Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovuin naiseudestani miesten käytöksen takia

Vierailija
13.08.2016 |

Miehet käyttävät kaikkea naisellista ja naiseuteen liittyvää häpäisykeinona aina kiinnostuksenkohteista naisen biologiaan. Tätä tapahtuu suomalaisten miesten toimesta jatkuvasti. Olen luopunut naisellisesta tyylistä, meikkaamisesta, ulkonäön vatvomisesta, äitiyden haaveista ja naimisiin menoista ainoastaan miesten käytöksen ja haukkumisen vuoksi. Miehet asettavat miehuuden tilaksi jota kaikkien tulee tavoitella ollakseen arvostettuja. Olen luopunut herkkyydestä, hellyydestä ja hoivasta. Minusta on tullut kylmä ja rationaalinen, laskelmoiva ja epäempaattinen suorittaja. Koko elämäni on omistettu työlle, yksinelolle, oppimiselle ja opiskelulle.

Minun mielestäni muutos on positiivinen, en valita. Koen vapautuneeni jostain huonosta. Miesten on tosiaan hyvä tietää että miehisten piirteiden dominoiva suosiminen johtaa feminiinisyyden katoon ja sitä on sitten turha itkeä. On hyvin mahdollista että evoluutio hitaasti tekee naisia miehekkäämmiksi myös fyysisesti sillä evoluutio muovaa lajia sen mukaiseksi miten ihminen selviää parhaiten.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Aikamoisia akkoja tuollaiset "miehet", jotka jaksavat (kateellisina?) halveerata naisellisia naisia. Eipä tosin ole kauhean vahvaluonteinen ap:kaan, jos antaa tuollaisen vaikuttaa.

Itse olen fiilispohjalta naisellinen, miehekäs tai niiden coctail. Jos huvittaa, sanon meneväni heittämään vettä tai ihan vaan kuselle. Jos olen neidimmällä tuulella, tuumaan meneväni puuteroimaan nenääni. Pidän siitä, että osaan sekä tsekata ilmanpaineet autonrenkaista, että laittaa nätit meikit naamall. (En kyllä yleensä meikkaa kuin juhliin, baariinkin menen luomuna.) So what? Kukin tyylillään.

Meillä naisilla on vapaus valita. Ei kukaan katso omituisesti, laitoitpa housut tai hameen. Tai kuljenko meikeissä vai ilman, ei väliä. Miehistä ei voi sanoa samaa (feminiinisiä piirteitä muuten vaan omaava tai täysin transnainen kohtaa valitettavasti aikamoista syrjintää vetäessään housujen sijaan kesämekon päälleen). Todellisuudessa miehet ovat niitä syrjittyjä tässä suhteessa. Eivät voi olla oma itsensä, jos se on jotain muuta kuin "miehekäs mies" ilman, että kohtaavat syrjintää.

Minusta olisi aika murtaa perinteiset sukupuoliroolit ja sallia jokaiselle oikeus olla oma itsensä. Olitpa sitten

Naisellinen nainen

Miehekäs nainen

Transsukupuolinen

Naisellinen mies

Miehekäs mies

Androkyyni

Muunsukupuolinen

Jne.

Mitä se ylipäätään on meidän ongelmamme, mitä jonkun jalkojen välissä on (jossemme aio tämän kanssa sänkyyn) tai miten hän on pukeutunut. Voitaisiinko luopua typerien sukupuolistereotypioiden viljelemisestä ja keskittyä kohtelemaan jokaista ihmistä mukavasti ja tasapuolisesti hänen tyylistään huolimatta?

Kuten aiemmin todettiin ei ole kyse mistään vahvaluontoisuudesta. Aivan kuten kaikki muutkin eliölajit, muovautuu ihmisen käytös ja ominaisuudet ympäristöön sopiviksi. Esimerkiksi perholajit ovat alkaneet muuttaa väriään niillä alueilla missä ihminen on aiheuttanut kasvillisuuden muutoksia. Perhoset muuttavat väritystään jotta maastoutuvat ympäristöönsä. Tismalleen samalla tavalla yhteiskunta muokkaa ihmistä. Naiseutta ei ole koskaan arvostettu joten eikö ole täysin loogista tähdätä naisia sopeutumaan maskuliiniseen yhteiskuntaan paremmin?

On typerää leimata toinen "heikoksi" kun hän tahtoo maksimoida yhteiskunnan tehon.

