Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon lapsenne saavat herkkuja viikossa?

Vierailija
14.08.2016 |

Meillä lapset (7v ja 11v) saavat kerran viikkoon itse valitsemansa suklaapatukat (saa valita minkä tahansa pienen herkun, mutta ovat suklaan ystäviä) ja siitä on tullut purnausta kyllästymiseen saakka. Kuulemma kaverit saavat megamättöpusseja pitkin viikkoa ja mitäköhän vielä. Olenko aivan mahdoton tiukkapipo jos pidän pääni ettei herkkumäärä meillä tästä tule suurenemaan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa.

Joka päivä on jotain leipomusta kotona ja lisäksi, mitä on itse ostaneet.

Viikonloppuna karkkipäivä sipsi/karkkipussi ja juoma juissi/energiajuoma.

Moon ihan liian höveli, kesälläkin sitä jätskiä lähes päivittäin. Meidän mukulat 13 ja 16 vuotiaat.

Pidä ihmeessä tiukka linja!

Vierailija
2/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan horveesti :( Viikolla ei yhtään karkkia, eivätkä sitä kaipaakaan, mutta tänään kumpikin on syönyt 2-3 Ville Vallaton -kokoista jätski- tai mehujääpuikkoa sekä sokerista kaupan Vadelmakeittoa. Jos eivät syö noin paljon jätskiä, niin saattavat saada pullaa tai joskus keksiä. Mehua olen natsimaisesti rajoittanut lasiin per päivä, mutta isänsä kanssa ilmeisesti lipeävät vielä siitäkin :( Ai niin ja useana iltana tyttö syö suklaavanukkaan edellämainittujen lisäksi :(

Kumoikin normaalipainoisia, pienehköjä ikäisikseen. 6- ja 8-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan horveesti :( Viikolla ei yhtään karkkia, eivätkä sitä kaipaakaan, mutta tänään kumpikin on syönyt 2-3 Ville Vallaton -kokoista jätski- tai mehujääpuikkoa sekä sokerista kaupan Vadelmakeittoa. Jos eivät syö noin paljon jätskiä, niin saattavat saada pullaa tai joskus keksiä. Mehua olen natsimaisesti rajoittanut lasiin per päivä, mutta isänsä kanssa ilmeisesti lipeävät vielä siitäkin :( Ai niin ja useana iltana tyttö syö suklaavanukkaan edellämainittujen lisäksi :(

Kumoikin normaalipainoisia, pienehköjä ikäisikseen. 6- ja 8-vuotiaat.

Niin siis lauantai on karkkipäivä. Silloin kuitenkin poika ei välttämättä syö yhtään karkkia, mutta tyttö kyllä syö. Samalla on saatava jäätelöä, se vanukas jne. Huoh.

Vierailija
4/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on outo 7-vuotias. Hän ei syö karkkejaan tai jätskiä! Herkuttelee pullalla tai esim. mustikka piirakalla noin kerran viikossa. Mehuja/limuja ei saa viikottain.

Vierailija
5/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole karkkipäivää, eikä juurikaan syödä karkkia. Kavereiden luona joskus mättävät itsensä kipeiksi ja toteavat aina, ettei kannattanut.

En usko karkkipäiviin.

Vierailija
6/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 6- ja 8- vuotiaat voivat syödä joka ilta suklaavanukkaan? Eivät he itse niitä takuulla osta, miksi sinä aikuinen ostat niitä? Tai miksi vanhempi ostaa lapselleen energiajuomaa?

Vierailija
7/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suklaapatukka kuulostaa aika vähältä, mutta kokonaisuus ratkaisee. Riippuu siitä, pidetäänkö esim. sokerijogurtteja, vanukkaita tai paahtoleipiä normiruokina. Voihan se olla että perheet joissa syödään paljon puhdasta karkkia, on ruoka oikeasti terveellistä ja ravitsevaa.

Joka tapauksessa minä aikuisena kaipaan pienen herkun joka päivä. Viimeaikoina se on ollut pieni (kai? :D) pala pullapohjaista mustikkapiirakkaa, joskus se voi olla se suklaapatukka tai sitten vaikka croissantti (joita suuressa osaa maailmaa pidetään ns. normiruokana). Lapsillekin tämän päivittäisen herkun suon, sillä perusruoka on terveellistä ja sitäkin syödään ilolla. Pulla päivässä ei pahaa tee, on mottoni :)

Vierailija
8/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normielämässä pari kolme kertaa viikossa jonkun pienen herkun(kokoluokkaa Pätkis). Viikonloppuisin tehdään kotona jotain hyvää ruokaa. Esim. hamppareita tai tortilloja. Kerran kuussa käydään leffassa. Silloin saa valita karkkipussin TAI popparit.Tosin viimeaikoina ollaan syöty enemmän enemmän. Ensin oltiin reissussa kolme viikkoa ja syötiin melkein joka päivä jäätelöä. Sitten tuli tytön synttärit ja viikko meni taas herkutellessa. Onneksi arki alkaa taas huomenna, niin herkkujen syönti loppuu taas. Lapsella ikää 4v.

Vierailija
9/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 6- ja 8- vuotiaat voivat syödä joka ilta suklaavanukkaan? Eivät he itse niitä takuulla osta, miksi sinä aikuinen ostat niitä? Tai miksi vanhempi ostaa lapselleen energiajuomaa?

Kuule mies sen aloitti. Arvaa olenko sanonut miestä idiootiksi. Sen naissukulaiset ovat kaikki saatanan ylilihavia paksukaisia, olen haukkunut miehen siitäkin. Mutta kun ei mene jakeluun niin ei mene jakeluun. Mies onkin saatanan kätyri.

Vierailija
10/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normielämässä pari kolme kertaa viikossa jonkun pienen herkun(kokoluokkaa Pätkis). Viikonloppuisin tehdään kotona jotain hyvää ruokaa. Esim. hamppareita tai tortilloja. Kerran kuussa käydään leffassa. Silloin saa valita karkkipussin TAI popparit.Tosin viimeaikoina ollaan syöty enemmän enemmän. Ensin oltiin reissussa kolme viikkoa ja syötiin melkein joka päivä jäätelöä. Sitten tuli tytön synttärit ja viikko meni taas herkutellessa. Onneksi arki alkaa taas huomenna, niin herkkujen syönti loppuu taas. Lapsella ikää 4v.

Ja siis meillä ei syödä vanukkaita, sokerijugurtteja eikä muroja yms. Ravinnosta tuleva sokeri tulee vain päivittäisistä hedelmistä.

Vierailija
11/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-vuotias, joka saa kerran viikossa kourallisen karkkia. Joskus viikonloppuna paistetaan lettuja tai leivotaan jotain makeaa. Päiväkodissa sitten tuputetaankin kaikkea saastaa: mehua, mehukeittoa, sokeria puuroon, kiisseliä, vispipuuroa, pinaattilettuja hillolla, keksejä jne.

Vierailija
12/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, kerran kuukaudessa herkkupäivä ja silloin syödään mitä mieli tekee.

Vierailija
13/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä saa kaikki meidän perheessä herkkuja, kun itse kokataan terveellistä ja maistuvaa. Hyvä resepti on puoli ruokaa.

Vierailija
14/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Lapset eivät opi syömään tuota moskaa jos ei opeta. Olen kertonut että niistä tulee kipeäksi ja vatsa kasvaa valtavaksi höllyvuoreksi jos syö moskaa.

Vierailija
15/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla koskaan laskettu. Viikolla ei yleensä yhtään mitään, meillä ei kotona ole koskaan mitään keksejä yms. herkkuvarastoja. Viikonloppuna saavat sitten mieliteon mukaan just sen verran kuin haluavat, usein se ei ole hirveän paljoa. Ostetaan esim. 3 kpl pakkaus popcornia ja joku iso karkkipussi yhteiseksi tai valitsevat omat pussinsa, ei kontrolloida kokoa - isosta jää yleensä syömättä ja säästöön ja sen voi syödä sitten kun huvittaa. Joskus on jätskiä koko perheelle, ostetaan vaikka kolme litran pakettia ja ne menee siinä viikonlopun aikana. Jätskiä ostetaan joskus hetken mielijohteesta myös viikolla, varsinkin kesäisin. Kesälomalla muutenkin on enemmän just jätskiä, saattaa olla isoja pakkauksia mehujäitä pakastimessa ja niitä saa kyllä syödä. Kesällä on muutenkin enemmän vaikka lettuja tai vohveleita.

Lapset eivät ole mitenkään herkkujen perään, ei ole olemassa karkkipäivää, jolloin himoitaan valinnaista suklaapatukkaa. Karkit ja muut herkut kuuluvat elämään ja niitä ihan itse opitaan säännöstelemään.

Lapset jo 16, 15 ja 12 vuotiaita.

Vierailija
16/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ostavat itse herkkunsa, niitä en pysty enää kontrolloimaan. Kuopus syö karkkia yleensä pe ja la iltaisin. Ei mitään isoja määriä, mutta jotain kuitenkin. Lisäksi viikonloppuisin on usein limpparia tarjolla. Mies ostaa limpparia mun mielestä liikaa (joskus viikollakin) ja kyllähän muksut sitä juo, jos sitä on jääkaapissa tarjolla. Jätskiä ja keksejä isommat syövät aivan oma-aloitteisesti, kuopukselle annetaan ehkä kerran viikossa tai parissa. Mies ostaa mun mielestä kaikkia herkkuja liikaa kotiin saataville. Ruoka meillä on melko terveellistä kotiruokaa ja välipalaksi pääsääntöisesti hedelmiä/marjoja/leipää, jogurtteja tms. syödään kohtuudella, ei siis joka päivä. Lapset ovat kaikki hyvin hoikkia.

Vierailija
17/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule mies sen aloitti. Arvaa olenko sanonut miestä idiootiksi. Sen naissukulaiset ovat kaikki saatanan ylilihavia paksukaisia, olen haukkunut miehen siitäkin. Mutta kun ei mene jakeluun niin ei mene jakeluun. Mies onkin saatanan kätyri.

Mies opetti myös pojan syömään aamiaisella hilloleipiä, tosin lapsi onneksi lopetti sen itsestään reilu vuosi sitten.ja paistaa kerran viikossa lettuja, ne syödään tietenkin hillon tai sokerin kera. Itse kun olen ollut karpaaja niin katson tuota inhoten.

Vierailija
18/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmasti hyvää, mutta yksi suklaapatukka kuulostaa aika vähäiseltä. Meillä lapsena sai kotona kerran viikossa lauantaipussin eikä sitten mitään muuta, eikä missään nimessä viikolla! Minulle kävi sitten niin, että aloin viikkorahoista salaa ostelemaan ties mitä herkkuja ja lihoin tietenkin ja teini-ikäisenä sairastinkin sitten bulimiaa. En väita, että kaikille kävisi niin, mutta tämä sokerin hysteerinen rajoittaminen lapsilta huolestuttaa. Paljon järkevämpää olisi minusta opettaa, että on ihan ok joskus ottaa pulla jälkkäriksi arkena ja ihan kunnolla vaikka irtokarkkia viikonloppuna jne. Näin syntyy terveempi ja tasapainoisempi suhde sokeriin

Vierailija
19/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bantoffee: viipaloi banaani ja kuivata.banaanijäätelö :pakasta bansku ja sen jälkeen laita koneessa muusiksi. Sotke mantelia ja kuivattuja viikunoita monitoimikoneessa taikinaksi ja tee siitä pyöreitä namuja.Raakakakkua samaan tapaan.Raakasuklaajauhetta, hunajaa ja kylmäpuristettua oliivioljyä tai kaakaorasvaa tai kookosöljyä sotketaan ja jäähdytetään jääkaapissa tai syödään suklaakastikkeena. Herkkuja on muitakin kuin ravintoarvoltaan tyhjät.pala tavallista kaupan tummaa suklaata päivittäin terveellistä.Tavat  luodaan lapsena ja lapsesi kiittää sua isona kun ei ole tottunut syömään karkkeja.

Vierailija
20/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa lauantaina herkku päivä. Yleensä saa jonkun patukan päivällä ja illalla jotain karkkipussia.Omat pienet pussit ei oo mitään Mättö pusseja ja välillä on sipsejä mutta pussi on koko perheelle. Mä oon kanssa yrittänyt selittää ettei joka päivä herkkuja. Mutta osa kavereista saa joka päivä karkki rahaa sit on annettava vähän rahaa omallekkin lapselle että saa ostaa tikkarin, hankalaa on.