Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono nukkuminen/nukahtaminen muutenkin ja nyt raskaana? Miten jaksaa vauvan kanssa?

Vierailija
13.08.2016 |

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi. Raskaus ei ollut täysin suunniteltu, oli kyllä puhuttu lapsista, mutta ennen kun ehdittiin tehdä päätöstä ehkäisyn pois jättämisestä niin vauva ilmoitti tulostaan. Alkujärkytyksen jälkeen lopulta päätettiin, että vauva on tervetullut, vaikka tämä ei se paras hetki olekaan.

Mitä pidemmälle raskaus etenee niin sitä enemmän huolettaa oma jaksaminen vauvan synnyttyä. Uskon kyllä, että mies auttaa ja varmasti myös muut läheiset mahdollisuuksien mukaan.

Mä oon aina ollut huono nukkumaan ja hyvänäkin yönä se nukahtaminen kestää minimissään puol tuntia, useimmiten tunnin tai kaksi. En myöskään saa unta ennen puolta yötä, en tiedä miksi, mutta uni ei vaan tule. Jos syystä tai toisesta joudun heräämään yöllä niin sillonkin se nukahtaminen uudestaan kestää. Eniten siis huolettaa, kun vauvan kanssa varmasti joutuu ainakin alussa heräilemään, että miten sitä sitten jaksaa päivän? Päiväunia en yleensä saa nukuttua, olen joskus yrittänyt, kun oon ollut väsynyt.

Olen kokeillut nukahtamis- ja unilääkkeitä, mutta kummatkaan ei ole auttaneet ja suuri osa noista on aiheuttanut sitten päivällä semmosen oudon "tokkuraisen" olon.

Miten voisi etukäteen varautua siihen mahdolliseen väsymykseen yöllä heräilyn takia? Kannattaako esim. varmuudeks jo raskausaikana etsiä lastenhoitajaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti

Vierailija
2/5 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee abortti

Jos vaikka sinä menet hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut itsekin. Mulla on enää päivistä kiinni, milloin saan vauvan syliini. Saa nähdä miten pää hajoo, jos ei saa edes sitä vähääkään unta. Pelkästään nyt loppuraskaudessa yöuneni jää siihen 2-3 tuntiin. En vain saa unta ja pienetkin asiat häiritsevät. Olen aina ollut huono nukkuja ja ennen raskauttakin nukuin noin 4-6 tuntia.

Vierailija
4/5 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit auttavat. Vältä asian ajattelua, ettet stressaannu.

Vierailija
5/5 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama huoli, ei niinkään huonon nukkumisen, mutta sen heräilyn takia, koska mulla tulee migreeni, jos nukun huonosti. Meillä oli huonompaa tuuria ja vauva on normaalista haastavampi tapaus, öisin itkee ja saattaa välillä nukahtaa korkeintaan tunniks. Päivisin on kohtalaisen hyväntuulinen, mutta nukkuu päivälläkin huonosti ja todella lyhyitä pätkiä.

Mulla migreenikohtaukset on lisääntyneet ja nyt on palkattu lastenhoitaja, koska neurologi pelkää/epäilee, että jos mulla on migreenejä näin tiheästi niin saatan huonolla tuurilla saada aivoinfarktin/aivohalvauksen.

Tällä omalla kokemuksella ainakin varautuisin siihen, että saattaa olla tarpeen esim. palkata lastenhoitaja. Tietenkään kaikki vauvat ei ole tällaisia kun meidän, tiedän tuttavapiirissä useampia vauvoja, jotka on jo 2-3kk ikäsestä nukkuneet yöt ja itkeneet aina lähinnä nälkäänsä, vaippa märkä ym. ja muutenkin olleet tosi hyväntuulisia.