Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lasta köyhä saa tehdä?

Vierailija
15.08.2016 |

Mikä on sopiva lapsilukumäärä köyhälle? ja perustelut myös.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on köyhän rikkaus:)

Vierailija
62/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tai kolme kirjoitti:

Lapsia EI tehdä, lapsia saadaanm, jos Luoja suo. Näin sanoi äitini, kolme lasta.

Kukaan ei voi tietää kykeneekö hoitamaan lapsiaan, vaikka olisi mitkä tulot ja perintöä tulossa. Kuolema kolarissa, vakava sairaus tai mikä tahansa voi kaataa kenen tahansa elämän. Rahalla ei ole mitään sanottavaa siinä kohtaa, mutta lapsenne on yksin. Tai, jos ainokaisenne kuolee, te surette häntä.

Täällä puhutaan lasten teosta kuin se olisi ruokaostoksilla käymistä. Elämästä ei tiedä kukaan. Ja jos ns. köyhät Suomessa ei tekisi lapsia enemmän kuin yhden, kuolisimme sukupuuttoon. Nähtävissä on, että väestö vanhenee kovaa vauhtia. Teidän ainokaisenne ovat vastuussa vanhempien ihmisten hyvinvoinnista. Te, muka järkeilemällä, jätätte lapsillenne järjettömän suuren vastuun yksin kannettavaksi, koska myös hänen on maksettava veroillaan muiden eläkkeet.

Te ette selvästikään mieti lapsen onnellisuutta, tulevaisuutta ja oikeutta sisaruksiin. Olla aikuinen ja ainoa lapsi, ei voi koskaan olla täti, eno eikä setä. Lapsi parka, hänellä ei ole juurikaan sukulaisia kasvaessaan aikuiseksi.

Todennäköisesti katkera ainokaisenne valitsee toisin kuin te, haluaakin kolme lasta, koska tietää mikä helvetti piilee ainoan lapsen yksinäisyydessä, etenkin kun isovanhemmat ja vanhemmat ovat kuolleet pois.

Itsekkäästi ajatellen ainoan lapsen ikävä on pahempi kuin ns. köyhyys. Lapsi tarvitsee sisaruksia, joiden kanssa elää ja luoda muistoja.

Järkyttävää miten moni täällä on päästään noin sekaisin.

Ei yhden lapsen politiikassa mitään vikaa ole. Lemmikit, yhdessävietetty aika ja kaverisuhteet on meillä tärkeitä. Jokainen tekee niin monta kuin jaksaa kasvattaa tai yleensä saa. Perheitä on erilaisia, ja se että on jonkun sisarus ei todellakaan ole tae hyvästä, elämänikäisestä suhteesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvaan kannattaa panostaa juuri siksi, ettei vanhempien köyhyys ja/ tai huono-osaisuus siirtyisi heidän lapsilleen.

Ainahan se kateellista vituttaa, jos jonkun tenava saa vaikka harrastuksen ilmaiseksi, kun itse raataa niska limassa - tälläisia tuntemuksia saa täälläkin lukea...

Mutta kun se lapsi ei osaansa valitse ja esim. harrastuksilla voidaan ihan oikeasti ehkäistä lasten ja nuorten syrjäytymistä.

Onneksi ainakin Helsinki maksaa jonkin verran lasten harrastuskuluja toimeentulotukena.

Olisin muuten ihan samaa mieltä, mutta kun olen seurannut yhtä tällaista perhettä, jonka lapsille yhteiskunta maksoi jalkapallot sun muut. Perheen lapset elävät aikuisinakin kunnan maksamissa asunnoissa, eivät opiskele, eivät käy töissä, poliisin tuttuja. Kannettu vesi ei aina kaivossa pysy. Jotain ponnisteluja soisi köyhälläkin olevan oman ja lastensa elämän eteen. Sitten on näitä jotka tekevät työnsä hyvin ja hoitavat kotinsa hyvin ja ovat siistin oloisia itsekin, mutta joiden palkka on niin perhanan pieni, että joutuvat hakemaan toimeentulotukea. Sellaisille jotenkin suon tuet paremmin. Ja soisin paremman työnantajankin.

