierailija
9/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä taas yksi akateeminen nirppanokka haukkuu oikeita ja tärkeitä töitä paskaduuniksi. Ei tuolla asenteella varmasti mitään työtä saakkaan.

Ja elämänkouluasenteella sitten saa?

Vierailija
10/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, olen hakenut, eikä ole otettu. Sittemmin tässä keskustelussa on kerrottu, miksi ei. 

Vierailija
11/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt pitäiskö jättää kertomatta maisterin koulutus töitä hakiessa. Epäilen että olen kaupankassaksi hakiessani ollut pätevin hakija ällän papereilla ja akateemisella koulutuksellani, mutta silti minua ei ole pyydetty edes haastatteluun. Oman alan töitä olen myös hakenut, mutta mistään ei tärppää.

Vierailija
12/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh no olen AMKin käynyt ja siivoan tälllä hetkellä. Eihän tää oikeastaan ole kellekään hyväksi, koska mulla ei ole lainkaan motivaatiota tehä sellaista paskaa, varsinkaan kun hyvä kun sillä palkalla juuri just ja just pystyy eläään. En mä aatellut että mä ihan huvin vuoksi luen itselleni ammatin, jotta pääsen oikein johonkin paskaduuniin suorittamaan tätä oravanpyöräelämää

Vierailija
13/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana kumman ottaisit siivoamaan? Ammattikoulun käyneen tai muuten perusduuneja tehneen tyypin, jolla ei ole osoittanut suurempaa kunnianhimoa, mutta on reipas ja ahkera eikä turhaan vaivaa päätään millään kovin syvällisellä? Vai venäjän kulttuuria ja kirjallisuutta vuosikausia päntänneen tai it-alan diplomi-insinöörin, vähän hiljaisen ja rauhallisen älykön?

Kyllä ne ekat oletetaan usein soveltuvan paremmin siivoojiksi ja pysyvän siinä, ja niitä riittää, joten ne palkataan. Oletus joka ei aina edes pidä paikkaansa, mutta sen älykön voi olla todella vaikea todistaa toisin, vaikka olisi kuinka motivoitunut perusduuneista. (Jotkut jopa aidosti haluavat "tavallisiin töihin" kyllästyttyään pohtimaan vuodesta toiseen jotain kirjallisuutta tai filosofiaa.)

Vierailija
14/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt pitäiskö jättää kertomatta maisterin koulutus töitä hakiessa. Epäilen että olen kaupankassaksi hakiessani ollut pätevin hakija ällän papereilla ja akateemisella koulutuksellani, mutta silti minua ei ole pyydetty edes haastatteluun. Oman alan töitä olen myös hakenut, mutta mistään ei tärppää.

Ja myös niistä "paskaduuneistakin" löytyy työkokemusta, ihan cv:henkin laittaa. Ja oman alan töistä. Elämme tosi ikäviä aikoja. Ennen sai töitä kun joku tuttu vinkkas. Nyt ei uskalla kertoa tutuillekaan, ettei vaan kilpailla pian samasta duunista.

En tajua miksi hallitus kiristää työttömien elämää. Hallitus ja valtio voisivat luoda työpaikkoja, perustaa yrityksiä.

Vierailija
15/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään paskaduuneja. Annatte itsestänne ylimielisen kuvan, kun haukutte oikeiden töiden tekijöitä ja heidän töitään. Ilman näitä duunareita olisi teidänkin korkeasti koulutettujen elämä paljon vaikeampaa.

Vierailija
16/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamiseen tarvitsee 1.5v koulutuksen ja kasan jotain ihme kortteja. Ei sinne enää ketä vaan oteta. Itse aikanaan opin siivoamisen yhdessä illassa kun paikallinen työnjohtaja näytti hommat mutta enää en ole hommaan pätevä :)

Vierailija
17/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojiltakin vaaditaan ammattitaitoa, tai ainakin pitäisi vaatia. Jos on vain silloin tällöin imuroinut ja pyyhkinyt pölyjä omassa kämpässään, ei välttämättä ole vielä pätevä siivoojan työhön.

Vierailija
18/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut termiä ylipätevä? Tätä käyttävät kun maisteri hakee toimistosihteeriksi. Ei toivoakaan päästä edes haastatteluun jos hakee ns oman tasonsa alta.

Duunaripaikoista ainoastaan Postiin pääsee akateeminen ylipätevä.

Vierailija
19/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi hallitus kiristää työttömien elämää. Hallitus ja valtio voisivat luoda työpaikkoja, perustaa yrityksiä.

Hallitus luottaa oikeistolaiseen ideologiaan, siitä syystä.

Vierailija
20/32 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin ole kuullut sellaisesta asiasta kuin ammattikoulutus? Se on sellainen, joka antaa valmiudet niiden perusduunien tekemiseen ja sellaisen suorittamisen jälkeen pääsee töihin niihin perusduuneihin. Korkeakouluissa ei ainakaan tähän päivään mennessä ole tarjottu ammattikoulutusta, eikä perusduunaria etsivä työnantaja ei ole pätkääkään kiinnostunut korkeakoulutetuista, koska luonnollisesti haluaa palkata ammattitaitoisen työntekijän, joita on vieläpä tarjolla ihan riittämiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi