Keksi minulle sopiva ammatti
Nykyinen työni ei sovi minulle. Olen hermot kireällä maanantaista perjantaihin. Keksisikö joku, mihin työhön sopisin paremmin. Tässä työssä en ole minä vaan muuttunut joksikin hirviöksi.
Olen:
Innovatiivinen, täsmällinen, tarkka, joustava, aiemmissa töissä hyväntuulinen tiimikaveri, sosiaalinen, vastuuntuntoinen.
Erityisen hyvä olen:
Ihmisten parissa työskentelyssä, organisoinnissa, hahmottamiskykyä vaativissa tehtävissä, tiiminvetäjän roolissa, asioiden keksimisessä, luovuutta vaativissa tehtävissä.
En ole hyvä:
Kielet, pitkissä kirjoitustehtävissä, autolla ajaminen
Hermot menevät:
Valittaviin/negatiivisiin asiakkaisiin, yli 50h/vko töihin ja oman vapaa-ajan menettämiseen
Kommentit (8)
Olen työskennellyt aiemmin myös lastentarhanopettajana, mutta työssä ei ollut tarpeeksi haastetta. Olen harkinnut paluuta niihin hommiin, mutta kyllästyisin varmaan taas uudestaan.
Uudelleenkouluttautuminen ei ole ongelma, joten nykyisellä koulutuksellani ei ole väliä.
Ehdotan myös opettajaa/lastentarhaopettajaa, mutta jos pitkä koulutus ei innosta, suosittelen lähihoitajan ammattia. Ihmisläheistä työtä ja suuntautumisen saa valita (vanhukset, lapset, nuoret jne.) Töitä riittää kaikille (varsinkin vanhusten hoidossa), joten työttömyyttä ei tarvitse pelätä!
Palkka ei ole hyvä, mutta jos se ei häiritse niin tätä ammattia kannattaa harkita :)
Sinähän olet selvästi suunnitteluinsinööri. Hae raksaan, raksasuunnittelussa on töitä ja raksa sopii myös naisille hyvin. Jonkun verran pitää olla visuaalista hahmotuskykyä ja piirtämistaidoista on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt aiemmin myös lastentarhanopettajana, mutta työssä ei ollut tarpeeksi haastetta. Olen harkinnut paluuta niihin hommiin, mutta kyllästyisin varmaan taas uudestaan.
Uudelleenkouluttautuminen ei ole ongelma, joten nykyisellä koulutuksellani ei ole väliä.
Käy avoimessa erityispedagogiikan perusopinnot, ja hae sitten erityislastentarhanopettajan koulutukseen?
Erityispedaakin olen harkinnut. Niin paljon ei ole kuitenkaan vielä houkutellut, että olisi tämä ajatus edennyt kouluun hakemiseen asti.
Millaista suunnitteluinsinöörin työ on? (joo google) mutta omakohtaista kokemusta? Kuinka nero tarvitsee olla? Pitkä matikka oli silloin reilu 10 vuotta sitten 8, fysiikka 9 ja kemia 10. Että vähän löytyy älliä, mutta riittääkö?
Tykkäätkö lapsista? Jos, niin esim. lastentarhanopettaja ja luokanopettaja. Valitettavasti palkat ei ole kehumisen arvoisia. Sopisit niihin ainakin noiden mainitsemiesi ominaisuuksien perusteella.
Varmaan sopisit yleensä ottaen ihmisten pariin töihin, sellaiseen asemaan missä sinulla on enemmän vastuuta ja mahdollisuutta toimia oman mielen mukaan.