Millanen ihminen lähtee Turkkiin matkalle
Kommentit (20)
Vastasit jo itse, ap. Presidentti Erdoganin yksinvaltaisen ja islamistisen politiikan kannattaja.
Tai sitten ihminen joka ei tiedä tai välitä maailman menosta, esim. ihmisoikeuksista, tuon taivalliista. "Kun Mä haluun, niin Mun täytyy saada!"
Minä joka rakastan aurinkoa, lämpöä ja kebabruokia.
Käsitykseni mukaan jotain Lähi-Idän ja kehitysmaan väliltä. Aika varma wt-junttikohde.
Pedofiilit ja ihmiset joita ei kiinnosta kuin omat asiat.
Ihan tavallinen keskiluokkainen perhe, vanhemmat, 2 lasta. Matka varattu ennen vallankaappausyritystä, nyt en tosin enää matkaa sinne varaisi.
Lähinnä juntit sinne matkustaa, jotka haluavat vain edullisen ja helpon matkakohteen. Nämä "matkailijat" eivät mieti niin paljoa eivätkä pitkälle, että laittaisivat Turkin boikottiin sen surkean ihmisoikeustilanteen vuoksi. Surullista että näitä ihmisiä löytyy niin paljon :(
Sen verran pitäisi löytyä moraalista selkärankaa, ettei lähde lomailemaan Venäjän ja Turkin kaltaisiin diktatuureihin. Tuet Putinin ja Erdoganin ihmisoikeuksia polkevaa voimapolitiikkaa matkustamalla noihin maihin, halusit tai et.
Samalla lailla voisi kysyä millainen ihminen matkustaa Thaimaahan? Siellä on ollut jo vuosia huonompi ihmisoikeustilanne kuin Turkissa.
Istanbul ja Bodrum ympäristöineen ovat hyviä, mutta muut ja varsinkin Turkin rantalomakohteet ovat todella junttia ja köyhien suosiossa halpojen hintojensa vuoksi.
Paikalliset rantakohteissa ovat sivistymättömiä rahvaita, kuten myös sinne matkustavat (suomalais)turistitkin.
Nykyisessä tilanteessa joutuu tosin välttelemään koko Turkkia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tavallinen keskiluokkainen perhe, vanhemmat, 2 lasta. Matka varattu ennen vallankaappausyritystä, nyt en tosin enää matkaa sinne varaisi.
Ja mitä se vallankaappausyritys muka vaikuttaa sinällään tilanteeseen, joka on ollut ihmisoikeuksien kannalta jo pitkään huono ja tiettyjen ihmisryhmien osalta vuosikymmeniä ongelmallinen?
Mä käyn Turkissa lähinnä sukuloimassa. Siinä samalla nautin shoppaillessani edullisesta hintatasosta, ihanista ruoista, mahtavasta seurasta sekä lämpimästä säästä.
Minkälainen ihminen lähtee ylipäätään minnekään lomalle? Kreikka: wt-paikka, Kanaria: wt, Thaimaa: wt, Baleaarit ja Espanja Kanarian lisäksi: wt, Italia: wt...
Kahden aikuisen talous, tehdään vuodessa 2-3 ulkomaanmatkaa ja yksi kohde ollut useamman vuoden Turkki. Kierretään Suomi-baarit ja feikkivaatemyyjät kaukaa , majoitutaan yleensä korkeatasoisissa aikuisten (k16) hotelleissa (joissa muuten on harvoin muita suomalaisia ) ja käydään tutustumassa alueen luontoon omatoimisesti. Ne turkkilaiset joihin olemme tutustuneet ovat ystävällisiä, yritteliäitä ja äärimmäisen kohteliaita. Toki mukaan mahtuu aina persoonia, jotka esimerkiksi haluavat kovasti myydä jotain omaa palveluaan ja ovat vähän liian päällekäyviä.
