Mistä sinä aloitat ensimmäiseksi kodin kaaoksen selättämisen
kohti siistiä ja järjestyksessä olevaa huushollia?
Täällä on huusholli taas kuin pommin jäljiltä. Pahin on keittiö ja toiseksi pahin kodinhoitohuone. Olkkarille en pahemmin voi mitään, kun muksu levittää lelujaan sitä myöten, kun niitä järkkään paikoilleen laatikkoon. Niin olen sitten antanut lelukaaoksen olla. Vaatepino olkkarista kanssa kesäretken jälkeen löytyy. Nuo pitää vain lajitella omiin laatikoihinsa, niin sitten on olkkari suht' järjestyksessä.
Mutta keittiö on pahin. Likaisia tiskejä siellä täällä. Roskia - hieman - siellä täällä. Tuossa sitä on purettavaa kerrakseen.
Kodinhoitohuoneessa pinkat likaisia vaatteita. Pitäisi yksi päivä käyttää pyykkien pyöritykseen ja narulle ripustamiseen.
Kommentit (53)
Minulla on astianpesukoneen suhteen sellainen periaate, että puhtaita astioita en säilytä koneessa ja likaiset nostan suoraan koneeseen. Tällä periaatteella vältän pahimmat tiskivuoret.
Kokemuksesta tiedän, että keittiö on nopein siivottava. Jos vertaa siis pyykkeihin. Eka keittiö, sit pyykit. Tai laita yks pyykkikone pyörii ja sit ala siivoo keittiötä. Eka kaikki roskat roskiin keittiössä, sit astiapesukoneen täyttö.
kaaosta kirjoitti:
kohti siistiä ja järjestyksessä olevaa huushollia?
Täällä on huusholli taas kuin pommin jäljiltä. Pahin on keittiö ja toiseksi pahin kodinhoitohuone. Olkkarille en pahemmin voi mitään, kun muksu levittää lelujaan sitä myöten, kun niitä järkkään paikoilleen laatikkoon. Niin olen sitten antanut lelukaaoksen olla. Vaatepino olkkarista kanssa kesäretken jälkeen löytyy. Nuo pitää vain lajitella omiin laatikoihinsa, niin sitten on olkkari suht' järjestyksessä.
Mutta keittiö on pahin. Likaisia tiskejä siellä täällä. Roskia - hieman - siellä täällä. Tuossa sitä on purettavaa kerrakseen.
Kodinhoitohuoneessa pinkat likaisia vaatteita. Pitäisi yksi päivä käyttää pyykkien pyöritykseen ja narulle ripustamiseen.
Etenen huone kerrallaan. Tiskit, roskat, likaiset vaatteet. Järjestän, pyyhin pölyt ja imuroin. Seuraava huone.
Tiski- ja pyykkikoneet päälle. Sitten keittiön tasot. Seuraavaksi lattiat. Sen jälkeen kaffepaussi.
Aloitan keittiöstä aina, vaikka tilanne olisi mikä. Sen jälkeen voi vaikka laittaa ruokaa, nauttia työn hedelmistä ja hoitaa loput seuraavana päivänä, jos ei jaksa samana päivänä.
En ymmärrä mikä minussa on vikana, kun en tahdo vain mitään saada aikaiseksi. Tuntuu, että mieskin selättää keittiön karmaisevan kaaoksen näppärämmin, kuin mitä itse.
? Soitan siivoan paikalle.
Heh en tiedä yhtään ihmistä joka itse siivoaa!
Aloitan keittiöstä noin 4 kertaa päivässä. Kuulostaa samanlaiselta kaaokselta kuin täällä.
Keittiön pöydän kun tyhjää ihan tyhjäksi niin heti näyttää paremmalta. Sitten tiskit koneeseen ja järjestelemään tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta tiedän, että keittiö on nopein siivottava. Jos vertaa siis pyykkeihin. Eka keittiö, sit pyykit. Tai laita yks pyykkikone pyörii ja sit ala siivoo keittiötä. Eka kaikki roskat roskiin keittiössä, sit astiapesukoneen täyttö.
Aivan toisinpäin täällä. Pyykit koneeseen ja pyörimään n. 10 minuutin homma. Ei sinne koneellista enempää mahdu kuitenkaan, sillä aikaa voi keskittyä keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako siivooja pyykitkin? Järjestääkö lasten tavarat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako siivooja pyykitkin? Järjestääkö lasten tavarat?
No tottakai! Siitähän "piika" saa palkan.
Taas täällä keskustelee siivousmaanikot, joille kaaos tarkoittaa paria lautasta tiskipöydällä ja yhtä koneellista pyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä keskustelee siivousmaanikot, joille kaaos tarkoittaa paria lautasta tiskipöydällä ja yhtä koneellista pyykkiä.
Ei, kyllä kaaos on kaaos. Täällä on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan toisinpäin täällä. Pyykit koneeseen ja pyörimään n. 10 minuutin homma. Ei sinne koneellista enempää mahdu kuitenkaan, sillä aikaa voi keskittyä keittiöön.
En tarkoittanutkaan, että yhden pyykkikoneen päälle laitto vie kauan. Eihän siihen mene kuin muutama minuutti. Siksi se eka pyörimään. Sit keittiö.
Mutta siis pyykin ripustus ja kuivan pyykin viikkaus kestää paljon kauemmin, kuin keittiön raivaus. Tiskikoneen täyttökin kestää vain 3 minuuttia. Ja saa nopeasti tasot tyhjäks. Pyykin viikkaus on paljon hitaampaa.
1. askel - Sulje AV
2. askel - Lajittele pyykit valmiisiin pinoihin värien/lämpötilojen mukaan, laita koneellinen peseytymään heti kun mahdollista (Ikeassa tai ruokakaupassa myytäviin kestokasseihin on kätevä lajitella yksi koneellinen pyykkiä!)
3. askel - Kerää roskat keittiöstä
4. askel - Laita tiskit koneeseen, tai jos sellaista ei ole niin lajittele astiat pinoihin ja tiskaa heti kun mahdollista
5. askel- Siisti keittiön tasot
Keittiöstä.