Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävältä menee kämppä alta, muutto mun luo?

Vierailija
14.08.2016 |

Miesystävältä menee vuokrakämppä remonttiin. Mietitään tässä vaihtoehtoja ja yksi niistä on, että mies muuttaisi mun yhden huoneen yksiöön. Mies toki yrittää hakea kohtuuhintaista vuokrakämppää, mutta se voi olla tähän vuodenaikaan vaikeaa, kun kaikki opiskelijat haluavat myös yksiön Helsingistä. Mies on töissä Itä-Helsingissä ja senkään vuoksi uusi kämppä ei saisi olla ihan mahdottomalla etäisyydellä työpaikasta, neuvot muuttaa Kirkkonummelle tai Hyvinkäälle eivät siis ole hyviä.
Mutta vaihtoehdossa muuttaa minun luokseni on plussat ja miinukset. Itse teen vuorotyötä ja mies päivätyötä. Heräisi siis aina, kun tulen kotiin puolenyön aikaan.
Olemme siis nyt kuitenkin puhuneet tästäkin vaihtoehdosta. Mitä asioita teille tulee mieleen, mitä pitäisi ottaa huomioon?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään olette seurustellut? Ei kannata liikaa hätiköidä. Voin omasta kokemuksesta sanoa, että jos on noin pieni asunto ja molemmat eri aikaan töissä= molemmat on väsyneitä koko ajan.. Kun ei saa nukuttua.. Niin kyllä siitä lupaava suhde kariutuu.. Kun tulee puolin ja toisin kiukuteltua kun on väsynyt/nälkäinen. (Ei viitsi tehdä ruokaa kun toinen nukkuu jne) ja tavarat, mahtuisko ne sun luokse? Pitäskö olla varasto? Lämmin varasto? Miten pitkään asunto on rempassa, ja mikä remppa.. Putki?

Vierailija
2/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän ei ole vielä tarkoitus muuttaa lopullisesti yhteen, en suosittele tuota. Teille saattaa tulla tunne että enkö mä nyt kelvannutkaan, vaikka erilleen muutosta olisi etukäteen sovittu.

Tämä on vain minun mielipiteeni mutta yksiö.. Yksiöt ovat pieniä eikä niissä ole lainkaan yksityisyyttä. Kun muutin mieheni kanssa ensimmäistä kertaa yhteen olin tulla hulluksi hänen kanssaan. Meillä oli niin erilaiset elämäntavat eikä asunnossa ollut ovia, en saanut omaa rauhaa.

Toisaalta pitkän alkukankeuden jälkeen opimme kunnioittamaan toistemme elämäntapojen erilaisuutta ja nyt meillä on todella vakaa ja hyvä suhde.

En voi tietää millainen suhteenne laatu on, mitkä ovat henkilökohtaiset mielipiteenne ja asenteenne tai mitkä ovat pitkän tähtäimen suunnitelmanne. Niistähän se riippuu kannattaako tuo vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan seurusteltu vuosi eikä nuoria enää. 

Niin, ollaan puhuttu tuosta, että näyttää siltä, että kun molemmilla eri rytmit niin raskaaksi menee. Ja ettei olis hyvä turhaan riidellä sitten väsyneenä. Mutta jos kumpikaan ei saa nukuttua niin huono homma..Kuitenkin mies on se herkkäunisempi niin epäilyttää, miten jaksaa. 

Tavaransa mies saa yhden sukulaisen luo, hänellä on niin iso kellarikomerotila. Taloon tulee siis taloyhtiön remontti ja sen jälkeen vielä omistaja remontoi asuntoa eli monta kuukautta remonttia ja miehen vuokrasopimus irtisanotaan. On toki laittanut kaupungille hakemusta, mutta..

Vierailija
4/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi fiksumpaa että jos mies luoksesi nyt muuttaa etsisitte yhdessä isompaa asuntoa, kuin se että kärvistelette pienessä asunnossa erilaisten elämänrytmien kanssa koko remontin ajan.

2

Vierailija
5/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin miehen punkata luonani, mutta niin että on virallisesti asunnoton. Se on ainut tapa että mies saa joskus  sen kaupunginasunnon. Jos muuttaa kirjat sinun luoksesi ei ole mitään tsänssiä kaupungin asuntoon.

Mun veli oli eron jälkeen 1½ vuotta asunnoton ennen kuin sai kaupunginasunnon. Asui kaksi kesä siirtolapuutarhamökissä ja yhden talven sukulaisten ja kaverien nurkissa.

