Mitä keräisit ruokakaupasta 10 minuutista, jos saisit valita ilmaiseksi tuottaita?
Kommentit (75)
Mässyä, mässyä ja vähän vielä mässyä. Tyhjässä elämässä ei iloa juuri muusta saa.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenessä minuutissa ehtisi tyhjentää melkein koko kaupan ;). Se on pitkä aika.
Totta. Mun normaali hidas (luen tuoteselosteita, lasken mihin on varaa) kauppareissu, tosin vain yhden hengen ruokaostokset, onnistuu helposti alta kymmenessä minuutissa. Kymmenessä minuutissa saisi tyhjennettyä useammankin hyllyn.
Minua aina harmittaa Suomessa marjojen, hedelmien ja vihannesten kalliit hinnat. Voisin syödä niitä vaikka kuinka paljon, mutta usein budjettini ei salli hevi-osastolla rohmuamista.
Siispä valitsisin ainakin tuoreita marjoja (etenkin karhunvadelmia, koska niitä en voi itse poimia pihalta/kodin läheltä toisin kuin kaikkia muita marjoja), hedelmiä ja vihanneksia (eksoottisempia).
Lisäksi runsaasti pakastettua quornia, joka maksaa n.4-5e/pss. Rakastan quornia.
Lisäksi erilaista kalaa, laadukkaita öljyjä, pähkinöitä, siemeniä, juustoa, teetä ja ehkä myös kahvia vanhemmilleni (tse en käytä).
Lisäksi ottaisin herkkuja (suklaata, karkkia, olutta, sipsejä) herkkukaappiin juhlia tai spontaaneja illanviettoja varten.
Kalliita superfoodeja ja terveystuotteita, kahvia, luomulihaa, kotimaisia marjoja.
Lihaa, kanaa, kalaa, katkarapuja, pesuaineita, vessa- ja talouspaperia, pattereita, lamppuja, jäätelöä, karkkia, kahvia, maustekastikkeita, juustoja. Lopuksi kassalta ihan julmetusti tupakkaa, jota en tosin itse polta, mutta tuttavat saisivat ostaa alehintaan. Nuo siis peruslähikaupasta, isossa marketissa parkkeeraisin kännykkä-, tabletti- ja läppärihyllylle.
Pinjansiemeniä! Kilohinta taivaissa.
Pähkinöitä, erilaisia öljyjä, mausteita. Kaikkea missä kilohinta on korkealla ja joita tulee silti käytettyä.
10 minuuttia? Ihan mitä vaan? Jessus, kauppa olisi vararikossa kyllä sen jälkeen :D
Jos ruokakaupaksi käy Prisma niin menisin ensimmäisenä astiahyllyille ja ottaisin Arabian astiaston.
Sitten lihaa, suomalaisia pakastemarjoja ja katkarapuja sen verran mitä nyt pakastimeen menee. Sisäfilettä ja mitälie, kalleinta vaan mitä löytyy. Sitten muutamaksi päiväksi ruokaa ihan jääkaappiin. Raakamaitoa, kun ei kehtaa hinnan takia oikein ostaa itse. Suklaa- ja sipsi&dippivarasto ainakin puoleksi vuodeksi. Gluteenittomia jauhoja ja tuotteita. Tuorepuristettua mehua. Joitain kalliita erikoistuotteita, sillain heräteostoksena.
Kai näillä vähän aikaa pärjättäisiin. Niitä partateriä voisi myös! Ja bambuhammasharjoja :D
Avocadoja, tankoparsaa, sieniä, marjoja, pähkinöitä ja siemeniä, juustoja, laatuöljyä, lemmikkiosaston tuotteita, erilaisia aasialaisia tahnoja ja mausteita, ulkomaalaisia elokuva- ja musiikkilehtiä, Stockan paistopisteestä tuoretta leipää, leivoksia ja valmisruokaa (esim. juuri tehtyä poronkäristystä) shoppailun jälkeiseen ruokailuhetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa osallistua Veikkauksen sivulla olevaan arvontaan. :)
Ap
Missä siellä? Linkki?