Vierailija
64/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhillä ja rikkailla on varaa, keskituloisilla ei. Eikö ketään huolestuta?

Vierailija
65/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse köyhä yhden lapsen äiti. Meillä ei ollut varaa kahteen lapseen. Kaipasin vain pslstalaisten mielipiteitä tähän asiaan. Ap

Minua kiinnostaa tietää miksi olet köyhä? Onko sinulla koulutusta? Oletko töissä? Onko sinulla sisaruksia? Ovatko vanhempasi köyhiä?

Mikä on tehnyt sinusta köyhän?

Minulla on neljä tutkintoa, olen maksanut opintoni lainoilla. Jos en olisi ottanut niin paljon lainaa opiskeluihin, olisin voinut ostaa Helsingistä kaksion tai kolmion, muualta Suomesta omakotitalon tai yli 100 neliön asunnon.

En omista asuntoa, autoa tai kesämökkiä. Olen rikas, todella rikas, tosin en vättämättä rahallisesti. Raha on väline, ei itsetarkoitus. Rahaa riittää juuri sinne minne tarvitseekin.

Lasten tekemättä jättäminen sen takia, ettei muka ole varaa on järjetöntä. Lapset eivät ole esineitä, heitä ei mitata rahassa. He eivät ole kulu vaan tulo, itsessään rikkaus. Yhteen lapseen satsaaminen tuo kaiken takaisin monin verroin.

Ihmisen pisin ihmissuhde ei ole suhde vanhempiin tai ystäviin vaan omiin sisaruksiin.

Täällä höpötetään ihan järjettömiä asioita ja siirretään oma epäonnistuminen lapsiparan harteille.

Ehkä onkin parempi, että näin yksinkertaisesti ajattelevat ihmiset eivät tosiaankaan pyri saamaan enempää kuin yhden lapsen. Tosin olen pahoillani lastenne puolesta. Mutta heidän täytyy sitten korjata vanhempiensa virheet omassa elämässään. Ja varmasti niin tekevätkin.

Vierailija
66/68 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvaan kannattaa panostaa juuri siksi, ettei vanhempien köyhyys ja/ tai huono-osaisuus siirtyisi heidän lapsilleen.

Ainahan se kateellista vituttaa, jos jonkun tenava saa vaikka harrastuksen ilmaiseksi, kun itse raataa niska limassa - tälläisia tuntemuksia saa täälläkin lukea...

Mutta kun se lapsi ei osaansa valitse ja esim. harrastuksilla voidaan ihan oikeasti ehkäistä lasten ja nuorten syrjäytymistä.

Onneksi ainakin Helsinki maksaa jonkin verran lasten harrastuskuluja toimeentulotukena.

Olisin muuten ihan samaa mieltä, mutta kun olen seurannut yhtä tällaista perhettä, jonka lapsille yhteiskunta maksoi jalkapallot sun muut. Perheen lapset elävät aikuisinakin kunnan maksamissa asunnoissa, eivät opiskele, eivät käy töissä, poliisin tuttuja. Kannettu vesi ei aina kaivossa pysy. Jotain ponnisteluja soisi köyhälläkin olevan oman ja lastensa elämän eteen. Sitten on näitä jotka tekevät työnsä hyvin ja hoitavat kotinsa hyvin ja ovat siistin oloisia itsekin, mutta joiden palkka on niin perhanan pieni, että joutuvat hakemaan toimeentulotukea. Sellaisille jotenkin suon tuet paremmin. Ja soisin paremman työnantajankin.

Aika heikko yleistys. Ikään kuin kaikki köyhien perheiden lapset päätyisivät pummeiksi.

Voisitko kertoa myös niistä muista seuraamistasi perheistä, joissa monilapsisuus ei ole johtanut pummielämään? Olisi virkistävää lukea "objektiivista tietoa". Yksi perhe ei ole vertailukohde yhtään mihinkään.

Taidat kaiken lisäksi puhua sukupolvesta, joka on syntynyt 1990-luvulla eikä täystyöllisyyden aikaan.

Vierailija
67/68 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhillä ja rikkailla on varaa, keskituloisilla ei. Eikö ketään huolestuta?

Vierailija
68/68 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, tietenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi