Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua, tallennustila lopussa puhelimessa, mitä teen?

Vierailija
16.08.2016 |

Mitä teen? Mulla on pilvilinnakin mutta mikä se on?
Whats app ei päivity!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirsin iPhonelta kuvat Google Photosiin ja poistin ne puhelimesta tilaa viemästä. Samoin kaikki uudet kuvat automaattisesti siirtyvät palveluun ja poistuvat puhelimen muistista. Tuo on ilmainen palvelu ja kädetönkin osaa sitä käyttää. 

Vierailija
22/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä ekana välimuisti, sillä tavalla saa usein sen jonkin sovelluksen päivityksen vaatiman verran tilaa puhelimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
24/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalsin luopua Katsomosta niin sain tilaa:)

Vierailija
25/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä välimuisti, eli asetukset->sovellukset sieltä sit tyhjennät ne tiedot. Sillai ainaki pojan puhelin lakkas herjaamasta tallennustilan vähyyttä.

Vierailija
26/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tyhjentäny välimuistia vähän väliä.

Vierailija
27/27 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaankin tässä tapauksessa ensin se muistikortti sinne koneeseen. Kymppi 16GB kortista on ryöstöä, itse maksoin 15€ 64GB mallista. Yhden hengen kivijalkaliike joissa 25€ hyllyhinnan maksamalla se pistää sen kortin sille puhelimeen ja asetukset kuntoon.

Seuraavaks se pilvipalvelu kuntoon. Eli siinä joku palveluntarjoaja vuokraa sinulle kovalevytilaa verkossa. Niihin tiedostoihisi pääset käsiksi joko verkkoselaimella tai sykronoimalla ne omalle koneelle tai puhelimeen. Toi synkronointi tarkoittaa, että siinä koneessa on ohjelma mikä huolehtii että koneella ja verkossa olevat synkronoidut tiedostot ja kansiot on aina samanlaiset. Jos vaikka otat puhelimella uuden valokuvan, niin se luuri lähettää sen kuvan automaattisesti taustalla sinne pilveen ja sieltä se sitten synkronoituu myös läppärille. Samaten jos poistat kuvan luurista, niin se poistuu myös pilvestä ja muista siihen tiliin synkronoiduista laitteista. Taas asetukset kuntoon, niin se uusi valokuva vain latautuu pilveen ja poistuu sitten luurista.

Tiedostot ei siis häviä sieltä pilvestä, jos ensin synkronoit koko valokuvakansiosi, odotat että ne latautuu, sitten purat sen synkronoinnin ja sitten vasta poistat koko kansion luurista.

Pilvipalveluita on useita hyviä. Yleensä parhaana pidetään Dropboxia. Toimii käsittämättömän hyvin, helppotajuisesti, kevyesti ja suunnilleen missä laitteessa vaan. Huono puoli on sitten se, että tila on hyvin rajoitettu jollet maksa muutamaa kymppiä vuodessa.

Office365 on toinen hyvä vaihtoehto. Maksaa vuodessa 79€, mutta vuoden lisenssin saa kaupanpäällisenä hyvin monesta asiasta, kuten 79€ hintaisista windows tableteista. Tallennustilaa on teratavu, eli 1024 GB. Tuohon tietenkin kuuluu mukaan se Office paketti, eli wordit, Excelit, powerpointti, outlook... Jos sellaisia kaipaat. Nykyisin melkein kaikki koulut ja monet työnantajat tarjoo ton, joten sellaisesta voi saada ilmaiseksikin. Tänään yllätyin kun rekisteröidyin Wilmaan ensimmäisen kerran, että kaupunki tarjoaa sen myös kaikille oppilaiden vanhemmille.

Googlen versio tais olla nimeltään GoogleDrive. Ihmettelen jollei ole sinulla jo valmiina mutta ainoastaan asetukset pistämättä kuntoon. Itse en ole käyttänyt.

Omppumalleissa sitten ICloud. Käytät sitä jos sinulla on omppuvehkeitä.

Muitakin toki on. Itse käytän henkilökohtaista Onedriveä, mihin menee valokuvat luurista ja kaikki henkilökohtaiset dokumentit talteen. Sitten on firman Onedrive johon tietenkin menee työasiat. Lopuksi vielä Dropbox johon pistän sellaista kamaa jota haluan lähettää tai jakaa firman ulkopuolelle. Sukujuhlien valokuvat menee kansiona ja jakoon, toiset sitten yleensä kopioivat koko kansion omiin Dropbox tileihinsä (eli saavat sähköpostin jossa valkkaavat että tarkastele tai liitä) jonka jälkeen ne kuvat alkaa synkronoitumaan niille heti. Joskus pistän vaan yhden pakatun tiedoston ja lähetän siitä latauslinkin.