Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras palautusjuoma/ruoka(???) elektrolyyttitasapainok(?) palauttamiseksi??

12.08.2016 |

Antakaa vastauksia pian! Olen lukenuy banaanin toimivan potassiumin(?) vuoksi, onko sd totta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos söisit normaalisti ja jättäisit oksentelun ja laksojen käytön?

Vierailija
2/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotooninen urheilujuoma. Köyhän miehen (naisen) version saa keittämällä litran vettä ja sotkemalla siihen ruokalusikallisen sokeria ja teelusikallisen (meri)suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Isotooninen urheilujuoma. Köyhän miehen (naisen) version saa keittämällä litran vettä ja sotkemalla siihen ruokalusikallisen sokeria ja teelusikallisen (meri)suolaa.

Kiiitos, mutta oletko varma...?! Luin suolan kuivattavan kehoa..! yksi kysymys, pitääkö tuo juoda kuumana?? Voiko sitä maustaa?

Olenko varma mistä? 

Ei juoda kuumana, eikä sinäänsä tarvi edes keittää sitä vettä, liukenee vaan helpommin kuumaan veteen. Suola ei kuivata, vaan sitoo nestettä. Tippaliuos on käytännössä tuolla "reseptillä" tehty. Varmaan voi maustaa, mutta miksi? Jos makua kaipaa, niin kaupasta hakee jotain urheilujuomajauhetta.

Vierailija
4/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

Kiiitos, mutta oletko varma...?! Luin suolan kuivattavan kehoa..! yksi kysymys, pitääkö tuo juoda kuumana?? Voiko sitä maustaa?

Olenko varma mistä? 

Ei juoda kuumana, eikä sinäänsä tarvi edes keittää sitä vettä, liukenee vaan helpommin kuumaan veteen. Suola ei kuivata, vaan sitoo nestettä. Tippaliuos on käytännössä tuolla "reseptillä" tehty. Varmaan voi maustaa, mutta miksi? Jos makua kaipaa, niin kaupasta hakee jotain urheilujuomajauhetta.

Siis varma suolasta.

Maustaa koska ei vaikuta kovin hyvänmakuiselta!Koitan tuota sitruunan tai appelssiini kanssa

Elektrolyytti = suola. Eli olen varma. Ei maistu juuri miltään. Voi toki laittaa sitruunaa tms joukkoon.

Vierailija
5/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanissa on kaliumia ja magnesiumia joten eipä se varmaan huonoa elektrolyyttitasapainolle tee. Syö ihmeessä muutama banaanikin Bautismon suolaveden lisäksi.

Vierailija
6/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä pelkällä vedellä elä usko pois. https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys

Vierailija
7/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Käyttäjä2491 kirjoitti:

Et sinä pelkällä vedellä elä usko pois. https://fi.wikipedia.org/wiki/Vesimyrkytys

En ajatellut elää vedellä, tsiisus! Oksentamisesrö on tullut ajoittaisia rintakiouj ja haluan estää sen pahenemisen.

Helpommalla pääsee kun lopettaa sen oksentamisen. Vähän kuin se vanha lääkärivitsi:

"Tohtori, päähäni sattuu kun hakkaan sitä seinään!!"

- Älä hakkaa.

Vierailija
8/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän neuvo: lähde käymään päivystyksessä jos sulla on rintakipuja. Sulla on kaliumin puute ja tarvitset ihan vakavasti sanoen ammattiapua, nyt alkuun fyysisesti. Googleta anorexia, kalium, sydämen rytmihäiriöt.

Vierailija
9/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Ystävän neuvo: lähde käymään päivystyksessä jos sulla on rintakipuja. Sulla on kaliumin puute ja tarvitset ihan vakavasti sanoen ammattiapua, nyt alkuun fyysisesti. Googleta anorexia, kalium, sydämen rytmihäiriöt.

Googlasin

Kaliumin puute aiheuttaa aluksi yleensä suonen vetoa, tilan edetessä myös silmissä mustenemista ja rytmihäiriöitä. Matala kalium voi johtaa vaikeisiin rytmihäiriöihin ja lopulta kuolemaan.

^suomi24

Check,check,check. Mulla on nuo kaikki, rytmihäiriöstä en ole täysin varma. Kuolen varmaan pian enkä silti saa lopetettua oksenramista?! En jaksa enäö tätä

Ota nyt se taksi päivystykseen, kyllä sä selviät! Mutta nyt ei banaanit ja suola-sokerijuomat auta. Käy kiltti ainakin tsekkaamassa tilanne, nyt heti!!! Ei sun tartte kertoa oksennelleesi, tosin ne saattavta arvata sen jos olet jo ihan anorektisessa tilassa. Mutta mene nyt, pyydän! Vaikka oletkin kovin höpö, sulla on välillä ihan fiksujakin juttuja. Et voi taistella maailman "läskidenialismia" vastaan tappamalla itsesi. Nyt. Taksi. Päivystykseen.

Vierailija
10/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Googlasin

Kaliumin puute aiheuttaa aluksi yleensä suonen vetoa, tilan edetessä myös silmissä mustenemista ja rytmihäiriöitä. Matala kalium voi johtaa vaikeisiin rytmihäiriöihin ja lopulta kuolemaan.

^suomi24

Check,check,check. Mulla on nuo kaikki, rytmihäiriöstä en ole täysin varma. Kuolen varmaan pian enkä silti saa lopetettua oksenramista?! En jaksa enäö tätä

Juo sitä suola-sokeri-litkua aina jos oksennat. Ja ihan oikeasti, pyydä apua. Hälytyskeskuksesta, kavereilta, joltain. Vaikka minulta jos et muuta keksi. 

Vierailija
11/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Antakaa vastauksia pian! Olen lukenuy banaanin toimivan potassiumin(?) vuoksi, onko sd totta?

Minulle ravitsemusterapeutti on suositellut tällaista juomaa: 

1l vettä

4,5 dl appelsiinimehua

4tl sokeria

2tl soodaa

3/4 tl suolaa

Maistuu parhaalta kylmänä.

Mutta Ssss. Tilanteesi on oikeasti sellainen, etteivät kotikonstit auta. Usko minua. Jos elektrolyyttitasapainosi on häiriintynyt pahasti, tilanne korjaantuu vain sairaalassa. Minulla on henkilökohtaista kokemusta. Minulla oli juuri noita luettelemiasi oireita + pahaa väsymystä, voimattomuutta.  Onneksi päädyin sairaalaan, sillä sain lopulta sydänpysähdyksen ja minut jouduttiin elvyttämään. Henki oli hiuskarvan varassa. 

Vierailija
12/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Googlasin

^suomi24

Ota nyt se taksi päivystykseen, kyllä sä selviät! Mutta nyt ei banaanit ja suola-sokerijuomat auta. Käy kiltti ainakin tsekkaamassa tilanne, nyt heti!!! Ei sun tartte kertoa oksennelleesi, tosin ne saattavta arvata sen jos olet jo ihan anorektisessa tilassa. Mutta mene nyt, pyydän! Vaikka oletkin kovin höpö, sulla on välillä ihan fiksujakin juttuja. Et voi taistella maailman "läskidenialismia" vastaan tappamalla itsesi. Nyt. Taksi. Päivystykseen.

Tilanteeni ei ole noin yksinkertainen, enkä voi avata sitö tällä enempää. Olen jumissa, en voi tuosta vain hypätä taksiin ja mennä päivystykseenn vaikka haluaisin.

Jos voit kirjoitella internetin roskapalstalle, voit myös tilata taksin. 

Vierailija
13/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Googlasin

^suomi24

Tilanteeni ei ole noin yksinkertainen, enkä voi avata sitö tällä enempää. Olen jumissa, en voi tuosta vain hypätä taksiin ja mennä päivystykseenn vaikka haluaisin.

Tuossa Bautismo de Fuego tarjosi apua. Voit aina soittaa 112. Jos sanot, että sulla on rintakipuja ja kerrot rehellisesti tilanteestasi saat apua vaikka mihin korpeen (voi tosin kestää). Hanki nyt apua itsellesi. Ensiapuna nuo juomat täällä varmaan ok, mutta tarvitset sairaalahoitoa jos juttusi pitävät paikkansa.

Vierailija
14/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Googlasin

^suomi24

Tässä tilanteessa vain ufojen sieppaus tms. syy on riittävä hyvä syy olla soittamatta apua. Jos esimerkiksi sydämesi pysähtyy sairaalan ulkopuolella selviämismahdollisuudet ovat paljon huonommat kuin että olisit sairaalassa. 

Vierailija
15/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiiiiini, onko tullu muuten otettua liikaa opamoxia kun ei toi kirjoittaminen oikein suju?

Vierailija
16/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

18: kiitos juomasta

Tiedön tion kaiken ja siksi olen alkanut pelkäämään.

Baitismo, tilanne on ihan todella monimutkainen ja voisin toki totwuttaa tuon mutta sen seurauksena menettäisin työni jne. Yritän selvitö itse. Kirjoitan virkeönä sen spostin ja kerron.

Ssss, onko työsi tärkeämpi kuin henkesi? En myöskään ymmärrä, miten voisit saada potkut työstäsi terveysongelmien vuoksi. 

Vierailija
17/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2492 kirjoitti:

Buahhah, kuole vaan pois vitun paska. Olis kyllä onnenpäivä ku tollasen hullun sais täältä pois. Vai pitäisikö sanoa onnenpöivö???!!!! Vähä niinku sä ku et osaa kirjottaa. Vitun luuseri. Ja vie tuo Bautismo de faggot mukanasi, peräkammarin poika joka istuu kaiket yöt ja illat palstalla kun muuta elämää ei ole. Te kaksi olisitte match made in heaven!

Miten meni nyt noin niinkun omasta mielestä? Tuliko nyt tuotettua tekstiä josta jälkipolvetkin voivat olla ylpeitä?

Vierailija
18/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Käyttäjä2204 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

käyttäjä7032 kirjoitti:

Googlasin

^suomi24

Tässä tilanteessa vain ufojen sieppaus tms. syy on riittävä hyvä syy olla soittamatta apua. Jos esimerkiksi sydämesi pysähtyy sairaalan ulkopuolella selviämismahdollisuudet ovat paljon huonommat kuin että olisit sairaalassa. 

Ei eiei ole noin akuuyti! Tämän hetken riktakipua on ollut aiemminkin ja nyt puhutaan kuukausista. Mutta muutama päivä sitten oli pahempaa (5. oksennuskerran jälkeen)ja se säikäytti. Nyt ei pitäisi olla kyse sydänpysähdyksen oireista.

Ei millään pahalla, Ssss, mutta et ole kuitenkaan lääkäri. Tilanne ei ole ollenkaan hyvä. Mitä olet syönyt parina viime päivänä? Kuinka paljon olet juonut nesteitä?

Vierailija
19/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini kirjoitti:

Käyttäjä2204 kirjoitti:

Jasmiini kirjoitti:

18: kiitos juomasta

Tiedön tion kaiken ja siksi olen alkanut pelkäämään.

Baitismo, tilanne on ihan todella monimutkainen ja voisin toki totwuttaa tuon mutta sen seurauksena menettäisin työni jne. Yritän selvitö itse. Kirjoitan virkeönä sen spostin ja kerron.

Ssss, onko työsi tärkeämpi kuin henkesi? En myöskään ymmärrä, miten voisit saada potkut työstäsi terveysongelmien vuoksi. 

On, olen saavuttanut sen myötä paljon.

Näen sen elintärkeänä henkiselle hyvinvoinnilleni. Olen saanut sen kautta enemmän kuon olisin osannut kosakan toivoa.

100% varma työnmenetys.

Olen kommentistasi surullinen, koska jos et ole hengissä, et voi ns. saavuttaa mitään. En halua vähätellä työsi merkitystä henkiselle hyvinvoinnillesi. Hienoa, että olet saanut työpaikan. Voisitko avata tarkemmin, miksi uskoisit menettäväsi työpaikan terveysongelmien vuoksi?

Vierailija
20/29 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsetkö liikkumaan omin voimin? (onko vaikeita liikuntarajoitteita tms.) 

Jos julkisuuskammosi jotenkin rajoittaa päivystykseen menoasi niin:

Mene jonnekin rauhalliseen paikkaan X. Tilaa ambulanssi, kerro olosi niin huonovoimaiseksi, että et uskalla liikkua. Pieni valkoinen valhe ehkä, mutta so what. Tiedän kokemuksesta, että jo pelkkä asentohuimaus voi viedä yllättäen jalat alta keskellä katua, ei mikään maailman ihmeellisin juttu tilata se ambulanssi. Sairaalassa kerrot sitten mitä kerrot, mutta siellä tehdään kuitenkin veritestit jne. ja saat akuuttia apua ainakin. Miten voisit menettää työpaikkasi? Sairaalalla on kuitenkin vaitiolovelvollisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi