Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisaudenhampaan poisto, paljonko saikkua? (keskiraskas työ)

Vierailija
16.08.2016 |

Paljonko saitte saikkua ja paraniko kerralla kunnolla?

Alaviisuri pitää poistaa (leikata?) ja oon sh, joudun nostelemaan potilaita paljon.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin alaviisuri leikkaamalla ja saikkua en saanut yhtään. Naama turvonneena ja yhtenä mustelmana piti töissä olla. Ruuatkin piti soseuttaa, kun suu ei auennut turvotuksen takia niin paljoa, että sinne olisi haarukan tai lusikan ruokineen saanut mahtumaan.

Saikkua kyllä pyysin, mutta en saanut kuin leikkauspäivän, en vaikka pelottelin ulkonäölläni potilaani ja olin todella kipeä. Hoitaja siis minäkin.

Tuosta tulikin vuosien hammaslääkäripelko. Tämä mun viisaudenhampaan leikannut oli meinaan Mengelestä seuraava.

Vierailija
2/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistettiin molemmat alaleuan viisaudenhampaat. Toiseen jouduttiin laittamaan 3 tikkiä, kun jouduttiin leikkaamaan. Ei siitä mitään saikkua tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä, minkälainen operaatio tarvitaan. Useimmilla viisurit irtoavat kuitenkin aika helposti.

Itse en ole näistä mitään saikkua saanut, enkä kyllä olisi tarvinnutkaan.

Vierailija
4/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole vaaraa, että tikit repeävät, jos seuraavana päivänä nostan mummon sängystä?

Ap

Vierailija
5/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viisaudenhampaat vietiin kerralla ja pariin tuli muistaakseni tikkejä. Saikua 2 päivää It-työstä. 90-luvun alkupuolella tämä siis tapahtui. Silloin joku otatti yhden hampaan pois eikä saanut mitään saikkua vaikka poski turposi. Mulla ei siis ollut miään särkyjä eikä turvotusta.

Saikkua saanee siis 0-2 päivän välillä ja arpapeliä tuntuu olevan paljonko saa.

Vierailija
6/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan menee leikauksesta suoraan töihin.

Vierailija
7/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut saikkua, vaikka on leikkaamalla poistettu ja tikkejä laitettu. Hammaslääkäri ei ole kysynyt, millaista työtä teen (en tee ruumiillista työtä), mutta kehotti välttämään raskaampaa urheilua muistaakseni viikon ajan.

Vierailija
8/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki neljä vietiin kerralla ja saikkua 3 päivää. Olen tarjoilija. Eivät olleet edes erityisen kipeitä ja helpolla pääsin.

Vierailija
9/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on poistettu kaikki 4 kpl, joista 2 ekaa samalla kerralla ja loput yksitellen. Ei päivääkään saikkua.

Miehellä poistettiin tulehtunut ja täysin kieroon kasvanut viisaudenhammas kolmisen vuotta sitten. Se piti sahata/porata leuasta irti kun oli juurtunut kiinni leukaluuhun. Operaatio kesti 2,5-3 tuntia. Sai operaatiopäivän loppupäivän saikkua kun ei saanut suuta auki eikä pystynyt puhumaan. Sillä on myös raskas työ, jossa joutuu lisäksi puhumaan. Pillillä joi vettä ja mehukeittoa pari päivää kun ei pystynyt syömään kun suu ei auennut.

Vierailija
10/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylhäältä ja alhaalta poistettiin samalla kertaa (siis molemmat samalla puolella), yhden päivän todistuksen olisi kirurgilta saanut, mutta ei ollut opiskelijana tarvetta käyttää, ihan hyvin pystyi luennoilla istumaan, ei ollut kipuja, tms. Poski oli tietysti vähän turvonnut ja pientä mustelmaa meinasi pukata, mutta kun malttaa pitää kylmää, niin ei ole niin pahana.

Vierailija
11/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä saikkua, hyvä ihminen! Mulla leikattiin ja sain ensin 2 pvää, sitten 3. Jouduin syömään panacodia kovien särkyjen takia, poski ihan turvoksissa ja olin ihan tokkurassa plus hiton kipeä. Syömisestä tai puhumisesta ei tullut mitään, suu ei auennut kunnolla. Ja ihan tstotyötä teen.

Vierailija
12/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole vaaraa, että tikit repeävät, jos seuraavana päivänä nostan mummon sängystä?

Ap

Tähän jos sais vastauksen vielä :)

Vierailija
13/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole jos on vaan pari tikkiä. Suu paranee hyvin nopeasti eikä niistä normaalisti anneta saikkua. Sitten eri asia jos puoli leukaa joudutaan avaamaan ja tikkejä on tusina.... 

14/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö työkaveri pudotti 2 tonnia kiuaskiviä jalkani pääĺle, kuukausi saikkua, hampaasta kai pari päivää tulis.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
15/15 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas poistettin klo 9 ja työvuoro alko klo 10. Ja keskiraskaaksi voi myös työtä luonnehtia. Ei tullu saikkua, ohje olla vaan syömättä jokusia tunteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi