Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri " varasti" lastenvaatteita ja myy kalliilla eteenpäin

Vierailija
02.03.2006 |

Siis juttu meni näin. Minulla on 4-vuotias tyttö, naapurillani pari vuotta nuorempi. Kun naapuriin syntyi tyttö, kävi tämä nainen kysymässä josko voisi ostaa minulta vaatteita, meidän tytöllä kun on kuulemma niin ihania. Minulla ei ollut aikomusta säästää vaatteita, eikä tutuillani ollut pientä tyttöä niihin aikoihin, joten juttu oli minusta ihan ok. Pesin, silitin ja pakkasin vaatteet, yhteensä niitä oli kaksi isoa pahvilaatikollista. Usemmat kengät, pari ticketin ulkohaalaria, hattuja, hanskoja, hienostelutakkeja, sisävaatteita (neuleita, haalareita, farkkuja, sammareita, collegeja) jne. Siis hirveä läjä vaatetta ja suurin osa vielä vähän kalliimpia merkkejä.

Nainen otti kaikki vaatteet ilomielin ja lupasi tulla seuraavana päivänä maksamaan.

NO, nyt on kulunut lähes kaksi vuotta, eikä maksua ole kuulunut. Olen asian ottanut puheeksi pariin kertaan ihan ohimennen, eikä hän ole juurikaan reagoinut. Kerran olen käyttänyt lapseni hänen kampaamossaan hiustenleikkuussa ja jätti ottamatta maksun (hiusteleikkuu 10e), sanoi, että tämä on niistä vaatteista.

Nyt sitten paikkakunnallamme järjestettiin iso lastenvaatekirpputori. Tämä naapuri oli siellä myymässä ja mielenkiinnosta kävin hänenkin osastollaan. Siellä oli meidän tytön vaatteet myynnissä hurjilla hinnoilla. Kauppa tuntui käyvän hyvin, ja pari toista naapuriamme kävi minullekin sanomassa, että " ai kun tolla xxxxllä on ihania tyttöjen vaatteita myynnissä, käy säkin katsomassa!" . Joten harmittaa tää tapaus. En niinkään jäänyt niitä rahoja vaatteista kaipaamaan, tuli vaan muuten niin huijattu olo. Luulin, että olimme tämän naisen kanssa ihan ystäviä. Olisin voinut jopa ANTAA nuo vaatteet ilmaiseksikin, mutta kun alunperin oli puhe, että niistä maksetaan.... Huvittavinta on, että tuon tapauksen jälkeen tuo naapuri ei enää ulkoillessa tule juttelemaan kanssani, usein kääntyy toiseen suuntaan meidät nähdessään ja korkeintaa tervehtii vaivaantuneesti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos oli vielä niitä hyvään hintaan myymässä.

Vierailija:

Mutta näitä riittää, ihmisiä jotka käyttävät toisia sumeilematta hyväksi.

Ilmeisesti on sen verran juntti, ettei todella tajunnut merkeistä mitään.

Enää on kyllä huono lähteä rahoja vaatimaan. Mun mielestä voisit kyllä käydä naapuriasi jututtamassa kyseisestä asiasta. Sanoisit suoraan mitä mieltä olet hänen käytöksestään. Eiköhön senkin olisi jo aika herätä miettimään mitä tuli tehtyä .

Onko AP kuulolla,mihin tulokseen päädyit ?

Vierailija
22/47 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin selkeästi LAINAAN antoi.

Vierailija:

Annoin tyttäreni kaikki vauvavaatteet lainaan mieheni siskolle, mutta hänpä ei palauttanutkaan täyttä äitiyspakkauksellista vaatteita, vaan myi ne kirpputorilla eteenpäin!

Minua harmitti kovasti, koska olisin halunnut säästää joitakin nättejä vauvanvaatteita muistoksi itselleni, mutta kaikki meni!

En viitsinyt suuttua mieheni siskolle, koska on kuitenkin sukulaiseni ja yritetään olla väleissä.

Harmittaa vaan edelleenkin kovasti!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomannut et naapuri myykin vaattet kirppiksellä... harmittanut joo.

Vierailija
24/47 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kirjoitin, että annoin vaatteet LAINAAN hänelle, joten silloin ne kuuluisi palauttaa takaisin!

Opettelehan lukemaan ensin ja syyttele sitten!

t.43

Vierailija
25/47 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eri asia kuin antoi omaksi, tiedäthän?

Vierailija
26/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan on leikannut kuitenkin tyttäresi tukkaa, olisthan voinut sanoa, että laitatko minullekin esim. raidat vielä niistä vaatteista koska mielestänne ette ole vielä tasoissa tms. Tai muuten olisit voinut tiukemmin ilmoittaa mikä on vaatteiden hinta.

Turhaan haukut naapuriasi varkaaksi, kurja tilanne, mutta olist voinut itsekin käyttäytyä toisin ja olla selvempi asiassa.

Vierailija
27/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita että itse noin tekisin, mutta ymmärrän naapuriasikin. Opi tekemään selvempiä sopimuksia, elämä helpottuu.

Vierailija
28/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin piti tulla seuraavana päivänä maksamaan. Muistutin häntä asiasta, kun oletin hänen unohtaneen asian. Muistutin toisen kerran. Mutta tietty ylpeys on minullakin, etten ala epätoivoisesti ruinaamaan. Vaikea tilanne kun toinen on lähinaapuri. En oikein tiedä mitä olisi pitänyt tehdä. Uhkailla? ehkä toimin itse sitten jotenkin väärin, en tiedä... Harmittaa nyt vaan..

ap

Vierailija
29/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa ottamansa vaatteet?

Vierailija
30/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin vain, että tuntuu jotenkin pöhkölle, että nainen myy ne sikahinnalla eteenpäin, kun itse on ne lähes ilmaiseksi " ostanut" ..

ap

Vierailija
31/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten yleensä ystävien kesken, on vähän noloa karhuta maksamattomia velkoja.

Eikä parista pahvilaatikollisesta siistejä vaatteita todellakaan riitä maksuksi 10 euron hiustenleikkuu.

Ymmärrän, että sinusta tuntuu kurjalta!

Sulla on nyt 2 vaihtoehtoa:

1) Painat koko asian mielestäsi. Sinulla ei ole mitään hävettävää, vaan naapurisi on se, joka on toiminut törkeästi. Hän saa kantaa huonoa omaatuntoa. Onkohan sen rahan arvoista?

2) Menet rehellisesti juttelemaan naapurille. Sanot, että sinulla on muuten vielä maksamatta ne vaatteet ja että hinta oli 100 euroa tai mitä se nyt olikaan.. Vähennettynä 10 euron tukanleikkuu.

Puntaroi, kummasta toimintatavasta sinulle tulee parempi mieli.

Vierailija
32/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi pokkaa, ottaisin asian puheeksi ihan suoraan. Mikä olisi pahinta mitä tapahtuisi?

Mutta jos asia on jo mennyttä, niin sitten se on mennyttä.

Vierailija
33/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt viestistäsi, että tarkka hinta oli sovittu jos kerta näin niin ilman muuta olisit puskenut päälle!

(viimestään tuolla kirpputorilla)!

T.2

Vierailija
34/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että jos alkaisin vaatia rahoja vaatteista, siitä tulisi riita ja minä ja perheeni emme olisi " voittajia" . Olemme melko uusia paikkakunnalla ja tämä naapurin perhe taas sellainen " vaikuttajaperhe" täälläpäin.... Todennäköisesti perhettämme alettaisiin vaan mustamaalata ja siinä kärsisi eniten lapset. Voi kuulostaa vainoharhaiselta, mutta valitettavasti olen näin usein huomannut asioiden olevan. Se, joka oli alunperin oikeassa, vääristellään syntipukiksi... :(

ap

Vierailija
35/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta elämä on laiffii. Ehkä opin tästä sen, että kannattaa jatkossa olla kovempi ja vähemmän sinisilmäinen.

ap

Vierailija
36/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella että ärsyttää.