Vierailija
22/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Aikamoisia akkoja tuollaiset "miehet", jotka jaksavat (kateellisina?) halveerata naisellisia naisia. Eipä tosin ole kauhean vahvaluonteinen ap:kaan, jos antaa tuollaisen vaikuttaa.

Itse olen fiilispohjalta naisellinen, miehekäs tai niiden coctail. Jos huvittaa, sanon meneväni heittämään vettä tai ihan vaan kuselle. Jos olen neidimmällä tuulella, tuumaan meneväni puuteroimaan nenääni. Pidän siitä, että osaan sekä tsekata ilmanpaineet autonrenkaista, että laittaa nätit meikit naamall. (En kyllä yleensä meikkaa kuin juhliin, baariinkin menen luomuna.) So what? Kukin tyylillään.

Meillä naisilla on vapaus valita. Ei kukaan katso omituisesti, laitoitpa housut tai hameen. Tai kuljenko meikeissä vai ilman, ei väliä. Miehistä ei voi sanoa samaa (feminiinisiä piirteitä muuten vaan omaava tai täysin transnainen kohtaa valitettavasti aikamoista syrjintää vetäessään housujen sijaan kesämekon päälleen). Todellisuudessa miehet ovat niitä syrjittyjä tässä suhteessa. Eivät voi olla oma itsensä, jos se on jotain muuta kuin "miehekäs mies" ilman, että kohtaavat syrjintää.

Minusta olisi aika murtaa perinteiset sukupuoliroolit ja sallia jokaiselle oikeus olla oma itsensä. Olitpa sitten

Naisellinen nainen

Miehekäs nainen

Transsukupuolinen

Naisellinen mies

Miehekäs mies

Androkyyni

Muunsukupuolinen

Jne.

Mitä se ylipäätään on meidän ongelmamme, mitä jonkun jalkojen välissä on (jossemme aio tämän kanssa sänkyyn) tai miten hän on pukeutunut. Voitaisiinko luopua typerien sukupuolistereotypioiden viljelemisestä ja keskittyä kohtelemaan jokaista ihmistä mukavasti ja tasapuolisesti hänen tyylistään huolimatta?

On oikeasti suorastaan huvittavaa miten vastaajat vain vahvistavat ap:n olevan oikeassa sanavalinnoillaan. Kutsut miehiä negatiivisesti akoiksi, eli naiseen viittaavalla sanalla ja kirjoitat miehen lainausmerkeissä joka ilmentää miehuuden olevan hyvä ja tavoiteltava tila mihin joku ei yltänyt. Ap todella on oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on täyttä totta. Esimerkiksi kaikilla mantereilla missä tummempi iho on ominaista, ovat ihmiset alkaneet käyttää ihon vaalennusvoiteita sillä vaalealla iholla on suuri merkitys sosiaalisessa hierarkiassa. Kaikki ihmiset tavoittelevat sitä mikä on yhteiskunnallisesti arvostettua, aivan sama mikä ominaisuus on kyseessä. Aivan turha väittää ilmiötä sairaaksi, se on päinvastoin hyvin luonnollinen tapahtumaketju.

Vierailija
24/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin monet toimivat tiedostamattaan.

Minä olin lapsena poikatyttö, koska vanhempani leikkauttivat hiukseni ja isä halveksi naisia avoimesti, veljeäni suosittiin.

Minulla oli ortorexia joka uusi myös aikuisena, yritin urheilemalla olla hyvä jätkä ja häivyttää muotoni.

Nyt olen hyväksynyt naiseuteni terapian avulla ja näen käytökseni syyt.

Nykyään surettaa esim. laihuuden ihannoijat ja tuttavat, joiden mielestä uusi Ghost Busters in mahtava feministielokuva. Minä näin naiseuden ja pehmeän, feminiinisen energian peittelyä äijämäisyydellä.

Vierailija
25/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat ihmiset uskaltavat olla sellaisia kuin ovat.

Vierailija
26/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Heititkö pimppusi järveen ilkeiden miesten haukkujen takia?

-Mies 29v + 2v-

Vierailija
27/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvat ihmiset uskaltavat olla sellaisia kuin ovat.

Miksi miehet sitten ovat vielä hanakammin tunteiden näyttämistä vastaan ja tekevät enemmän itsemurhia sekä syrjäytyvät helpommin? Vahva ihminen tahtoo arvostusta itselleen. Masokistinen ihminen ei tahdo arvostusta itselleen.

Vierailija
28/28 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: hankkikaa parempaa seuraa. Tuottaa aina paremman lopputuloksen kuin marttyyriksi ryhtyminen.