Vierailija
6/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi fiksumpaa että jos mies luoksesi nyt muuttaa etsisitte yhdessä isompaa asuntoa, kuin se että kärvistelette pienessä asunnossa erilaisten elämänrytmien kanssa koko remontin ajan.

2

Joo. Itse kysyin mieheltä myös, pitäisikö hän yhteenmuuttoa vaihtoehtona. Sitten puhuimme tästä vaihtoehdosta sellaisena, että jos "jos tämän kestää niin yhteenkin voi muuttaa". Ollaan myös pienituloisia, ja tässä vaihtoehdossa kiinnostaisi sekin, että voisi säästää rahaa ja tehdä niillä jotain kivaa. Mutta mies muistaa vielä rankkana eronsa ja kai hänellä on joku varaus siihen, että jos muutetaankin yhteen ja tuleekin ero. No, itse taas haluisin sitten ehkä jossain vaiheessa, että suhteessa oltais valmis ottamaan sekin riski. Kannattaa ymmärtää tämä sitäkin taustaa vasten, että miehen elämässä on ollut kaikenlaisia muutoksia viime vuosina, siksi varautuneempi. 

Mutta olen niin samaa mieltä yksityisyyden menettämisestä ja siitä, että se vaikuttaa rankalta. Itse oikein kaipaan yksinoloa välillä ja tiedän, että mieskin. Siis haluan olla yksin, juoda kaljaa ja kirjoitella vauva-palstalle ilman että on tilivelvollinen siitä jollekulle. Mietin, voidaanko sitten just sopia näistäkin asioista jotenkin (että toinen vaikka suostuu lähtemään kaupungille, jos toinen kaipaa yksinoloa). 

Vierailija
7/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voiko miesystäväsi muuttaa jollekin työkaverilleen? Vaikka siten, että olisi osan viikosta siellä, ja välillä sinun luona? Ei tulis hätiköityä, mutta saisitte silti vähän kokeilla yhdessä asumista.. :) TAI sitten sen kaksion hommaaminen.. Missä on ovellinen makkari.. Ja sopia vähän asioita etukäteen.. Esim että milloin pestään pyykit yms. että molemmat saa nukuttua, ja että molemmilla on myös omaa aikaa/tilaa. Jaksaa sit paremmin toisen seurassa, kun vaikka asuu saman katon alla.. Niin ei näe koko aikaa.. :) Pieni kaipaus piristää parisuhdetta, kun on toista ikävä. <3

Vierailija
8/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossakin ideaa 7, et jos löytyy joku, jolle voisi osaksi muuttaa. Kiitos ajatuksista. :) ap

Vierailija
9/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Joo. Itse kysyin mieheltä myös, pitäisikö hän yhteenmuuttoa vaihtoehtona. Sitten puhuimme tästä vaihtoehdosta sellaisena, että jos "jos tämän kestää niin yhteenkin voi muuttaa". Ollaan myös pienituloisia, ja tässä vaihtoehdossa kiinnostaisi sekin, että voisi säästää rahaa ja tehdä niillä jotain kivaa. Mutta mies muistaa vielä rankkana eronsa ja kai hänellä on joku varaus siihen, että jos muutetaankin yhteen ja tuleekin ero. No, itse taas haluisin sitten ehkä jossain vaiheessa, että suhteessa oltais valmis ottamaan sekin riski. Kannattaa ymmärtää tämä sitäkin taustaa vasten, että miehen elämässä on ollut kaikenlaisia muutoksia viime vuosina, siksi varautuneempi. 

Mutta olen niin samaa mieltä yksityisyyden menettämisestä ja siitä, että se vaikuttaa rankalta. Itse oikein kaipaan yksinoloa välillä ja tiedän, että mieskin. Siis haluan olla yksin, juoda kaljaa ja kirjoitella vauva-palstalle ilman että on tilivelvollinen siitä jollekulle. Mietin, voidaanko sitten just sopia näistäkin asioista jotenkin (että toinen vaikka suostuu lähtemään kaupungille, jos toinen kaipaa yksinoloa). 

Joo siis jos olet tuollainen yksityisyyttä ja omaa aikaa varjeleva ihminen niin en suosittelisi. Varsinkin näillä komboilla (vuoden yhdessäolo, mies varautunut, ei halua vielä ottaa riskiä). Tottakai, jos pakkotilanne tulee eikä hän saa asuntoa niin ethän voi häntä kadullekaan jättää, mutta älkää tosiaan miehen kirjoja muuttako sinun luo.

Me ollaan miehen kanssa myös sellaisia että tarvitaan omaa aikaa. Molemmat viihdytään kotona, joten tuosta "toinen on ulkona" -ajatuksesta ei tullut mitään, vaikka niin alunperin ajateltiinkin. Jos kotoa pitää lähteä siksi että toinen saa rauhaa, ei se ole koti ellei toinen ole alunperinkin ulkoilmaihminen.

2

Vierailija
10/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuimme pienessä yksiössä kun opiskelimme ja ei ollut mitään ongelmia.

Mutta teillä on ihan eri rytmit niin se on haaste. Jos olette herkkäunisia niin ei ehkä onnistu. Korvatulpat voi auttaa.

Ja jos molemmat osaa ottaa toisen huomioon niin voi onnistua. Mutta jos toinen räppää kaikki valot päälle, koluuttaa hulluna keittiössä ja tv pauhaa kun toinen nukkuu niin eihän siitä mitään tule.

Vierailija
11/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te niissä vuokrayksiöissä kärvistelette, aikuiset ihmiset? Ostakaa yhteinen isompi asunto, niin ei lähde kämppä alta milloin mistäkin syystä.

Vierailija
12/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Joo siis jos olet tuollainen yksityisyyttä ja omaa aikaa varjeleva ihminen niin en suosittelisi. Varsinkin näillä komboilla (vuoden yhdessäolo, mies varautunut, ei halua vielä ottaa riskiä). Tottakai, jos pakkotilanne tulee eikä hän saa asuntoa niin ethän voi häntä kadullekaan jättää, mutta älkää tosiaan miehen kirjoja muuttako sinun luo.

Me ollaan miehen kanssa myös sellaisia että tarvitaan omaa aikaa. Molemmat viihdytään kotona, joten tuosta "toinen on ulkona" -ajatuksesta ei tullut mitään, vaikka niin alunperin ajateltiinkin. Jos kotoa pitää lähteä siksi että toinen saa rauhaa, ei se ole koti ellei toinen ole alunperinkin ulkoilmaihminen.

2

Kiitos tästä pointista. Itse olin ajatellut, että erilaisista vuorokausirytmeistäkin johtuen myös yksinoloa tulee, kun toinen on kotona silloin kun toinen on töissä ja harrastuksissa. 

Oltiin tosiaan jo aateltukin, että hänelle poste restante -osoite, ihan senkin vuoksi, että en haluisi ottaa tämmöisestä yhteyttä vuokranantajaan tai isännöitsijään, väliaikainen ratkaisu kuitenkin. ap

Vierailija
13/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niissä vuokrayksiöissä kärvistelette, aikuiset ihmiset? Ostakaa yhteinen isompi asunto, niin ei lähde kämppä alta milloin mistäkin syystä.

Meistä kumpikaan ei saisi asuntolainaa, ei ole säästöjä, ei takaajia ja myös työsuhteet sitä muotoa, että ei onnistuisi. Ikävä kyllä. Jos asunnon ostaminen olisi vaihtoehto, niin joku siirto siihen suuntaan olisi tehty jo ajat sitten. ap

Vierailija
14/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tämähän on ihan hemmetin hyviä idea.. Varsinkin sitten, jos parisuhde ei toimikaan.. On toosi helppo ja riidaton ero edessä.. Kun on yhteinen asunto, mistä molemmat on maksanut jotain.. Että kumpi saa jäädä, vai meneekö myyntiin.. Ja kumpiko saa asua myynnin ajan jne.. :D 

Vierailija
15/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tori.fi/uusimaa?f=&q=&cg=1010&w=1&st=u&at=&ht=&ps=&pe=&mre=&…

Mites olis, jos laittais jonnekin lehteen/kauppojen ilmoitustaululle ilmoitusta kämpästä.. Että haluaa vuokrata? Muotoilee ilmoituksen hyvin, ja lyhyesti. Käyttää sanoja luottotietoinen, työssäkäyvä, aikuinen. Luulis menevän ainakin yksityisten vuokranantajien kohdalla ohi noista nuorista opiskelijoista.. Joilla ei ole välttämättä kokemusta vuokran maksusta = saattaa jäädä maksamatta.. (ja en yleistä, mutta ainakin itse vuokraisin mieluummin työssä käyvälle jolla vakituiset tulot kun opiskelijalle..)

Onko takuuta, että mies voi muuttaa takaisin samaan asuntoon rempan jälkeen.. Ettei vaan mene myyntiin, kun on noi isot remontit kyseessä?

