Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiintymisjännityksen tilannekohtainen lääkehoito: Millaisia hyviä kokemuksia...?

Vierailija
14.08.2016 |

Vieroksun pysyvää SSRI-lääkitystä tähän ongelmaan ja kognitiivisesta käyttäytymisterapiasta saan tukea, mutta haluaisin kuulla hyviä kokemuksia tilannekohtaisesta lääkehoidosta...?

Itselläni ei ole addiktioriippuvaisuuksia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös beetasalpaaja olisi se toimivin ratkaisu? Oletko kokeillut?

Vierailija
2/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Propral 20mg toimii hyvin. Poistaa jännityksen fyysiset oireet, jolloin henkiset paineet kestää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta edes Propral 40 mg, vaan olen kuin peura ajovaloissa ja mitään järkevää ei tule suusta ulos.

Vierailija
4/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral ollut miullakin käytössä. Hyvä ensiapu "kuumottaviin" tilanteisiin. Rauhoittaa pumpun ja sitä kautta mielen :)

Vierailija
5/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral toimii mullakin... Suosittelen!

Vierailija
6/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä propral toimi vuosia hyvin, mutta jotenkin aloin kammoksumaan sen pulssia laskevaa vaikutusta ja onnistuin saamaan lääkkeen ja oman luulosairauteni avulla paniikkikohtauksia. Nyt kaapista löytyy Opamoxeja, joita taidan kokeilla seuraavaksi, jos/kun tilanteita vastaan tulee.

Vierailija
7/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral 10g mulla ja ei sydän ota niitä ylimääräisiä hyppelyitä jos/kun joudut puhumaan yleisölle. Aina purkki laukussa mukana. Ei aiheuta riippuvuutta, auttaa jännityksen myös sillä että esiintymisvarmuus kasvaa

Vierailija
8/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor 1mg + Propral 40 mg vie minulta jännityksen henkiset ja fyysiset oireet. Pystyn keskittymään esitykseen jännityksen sijaan.

Vierailija
9/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrääkö teille ihan julkisen puolen yleislääkäri noita rauhoittavia? YTHS:llä olen käynyt tähän asti ja aina on kauhea tenttaus ollut, kuinka usein käytän niitä yms. Minulla kestää 30 tabletin paketti 1-2 vuotta. Nyt kun olen valmistunut, pelottaa, että en saa enää niitä lääkäreiltä...

Vierailija
10/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen puoli ei enää myönnä rauhoittavia, SSRI korvannut ne.

Vierailija
11/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös sähköisestä reseptistä näe, kuinka usein rauhoittavia on määrätty?

Vierailija
12/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii Propral 40mg, joskus enemmänkin. 10mg ei vielä auta. Aiemmin lisänä oli vielä Xanor 0,5mg. Nykyisin en tätä enää tarvitse.

Vierailija
13/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xanor 1mg + Propral 40 mg vie minulta jännityksen henkiset ja fyysiset oireet. Pystyn keskittymään esitykseen jännityksen sijaan.

En ikinä lähtisi pitämään esitystä 1 mg Xanorin vaikutuksen alaisena.

Vierailija
14/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä lähtisi pitämään esitystä 1 mg Xanorin vaikutuksen alaisena.

Yksilöllistähän annostus on. Xanor on siitä hyvä, että vaikutus kestää 3-4 tuntia toisin kuin esimerkiksi Diapamilla, joka on pitkävaikutteisempi.

Vierailija
15/22 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontaistuote l-teaniini.

Vierailija
16/22 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal 50 mg

-> haluat halata kaikkia kuulijoita.

Vierailija
17/22 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral 10 mg, yksi tabletti tai puolikas riittää, mutta ilman en pysty esiintymään. Hyvä puoli on se, että kaikki jännittämiseen fyysiset oireet katoavat. Huono puoli se, että lääke jossain määrin hidastaa ajatusta ja "latistaa" esitystä, kun ilmehtiminen ja elehtiminen lääkkeen vaikutuksen vuoksi vähenevät. Lääkettä käyttäneet tietänevät, mitä tarkoitan.

Vierailija
18/22 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen Propralia n. 60 mg jännittäviin tilanteisiin.

Vierailija
19/22 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrätty propral 10mg x2 tarvittaessa. Ei auta. Otan kerralla sen 60-80mg ja ei auta siltikään. Joo, ehkä  60mg kohdalla syke madaltuu muutenkin oireet vähenee, mutta sitä psyykkistä paniikin tunnetta se ei poista. Tulee vaan järkyttävä päänsärky. Propral onkin vain fyysisiin oireisiin vaikuttava lääke. Itse olen juuri hakemassa jotain rauhoittavaa lääkettä propralin rinnalle. Mutta nämähän ovat ihan yksilöllisiä asioita. Riippuu paniikin voimakkuudesta, syistä ja kaikesta muusta. Jollekin riittää se, että pääsee fyysisistä oireista propralilla eroon, ja he selviävät jännittävistä tilanteista loistavasti. Jollekin toiselle se ei riitä, jos se psyykkinen puoli on sen verran voimakas.

Vierailija
20/22 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan tästä "vammasta" päästä ikinä eroon? Yli 15 vuotta jo olen kärsinyt. Työelämä ei ole vienyt jännitystä pois, se vain jatkuu ja jatkuu...