Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään yhteistä tekemistä lasten kanssa, josta aikuinenkin voisi ihan aidosti tykätä?

Vierailija
13.08.2016 |

Mä en helpolla keksi. Kaikki on sellaista missä aikuinen on koko ajan huolehtimassa jostakin. Ei rentoutumisesta tietoakaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan lasten iästä ja käytöksestä. Minä tykkään hengata lasten kanssa, ei niitä tarvitse koko ajan esim. huvipuistossa tai kaupungilla vahtia. 

Vierailija
2/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flowpark isompien kanssa (7v ylöspäin), vesipuisto, metsäretki...

Näistä siis tykkään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään pelata, ja useimmat lapsetkin tykkää. Myös nuotioretkellä käyminen on mukavaa.

Vierailija
4/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopelit, metsäretki, pyöräily...

Vierailija
5/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nintendolla pelataan, katotaan leffoja, käydään Mäkkärissä.

Vierailija
6/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nämä kaikki on lasten mielestä kivaa ja minustakin ihan kivaa siksi että lapsillakin on hauskaa. Mutta rehellisyyden nimissä, itse en tunne rentoutuneeni tai erityisesti nauttineeni olostani. Lapset alle kouluikäisiä.

Vierailija
7/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäolo

Vierailija
8/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin aidosti lautapelien pelaamisesta, rannalla rötköttämisestä, patikoimisesta ja telttailusta, leffassa käymisestä (tykkään useimmista lastenleffoista), leipomisesta, leffailloista kotona (leivotaan tai tehdään jotain hyvää ruokaa jonka jälkeen makoillaan sohvalla Frozenia katsellen ja mässäillen, rakastan siis Frozen-leffaa kuten lapsikin), yhdessä piirtämisestä ja maalailusta, yhdessä tanssimisesta jne.

Lapsi on 5-vuotias ja näitä asioita hänen kanssaan on voinut tehdä siitä lähtien kun hän oli 2-3-vuotias.

N24

Vierailija
9/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa tekemisessä on lasten kanssa aivan järjetön vaiva jo lähtemisessä. Ja sitten olen itse enemmänkin huoltohenkilö, joka hoitaa mahay täyteen, vessakäynnit, lohdutukset, rajpitukset, kuntelee huudot ja kitinät, käskee ja komentaa.

Vierailija
10/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa on myös mukavaa käydä yhdessä ja keskustella syömisen lomassa, 5-vuotiaan maailma on niin mielenkiintoinen ja hellyyttävä.

Toki keskustelut kotona ja missä vaan on myös mukavaa ajanvietettä.

Ravintolassa siinä vaan on jotain "erityistä", kun lapsikin nauttii ja pitää ravintolassa käymistä kivana juttuna (haluaa pukeutua sinne hienosti, käyttäytyä erityisen hyvin jne).

N24

Vierailija
11/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri heittelemässä tunnin verran lasten kanssa frisbeetä pihalla ja oli huisin hauskaa. Tunti meni huijauksessa ja naurettiin katketaksemme 😊

Vierailija
12/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoilla rakentaminen. Metsäkävelyt. Ruoanlaitto. Tuuripelien pelaaminen (siis sellaisten, joissa molemmilla on yhtä suuri mahdollisuus voittaa niin ettei tarvitse tietoisesti "antaa tasoitusta" lapselle). Pikku retket. Eläinten kanssa oleminen vaikka paijauseläintarhassa. Työt (vaikka seinän maalaaminen tai puiden kerääminen nuotioon). 

Vierailija
13/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään metsäretkistä, veneilystä jne. TYkkään vaan olla. Tykkään uida lasten kanssa. Tykkään pelata lautapelejä lasten kanssa perjantaisin.

Inhoan huvipuistoja ja Kansas Cityn tapahtuma sai vaan sen huolen vielä enemmän pintaan. Siis mulla on aina huvipuistossa kauhu, että just mun lapsi sinkoaa vuoristoradan alle, lentää päistikkaan asvalttiin jostain laitteesta kun turvakaari aukeaakin jne. Jollekin aina tapahtuu ja että 10-vuotiaan pää irtoaa jossain huvipuistolaitteessa, ei, ei ei...