Vierailija
16/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tyttöystäväni yksiössä (31-35m2) noin 4kk ennen kuin muutettiin yhteen. Tyttöystävä käy vuorotyössä (klo 5.30-22) ja itse olin opiskelija. Ei ihan sama asia, mutta omia luentoja ja ryhmätapaamisia tuo ei kuitenkaan sotkenut ja en edes aina herännyt, kun hän lähti töihin klo 05 aikaan aamusta. Tosin me olimme (ja olemme) olleet vakavasti yhdessä alusta alkaen, seurustelua oli yksiössä asumisen aikana vajaa vuosi-reilu vuosi. Kämpän pohjaratkaisu oli tosin näppärä siinä, että keittiö oli erillään ja alkovi oli mukavassa nurkassa. Eli riippuu ihan teistä ja kämpästä, sillä minun opiskelija-aikaiseen 21m2 kokoiseen yksiöön tuo muutto olisi ollut suhteellemme hyvin rankka vaihe.

Vierailija
17/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.tori.fi/uusimaa?f=&q=&cg=1010&w=1&st=u&at=&ht=&ps=&pe=&mre=&…

Mites olis, jos laittais jonnekin lehteen/kauppojen ilmoitustaululle ilmoitusta kämpästä.. Että haluaa vuokrata? Muotoilee ilmoituksen hyvin, ja lyhyesti. Käyttää sanoja luottotietoinen, työssäkäyvä, aikuinen. Luulis menevän ainakin yksityisten vuokranantajien kohdalla ohi noista nuorista opiskelijoista.. Joilla ei ole välttämättä kokemusta vuokran maksusta = saattaa jäädä maksamatta.. (ja en yleistä, mutta ainakin itse vuokraisin mieluummin työssä käyvälle jolla vakituiset tulot kun opiskelijalle..)

Onko takuuta, että mies voi muuttaa takaisin samaan asuntoon rempan jälkeen.. Ettei vaan mene myyntiin, kun on noi isot remontit kyseessä?

Joo, sekin on yksi vaihtoehto. Itse kun viimeksi etsin asuntoa täältä Helsingistä, niin edes omalla ilmoituksella en löytänyt sopivaa (olin silloin opiskelija). Kysyntä on nyt syksyn alussa älytön asunnoissa. Mutta kaikkea pitää kokeilla. ap

Vierailija
18/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin aikanaan vappuheilan luokse kesäksi. Mun vuokrayksiö huputettiin. Siis mulla oli parveke ja kaksi ikkunaan sisäpihalle ja kaikki meni muovien sisään kesäksi seinän maalauksen ja parvekaiteiden remontoinnin ajaksi. Nyt ollaan naimisissa ja meillä on kolme lasta. Isompaan asuntoon muutettiin, kun toista aloimme odottamaan. Perheen perustaminen tapahtui huomattavasti nopeammin kuin jos en olisi muuttanut kesäksi hänen luokseen. Varmaankin tapailua seuraavan talven ajan ja sitten seuraavana kesänä yhteinen kesäloma ja siitä edelleen. Menimmekin jo seuraavana kesänä naimisiin. Yhdessä asuessa huomasimme heti, miten sovimme todellakin yhteen. Mies kaipaa enemmän omaa aikaa, jota hänelle yhä järjestämme. 

Muuten hyvä toi teidän kuvio, mutta kun miehellä ei ole enää mahdollisuutta palata sinne vanhaan takaisin... 

Vierailija
19/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seurustelin 2 vuotta niin, että asuttiin 50% ajasta yhdessä miehen yksiössä. Kyllä voin kertoa, että ongelmia tuli.

Meillä molemmilla päivätyö, mutta eri rytmi silti. Mies valvoo myöhempään ja herää myöhemmin. Paitsi yksiössä heräsi aina kun minäkin, keittiössä ei voi tehdä aamupalaa eikä suihkussa käydä niin ettei toinen kuule. Väsymystä ja kiukuttelua välillä... ja mä en illalla saanut nukuttua, kun mies kukkui.

Jos mies kutsui kaverin kylään, mä jouduin kuluttaa aikaa jossain. Esim. 17-23. Tosi kivaa. Not. Ja siis toki mies sai kutsua kavereita, hänen asunto, ei siitä riitaa tullut, mutta tylsäähän toi oli.

Oman tilan puute ei häirinnyt kyllä ikinä. Oltiin niin vastarakastuneita. Mutta säilytystilan puute kyllä! Ei yksiöön mahtunut kahden tavarat. Millään. Joka paikka täynnä tavaraa.

Jne. Nyt on isompi asunto ja voi tätä onnea. Ei sentään erottu.

Vierailija
20/20 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroasunnot.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä