Näkeekö Kanta.fi:stä kuka on lukenut sun tietoja?
Kommentit (12)
Emmä ainakaa oo löytänyt sellasys kohtaa. Mut ne voi tilata kyllä sairaalalta
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näkee.
Mistä kohtaa näkee?
Ei näe. Lokitiedot pitää pyytää Kelasta.
Näkee, mutta jos olet ollut sairaalahoidossa tai esim. toimenpiteessä, niin melko kirjava joukko voi olla niitä lukenut.
Kuinka pitkältä ajalta ne saa? Olen varma, että ex-tyttöystäväni (hoitaja) on lukenut tietojani ja mietin että voisi käräyttää.
Pitääkö olla jokin syy pyytää niitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkältä ajalta ne saa? Olen varma, että ex-tyttöystäväni (hoitaja) on lukenut tietojani ja mietin että voisi käräyttää.
Just joo. Kyllähän ne saa, mutta epäilen, että olisi lukenut. Noita tapauksia on verrattain vähän (muutamia vuosittain per sairaanhoitopiiri) ja ex-kumppaneita...satoja tuhansia?
Mä en kyllä ole nähnyt henkilötasolla kuka on katsonut. Näkyy vain päivämäärä ja että Kaupungin terveyskeskuksessa tai HUSissa on katsottu.
Jos joku on kirjoittanut sinne niin se näkyy henkilötasolla.
Itse näen vaan sairaanhoitopiirin, joka on katsonut tietoja, en yksittäisiä henkilöitä
Vierailija kirjoitti:
Ihan aikojen alusta. Pyydä ihmeessä Kelalta tiedot.
Sh -piiriltä pyydetään kirjallisesti ,siellä on tietoturvavastaavia.Erikoissairaanhoidossa vain ko polin henkilökunnalla oikeus katsoa tietoja . Jos tyttis ei hoitoosi osallistu, niin ei oikeutta lukea. Mutta j o s kyse sukupuolitaudistasi tms. niin sulla kyllä ainakin moraalinen velvollisuus kertoa eksälle sellaisista asioista mitkä vaikuttaa myös eksän terveyteen.
Kyllä näkee.