Mitä te sovitte vaatteiden hinnaksi alunperin?

Mitä jos menisit sanomaan, että huomasit, että olit myymässä näitä sinun vaatteitasi, että sinusta olisi ollut ihan fiksua ensin maksaa se sovittu summa sinulle, ennenkuin myy niitä eteenpäin. Ja että nyt varmasti ainakin on varaa maksaa, kun on niistä rahat saanut....

Välejänne et varmasti saa kuntoon muuten kuin nostamalla kissa pöydälle, koska muuten asia on välissänne loppuun asti.

Itse annoin lainaksi pahvilaatikollisen vauvan vaatteita yhteen perheeseen, enkä koskaan nähnyt niitä enää, pyysin takaisin niitä myös pariin otteeseen, mutta sitten tyyppi muutti kauemmas ja välimme erkanivat muutenkin ja sinne jäivät vaatteet, tuttipullot jne. vauvatarvikkeet.

Vierailija
37/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käytti hyväksesi sun hyvyyttäsi ja otti ison kasan vaatteita oman tyttönsä käyttöön ja sitten vielä myi kirpparilla! Ymmärrän hyvin että susta tuntuu ikävältä moinen käytös.

Tiedä sitten mitä sun pitäisi tehdä?! Eipä taida naapurin rouvalle mennä jakeluun se, että hänellä on ne vaatteet edelleen maksamatta. Eikä kyllä mikään hiustenleikkuu niitä korvaa, varsinkaan jos siitä ei " kaupanteko" hetkellä oltu sovittu.

Kait on parempi että annat olla, ellet sitten ilkeä lähettää esim. laskua niistä vaatteista tai puhua siitä maksusta sen naapurin kanssa.

Kurja juttu =/

Vierailija
38/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tiedän, että jos alkaisin vaatia rahoja vaatteista, siitä tulisi riita ja minä ja perheeni emme olisi " voittajia" . Olemme melko uusia paikkakunnalla ja tämä naapurin perhe taas sellainen " vaikuttajaperhe" täälläpäin.... Todennäköisesti perhettämme alettaisiin vaan mustamaalata ja siinä kärsisi eniten lapset. Voi kuulostaa vainoharhaiselta, mutta valitettavasti olen näin usein huomannut asioiden olevan. Se, joka oli alunperin oikeassa, vääristellään syntipukiksi... :(

ap

Olet varmaan oikeassa. Viisasta antaa asian jo olla, kun on aikaakin ehtinyt kulua. Ja kun kuitenkin pari kertaa jo olet kysynyt maksua. Vaatteet ovat pieni asia naapurisovun rinnalla. Ja että sinusta tuntuu kivalta asua taloyhtiössänne.

Lohduta itseäsi sillä, että sinä et ole tehnyt mitään väärää!

Ja eipähän naapuri varmaan enää tule sinulta vaatteita kyselemään.. Poltti itseltäänkin tilaisuuden ostaa sinulta vielä kivoja vaatteita.. ;)

Vierailija
39/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli ihan kohtuullinen hinta ottaen huomioon, että joukossa oli esim clarksin ja eccon ensiaskelkengät (lähes käyttämättömät), parit naturinon kengät ja kolmet merkkilenkkarit, ticketin kaksi haalaria (ovh n100e), burberrya, benettonia, espritia, mexxiä.... Siis kamalasti vaatetta ja asustetta! Tosin ymmärrän, ettei hän välttämättä tajua merkeistä, eikä tarvitsekaan, mutta jos hinta oli hänestä liikaa, olisi hän sen mielestäni voinut sanoa.

ap

Vierailija
40/47 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä pari kertaa aijemminkin. Mitenkä hei, kun kävit kattomassa niitä vaatteita, niin oliko ihan muina miehinä siellä myymässä vaikka menit siihen, ettei muka mitään erikoista olisi tapahtunut? Toisilla on pokkaa.