YLE valehtelee - jälleen
YLE valehtelee radiossa täysin pokerina ajaakseen moku-agendaansa. Ei siis vain vääristele totuutta, vaan yksinkertaisesti valehtelee. Kuuntele kohdasta 33:18 eteenpäin
"Somalien työllisyys- ja yrittäjyysaste Yhdysvalloissa on sama kuin kantaväestöllä, näin ei ole Suomessa, johtuu toisaalta ihan asenteista"
http://areena.yle.fi/1-3519198?autoplay=true
Samaan aikaan todellisuudessa...
The most recent figures, for 2011-2013, put Somalis' unemployment at 21 percent, about three times the rate for the general population during the same period of time.
Census numbers show that of Minnesota's five largest immigrant groups, Somali unemployment is the highest.
http://www.mprnews.org/story/2015/04/01/somali-unemployment
Tässä on oikeasti jo niin isosta valheesta kyse, että JSN:n luulisi puuttuvan asiaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hämmästytä. Yleensä YLE jättää kertomatta jonkun oleellisen asian, joka muuttaisi uutisen merkitystä paljon. Toimittajille maksetaan siitä, että ohjaavat kansaa ajattelemaan oikealla tavalla eli suoraan sanoen saavat palkkansa propagandan levittämisestä.
Päinvastoin, mä aina huomaan että näissä aloituksissa on jäänyt ymmärtmättä joku keskeinen fakta tai termi. Mun mielestä juuri nämä ap ja heidän kaltaisensa ovat niitä propagandan levittäjiä, ja todennäköisesti saavatkin rahaa Putinilta koska mollaavat nimenomaan YLEä ja Suomen valtiota yleensä.
En ole vielä koskaan nähnyt arvostelua MTV3:n tai Radio Rockin tai Ilkka-lehden mediataidoista. Ei se on aina YLE, Suomen viranomaiset ja valtakunnallisesti suurin lehti HS, jotka ovat propagandistien hampaissa.
En seuraa muita suomalaisia medioita kuin Hyysäriä ja Yleä, mutta muut mediat vaikuttavat olevan hieman vähemmän suvaitsevaisia. Esimerkiksi Karjalainen uutisoi enemmän ja nopeammin siitä että Turkki laillistaa seksin lasten kanssa.
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/113345-tur…
Näin kauan kesti ennenkuin uutinen ilmaantui "valemedian" puolelta valtamediaan. Kallis viive, valtamedian uskottavuuden kannalta siis.
YLE ja HS edelleen vaiti asiasta
Karjalaisen uutinen 14.8 klo 18:16
MV lehden uutinen 7.8 klo 12:46
Miksiköhän MV lehti saa suosiota, hmmm?
Luulen, että suomenkielinen valtamedia sai liikaa vinkkejä asiasta, joten se päätti siksi uutisoida siitä. Englanninkielinen valtamedia uutisoi myös asiasta 7.8., ja sieltä monet olivat varmaan lukeneet myös asian suomenkielisen kriittisen median lisäksi. Mutta kyllähän tuo uskottavuutta heikentää selvästi, että asiaa yritettiin epätoivoisesti viivyttää, jos kukaan ei ehkä huomaisikaan.
Jos pitäisi arvata niin arvaisin että Karjalaisessa joku seuraa aktiivisesti Vauva - palstan keskusteluita. Hyvä niin, näkevät mitkä "valemedian" jutut trendaavat täällä ja sitten osaavat reagoida. Itse juuri lisäsin Karjalaisen uutislinkkieni joukkoon.
Jaksaa naurattaa se Ylen dokumentti turvapaikanhakijoista, jotka ovat niin rauhaa rakastavia ja sitä rataa. Dokumentissa oli turvapaikanhakija, jonka kuvan voi nähdä mv-lehdessä roikottamassa ihmisen päätä. Rasmuslaiset eivät ole vieläkään toipuneet tästä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus pari vuotta sitten Suomessa oli yksi (1) somalin omistama yritys. Olen varma, että niitä on nyt jo paljon enemmän.
Kerro minkälaisia yrityksiä? Tarkoitatko tulkkausyrityksiä jotka tulkkaavat Suomessa syntyneille somaleille yhteiskunnan piikkiin?
Jälkimmäinen lause yritti olla sarkasmia. En mä muista mikä se eka yritys oli. Olisko kaupanneet burkhia.
Noissa tulkkipalveluissa olisi kanssa pöyhittävää. Toistuvasti olen kuullut, että laskutus sosiaalitoimelta tunnin tulkkauksesta on parisataa euroa. Ja nämä kaverit eivät siis ole koulutettuja lainkaan.
Ei kai voi olla??!! Tuohan on samaa tuntihintaa kuin juristeisteilla ja enemmän kuin suurin osa korkeasti koulutetuista asiantuntijoista saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hämmästytä. Yleensä YLE jättää kertomatta jonkun oleellisen asian, joka muuttaisi uutisen merkitystä paljon. Toimittajille maksetaan siitä, että ohjaavat kansaa ajattelemaan oikealla tavalla eli suoraan sanoen saavat palkkansa propagandan levittämisestä.
Päinvastoin, mä aina huomaan että näissä aloituksissa on jäänyt ymmärtmättä joku keskeinen fakta tai termi. Mun mielestä juuri nämä ap ja heidän kaltaisensa ovat niitä propagandan levittäjiä, ja todennäköisesti saavatkin rahaa Putinilta koska mollaavat nimenomaan YLEä ja Suomen valtiota yleensä.
En ole vielä koskaan nähnyt arvostelua MTV3:n tai Radio Rockin tai Ilkka-lehden mediataidoista. Ei se on aina YLE, Suomen viranomaiset ja valtakunnallisesti suurin lehti HS, jotka ovat propagandistien hampaissa.
En seuraa muita suomalaisia medioita kuin Hyysäriä ja Yleä, mutta muut mediat vaikuttavat olevan hieman vähemmän suvaitsevaisia. Esimerkiksi Karjalainen uutisoi enemmän ja nopeammin siitä että Turkki laillistaa seksin lasten kanssa.
Näin kauan kesti ennenkuin uutinen ilmaantui "valemedian" puolelta valtamediaan. Kallis viive, valtamedian uskottavuuden kannalta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi hs on näköjään myös 14.8. kuten se lähde jota se siteeraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat 14.8 klo 18:01
Olisiko ilmaantunut Reutersille tai muuhun uutistoimistoon tänään?
jenkeissähän työttömyysluvut kaunistellaan sillä että kirjataan yrittäjäksi vaikka joutuisi hakemaan tukia ja ruokalappuja. Riittää että myy jossain ebayssa pari levyä silloin tällöin niin heti on yrittäjä.
Onhan se nyt selvää, että USA vetää puoleensa työteliäämpää ainesta joka maasta. Kaikki tietävät, ettei sinne mennä sosiaaliturvalla mukavasti loisimaan. Sitä voi sitten jokainen miettiä, minkälaista porukkaa tämä ilmaisten lihapatojen pohjoinen Hölmölä houkuttelee.
Eiku ai niin, suomalaisten asenteet... voi jeesus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee hyysäyksen vaikutuksen: Yhdysvalloissa somaleiden työttömyys 21 %, Suomessa 80 %.
Hyysäyksestä ei ole kyse, vaan siitä, että Yhdysvalloissa somalien populaatio on niin suuri, että elävät palvellen toinen toistaan. Sama tilanne on kiinalaisiilla siellä.
Tarkoitatko toimitusjohtajaa (Lauri Kivinen kokoomus), vai Hallintoneuvoston puheenjohtajaa (Kimmo Kivelä perussuomalaiset)?