Nyt Turkin tilanne on sellainen, että se ei houkuta johtuen poliittisesta tilanteesta. Se on harmillista niitä turkkilaisia kohtaan joiden elanto tulee matkailusta ja jotka toivovat maan olevan enemmän länsimainen kuin se suunta mihin maa on nyt menossa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä juntit sinne matkustaa, jotka haluavat vain edullisen ja helpon matkakohteen. Nämä "matkailijat" eivät mieti niin paljoa eivätkä pitkälle, että laittaisivat Turkin boikottiin sen surkean ihmisoikeustilanteen vuoksi. Surullista että näitä ihmisiä löytyy niin paljon :(
Eli silmät kiinni vaan? Esim Intiassa tosi huono tilanne ja silti käyn siellä monesti parikin kertaa vuodessa katsomassa kummilastani. Saa opiskella kun maksan kulut ja vähän rahaa vanhemmille etteivät laita tyttöä töihin/naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran pitäisi löytyä moraalista selkärankaa, ettei lähde lomailemaan Venäjän ja Turkin kaltaisiin diktatuureihin. Tuet Putinin ja Erdoganin ihmisoikeuksia polkevaa voimapolitiikkaa matkustamalla noihin maihin, halusit tai et.
Ai että edes Karjalan evakoillakaan ei olisi moraalista oikeutta matkustaa vanhoille kotiseuduilleen?
Toisaaltahan nyt on hyvä, vaikka islamista kyse onkin, että maa saa sen alkuperäisen kulttuurin Erdoganin myötä. Länsimaiset kultuurit sopivat länsivaltioille, mut ei niitä samoja käsityksiä pidä tuputtaa muualle.
Ylellä haaastateltiin jotain turkkilaista Suomes asuvaa yrittäjää, joka kannatti Erdogania ja sanoi, että se länsimaistaminen on ollut Turkille vierasta kultuuria.
http://yle.fi/uutiset/suomessa_asuva_mehmet_tama_on_seurausta_turkin_sa…
Se on vain länsimaiden keksintö, että on oltava ihmisoikeudet. Täällä on ollut Ranskan vallankumous ja valistus, ei muualla, joten he eivät arvosta niitä aatteita.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain länsimaiden keksintö, että on oltava ihmisoikeudet. Täällä on ollut Ranskan vallankumous ja valistus, ei muualla, joten he eivät arvosta niitä aatteita.
Niinpä, ja suomalaisistakaa suuri osa ei arvosta demokratiaa tutkimusten mukaan verraatuna muihin pohjoismaihin, joka on sääli. Suomalaiset kuitenki aina olleet orjakansaa ja alistettuva vieraille valloille, eikä vieläkään netin tarjoama tietotulva ole saanu suomalaisia heräämään itsemääräämisoikeutensa suhtee. Suomalaisten useimpien asenne on, että "Kunhan jotenkin pärjää......eikä minulla ole mitään salattavaakaan, joten mitä väliä, jos tietorekisteri kootaan!"
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen lähtee ylipäätään minnekään lomalle? Kreikka: wt-paikka, Kanaria: wt, Thaimaa: wt, Baleaarit ja Espanja Kanarian lisäksi: wt, Italia: wt...
Missä vaiheessa matkustamisesta on tullut wt?
Joo, että tehdään sitten toki vain matkoja pelkästään 500 metriä kotoa lähiön nakkikiskalle, niin ei kukaan ole wt. Tehdään toki sellainen matka vielä vaakaräntävesisateessa, niin saadaan vielä enemmän eksotiikkaa sille matkalle.
Mä oon 32, lähäri. Mies 29 ja myyntipäälikkö. Ei lapsia, yksi koira, rivitalokolmio ja farmarivolvo. Eilen tultiin Turkista. Ihan tavallisia ollaan ja yleensä matkustellaan Thaimaassa, Intiassa tai jossain keski-euroopassa. Nyt haluttiin nähdä Turkki. Kuuma oli ja ovat aika pulassa kun turisteja ei ole :( En koe et tuin valtiota vaan ihan tavallisia työtätekeviä ihmisiä ja heidän perheitään (esim ravintoloitsijat).