Öljyjä, pähkinöitä ja siemeniä, kasvimaitoja. Kalliita mokomat!
Karitsan- ja naudanfileitä, kampasimpukoita, öljyjä, etikoita, maustetahnoja, de secco-pastaa, avocadoja, pähkinöitä, parmesaania ja vuohenjuustoja. "Jälkiruoaksi" tummaa suklaata ja Jymy-jäätelöä.
Täytyy osallistua kisaan ja tarkistaa ehdot. Pitääkö mahtua yhteen kärryyn? Kallista, pienikokoista ja säilyvää. Mausteita, juustoja, leikkeleitä, jotain arvokkaampia säilykkeitä ehkä, jos pelkästään elintarvikkeita sais ottaa. Jos muutakin, niin patterit, partakoneen terät yms. on jo mainittu, pieniä ja kalliita.
Pitäis suunnitella strategia ko. kauppaan mahdollisimman nopeaksi ja tehokkaaksi. Voi kun voittaiskin!
Jos käytössä on koko kaupan valikoima, niin menisin varmaan sellaiselle kassalle, missä on Veikkauspiste. Ostaisin kaikki arvat, mitä on myynnissä ja pyytäisin myyjää tekemään 18-ristin haravajärjestelmiä Lottoa ja mahdollisimman isoja Eurojackpot-systeemeitä niin paljon, kuin tuossa kymmenessä minuutissa ehtii.
Hyviä listoja! Itse varmaan suuntaisin säilytystä kestävien tuotteiden äärelle, ehkä jotain pähkinöitä ja sen tyylistä voisi keräillä.
Mutta muistuukos kenellekään hieman vanhemmalle palstailijalle mieleen, että tällainen taisi joskus aikanaan (ehkä 70-luvulla?) olla ihan tavallinen "palkinto" jonkin uuden kaupan avajaisissa.
Vaarini kertoi tarinaa, miten Leppävaaran uudessa Maxissa olisi arvottu tällainen palkinto. Ymmärsin vaarin kertomasta, että voittaja sai enemmän tai vähemmän yksinään kerätä tavaraa jonkin tietyn ajan verran (ehkä 5 tai 10 minuuttia?) kärryihinsä ja tämä kerätty tavaramäärä oli sitten palkinto. Yleisö ilmeisesti sai seurata tapahtumaa.
Vaari vaan päivitteli sitä, miten voittaja - muistini mukaan hän puhui nuoresta miehestä - yltyi keräämään kärryynsä täytekakkuja. Sinne ne olivat lentäneet kärryyn väärin päin. Kyseessä olivat varmaan pahvilaatikoihin pakatut täytekakut, joissa päällyskuorrutus näkyy muovi-ikkunasta ylhäältä. Varmaan ihan hyviä, mutta ei ehkä kovin näyttäviä liiskautuneina ;)
Tuolloin täytekakku on varmaan ollutkin kalleimpia tuotteita mitä kahmia. Lihat ja luultavasti leikkeleetkin ovat varmaan olleet tiskitavaraa, koska Maxi avattiin Leppävaaraan vuonna 1971.
Veikkaus.fi
Oikeasta yläreunasta Asiakasedut, niin löydätte arvonnan.
Asiointi on ruokakaupassa.
https://www.veikkaus.fi/fi/edut
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Ap
Mä en tiedä. Mulla on liikaa kaikkea muutenkin. Ottaisin varmaan jotain mikä on lopussa/loppumassa ja joka kuluisi myös nopeasti, koska ei huvita hillota mitään kaapeissa. Kodin pitää olla koti, ei mikään varasto.
Lihaa, kalaa, juustoa, kahvia, pähkinöitä, luomutuotteita..