Hautajaisiin kukat, apua kaivataan kokeneemmilta
Kyseessä on tätini, (myös kummitäti) millainen kukka-asetelma kuuluisi ostaa? Millaisen tekstin voisi korttiin laittaa? Ja laitanko siihen xxxxx perheineen (kun minulla on mies ja lapsi) vai miten?
Entä voisiko useampi sukulainen ottaa osaa samalla kukka-asetelmalla, esim minä ja sisarukseni vaikkapa näin "Kummitätiä sekä tätiä kaivaten..."
En ole koskaan ollut hautajaisissa enkä oikein tiedä näitä käytäntöjä. Kiitos jos joku viitsii auttaa!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ja seppeleitä löytyy kyllä ihan googlaamalla hautajaisseppele sekä niitä on toimistojen hinnastoissa, joten joku niitä vielä tänä päivänäkin ostaa.
Kun noita eri hautausliikkeiden valikoimia selaa, näyttää seppeleet kuuluvan nimenomaan enemmän hautaus- ja kukkaliikkeiden valikoimassa. Vihkot on yleisempiä kukkakauppojen valikoimissa.
Jotenkin minä luulen, että jotkut kukkakaupat sanovat mielellään, että seppeleitä ei käytetä enää niin paljoa nykyään, kun heidän seppelevalikoimansa on suppeampi ja kalliimpi. Ainakin sen suuntaisen kokemuksen sain, kun saatoimme kaksi viikkoa sitten lähisukulaisen haudan lepoon. Hänelle ei tuotu seppeleitä ja aika vähän vihkojakin, mutta se johtui erityisestä toiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja seppeleitä löytyy kyllä ihan googlaamalla hautajaisseppele sekä niitä on toimistojen hinnastoissa, joten joku niitä vielä tänä päivänäkin ostaa.
Kun noita eri hautausliikkeiden valikoimia selaa, näyttää seppeleet kuuluvan nimenomaan enemmän hautaus- ja kukkaliikkeiden valikoimassa. Vihkot on yleisempiä kukkakauppojen valikoimissa.
Jotenkin minä luulen, että jotkut kukkakaupat sanovat mielellään, että seppeleitä ei käytetä enää niin paljoa nykyään, kun heidän seppelevalikoimansa on suppeampi ja kalliimpi. Ainakin sen suuntaisen kokemuksen sain, kun saatoimme kaksi viikkoa sitten lähisukulaisen haudan lepoon. Hänelle ei tuotu seppeleitä ja aika vähän vihkojakin, mutta se johtui erityisestä toiveesta.
Kyllä hautajaistoimistonkin omistaja sanoi näin. Itselle tämä on pikkupaikkakunnalla ihan tuttu omistja, olen tuntenut hänet vuosia. Olen kyllä kaikki kukat ostanut hautajaistoimistoista, ei onneksi ole kovin usein ollutkana tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hautajaistoimistonkin omistaja sanoi näin. Itselle tämä on pikkupaikkakunnalla ihan tuttu omistja, olen tuntenut hänet vuosia. Olen kyllä kaikki kukat ostanut hautajaistoimistoista, ei onneksi ole kovin usein ollutkana tarve.
Minä en ole niin taipuvainen uskomaan hautaliikkeidenkään myyjiin yleisemmistä trendeistä. Hautakivikokemus antoi jälkikäteen kuvan, että ihan myyjiä hekin ovat, vaikka osaavat ottaa taitavasti huomioon myös surun. Eihän seppeleitä varmaan koskaan ole mennytkään enempää kuin vihkoja, koska niitä ostaa lähinnä aivan läheisimmät ja yritykset.
Eiköhän viikottain ihmisiä siunaavat papit osaisi vastata tähän parhaiten ja objektiivisemmalta näkökulmalta. Onko palstalla teitä pappeja eksynyt tähän ketjuun?
Eikös tädillä ole nimeä? Leenan muistoa kunnioittaen.......
Ennen ihmiset kysyivät nämä hautaustoimistosta, nykyään typerästi täältä.