Vierailija
14/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just eilen pidettiin leffailtaa lapsen kanssa. Nostettiin patjat olkkarin lattialle, syötiin herkkuja ja sai valvoa. Lapsella oli hauskaa ja niin meillä aikuisillakin. Patjat edelleen lattialla, taidetaan tämäkin yö nukkua olkkarissa yhdessä. :)

Vierailija
15/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin aidosti lautapelien pelaamisesta, rannalla rötköttämisestä, patikoimisesta ja telttailusta, leffassa käymisestä (tykkään useimmista lastenleffoista), leipomisesta, leffailloista kotona (leivotaan tai tehdään jotain hyvää ruokaa jonka jälkeen makoillaan sohvalla Frozenia katsellen ja mässäillen, rakastan siis Frozen-leffaa kuten lapsikin), yhdessä piirtämisestä ja maalailusta, yhdessä tanssimisesta jne.

Lapsi on 5-vuotias ja näitä asioita hänen kanssaan on voinut tehdä siitä lähtien kun hän oli 2-3-vuotias.

N24

Joo yhden lapsen kanssa onkin ihanaa tehdä vaikka mitä. Silloin on rauhallista. Mutta harvoun niin pääsee. Ja meillä on jostakin syystä aina kauhea härdelli, kun ollaan molempien kanssa liikkeellä.

Vierailija
16/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri heittelemässä tunnin verran lasten kanssa frisbeetä pihalla ja oli huisin hauskaa. Tunti meni huijauksessa ja naurettiin katketaksemme 😊

Joo mä olen yrittänyt tätä ja vaikka mitä pallottelua, mutta jotenkin aina vaikeaa kun ovat niin eri taitotasoilla nuo lapset. Isompi turhautuu nopeasti, jos mennään pienemmän ehdoilla ja pienempi kiukustuu ja häiriköi tekemistä, jos mennään isomman taitotason mukaan. Säätämistä.

Vierailija
17/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu siltä, että ei keksi mitään yhteistä tekemistä lapsen kanssa joka ei aiheuttaisi stressiä niin ehkä itse lähtisin miettimään mistä minä tykkään. Meillä ainakin lapsi on tyytyväinen ihan vain siitä, että tehdään yhdessä. Riippuu tietenkin vähän lapsen iästä.

Tykkäätkö leipoa, askarrella, pelata, urheilla, tutkia luontoa, käydä kahvilla, elokuvista?

Vierailija
18/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffat. Siellä voi aikuinenkin rentoutua ja nykyisin lastenleffoihin piilotetaan juttuja aikuisillekin.

Vierailija
19/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo nämä kaikki on lasten mielestä kivaa ja minustakin ihan kivaa siksi että lapsillakin on hauskaa. Mutta rehellisyyden nimissä, itse en tunne rentoutuneeni tai erityisesti nauttineeni olostani. Lapset alle kouluikäisiä.

Olen välillä retkeillyt lähinnä veren maku suussa, mutta nyt olen iloinen että vaivauduin. Niistä jäi enemmän hyviä kuin huonoja muistoja. Eniten kyse oli siitä, ettei olisi jaksanut lähteä ulos. Toiseksi se, ettei voinut liikkua vapaasti. Nyt muistellaan niitä ilolla, kun lapsi on jo iso.

Yhdelle aikuiselle on rankkaa paimentaa usampaa lasta, ja miksei yhtäkin .Juttukaveri ja toinen valvova silmäpari puuttuu. Olisiko sinulla tuttua perhettä, jotka lähtisivät teidän mukaan? Me olemme myös tehneet yhteisiä uimahalli-ja laivareissuja toisen lapsiperheen kanssa.

Retkien ei tarvitse olla erityisen ihmeellisiä. Ihan marjanpoiminta riittää. Nyt alkaa löytyä sieniäkin.

Oma äinini ei lapsuudessani erityisemmin ulkoillut kanssamme, mutta muistan hyvin nekin kerrat kun niin tapahtui. Oli marjanpoimintaa jne.

Vierailija
20/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä olen yrittänyt tätä ja vaikka mitä pallottelua, mutta jotenkin aina vaikeaa kun ovat niin eri taitotasoilla nuo lapset. Isompi turhautuu nopeasti, jos mennään pienemmän ehdoilla ja pienempi kiukustuu ja häiriköi tekemistä, jos mennään isomman taitotason mukaan. Säätämistä.

Pyri antamaan jokaiselle omaa kahdenkeskistä aikaa silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi