Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenvahti kutsui kotiimme vieraita ihmisiä, mitä mieltä?

Vierailija
12.08.2016 |

Meillä oli kotona eilen lapsenvahti (käynyt meillä aikaisemmin pari kertaa) päivällä muutaman tunnin, että sain hoidettua asioita kaupungilla. Mies oli töissä. Kun palasin kotiin, siellä oli naapurin rouva istumassa sohvalla ja tutkimassa valokuvakansiotamme. Kysyin, mistä oli kyse ja lapsenvahti kertoi iloisesti, että hän oli nähnyt naapurin rapussa ja pyytänyt häneltä kahvimaitoa. Rouva oli tuonut ja jäänyt samalla rupattelemaan.

En tykännyt tilanteesta yhtään ja saatoin rouvan ovelle aika nopeasti. Tänään kuulin toiselta naapurilta, kuinka tyly ihminen kuulemma olen, kun en ollut yhtään kiitellyt maidosta ja niin epäystävällisesti "heittänyt hänet ulos". En tajua. Kuka edes menee toisten kotiin, kun isäntäväki ei ole paikalla? Lienee sanomattakin selvää, ettei ko. lapsenvahti enää meillä käy. Olin itse koko ajan muutaman korttelin päässä ja olisin hyvin voinut tuodakin maitoa, jos olisin tiennyt, että sitä noin kipeästi tarvittiin.

Miten olisit itse toiminut? Jäi tosi paha mieli koko jutusta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi kyseistä hoitajaa toiste.

Vierailija
2/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet murheet. Siinäpä etsit uuden lapsenvahdin. Kyseessähän ei ollut varsinaisesti "vieras" ihminen vaan oma naapurinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lapsenvahti itse sanoo? Jos naapuri on antanut ymmärtää, että on ok tulla ja hän poikkeaa teillä useinkin, niin lapsenvahti saa nyt ehkä vähän aiheettomasti syyt niskoilleen.

Vierailija
4/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ottaisi toiste tuota hoitajaa. Toisaalta, lapsenvahtina jos olisin niin en myös arvostaisi paikkaa, johon pitää mennä vahtimaan ilman että edes kahvimaitoa on hankittu kaappiin.

Vierailija
5/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vastaava juttu, tosin kyseessä oli hoitajan kavereita. Ekan kerran jälkeen kiellettiin, mutta kun ei mennyt perille, oli pakko luopua muuten hyvästä hoitajasta. Haluan itse valita, keitä kodissamme käy.

Vierailija
6/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö hoitaja, hölmö naapuri.

Vierailija
7/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItä tuosta? 

Oliko albumissa jotenkin arkauonteisia kuvia? 

Ei haittaisi minua. Ja jos lastenvahti miellyttää lapsia, niin en vaihtaisi tämän takia. 

Vierailija
8/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi kyllä hoitajan käytöksestä. Mutta en olisi kehdannut tuolla tavalla tylysti häätää uloskaan heti. Olisin sanonut molemmille asiallisesti, että toivon ettei tällaista enää tapahdu, enkä olisi palkannut hoitajaa enää uudelleen. Paljon toki vaikuttaa kuinka nuori on. Nuoret ovat monesti liian naiiveja, silti en enää palkkaisi ja kertoisin asiallisesti miksi näin.

Vierailija
9/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä tuo nyt haittaa, ei naapuri nyt ihan tuntwmaton tyyppi ole. Jos on hyvä lastenvahti niin en kyllä tuosta vetäisi hernettä nenään.

Vierailija
10/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet murheet. Siinäpä etsit uuden lapsenvahdin. Kyseessähän ei ollut varsinaisesti "vieras" ihminen vaan oma naapurinne.

Toki maailmassa on suurempiakin murheita, mutta olen käsittänyt, että tällä palstalla saa vertaistukea näissä pienemmissäkin.

Vaikka rouva on naapurini, emme tunne häntä sen kummemmin. Tähän mennessä olen ollut hänen kanssaan rappumoikkausten lisäksi tekemisissä vain kerran, kun hän lapsen vauva-aikana valitti tämän itkusta (keskellä päivää).

Ap

Vierailija
11/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitini on linnani (ja pyhä sellainen) on iskostunut monen mieleen. 

Tanskassa asuessani huomasin, että avoimet ovet. Ihmisiä tulee ja menee kuin ravintola olisi kyseessä. Totuin siihen ja minusta tapahtuma ei ole kovin kummallinen. 

Ainakaan en lähtisi tätä lapsenvahtia syyttämään. Enemmän se naapuri ehkä törppö, kun tulee paikalle isäntäväen olematta paikalla. 

Mutta pikku juttu tässä maailmankulussa. Kukaan ei kai kuollut tai loukkaantunut?

Vierailija
12/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on hyvästä lapsenvahdista ja nuoresta ihmisestä, niin siinä voi olla ajattelemattomuutta ja nössöyttä, kun naapuri "tunki" vaan kylään. Eli itse pitäisi vahdin edelleen ja sanoisin, että "tuo naapuri on tuollainen tunkeilija ja älä päästä enää sisään, älä ylipäätään ketään, sanot, että me on kielletty".

BTW, on vahteja ja vahteja. Meillä lapsenvahdilla oli viimeksi 3 kaveria täällä hengaamassa kylässä. Kaksi nuorta miestä röökasi pihalla, kun tultiin. Mitäs siinä? Lapsenvahti on miehen 24-vuotias tytär, joka ei ole koskaan täällä asunut, mutta osaa kyllä aikuisena jo arvioida, miten isän luona toimitaan. Kouluikäiset pikkusisarukset oli unten mailla. :)

Vierailija
13/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ottaisi toiste tuota hoitajaa. Toisaalta, lapsenvahtina jos olisin niin en myös arvostaisi paikkaa, johon pitää mennä vahtimaan ilman että edes kahvimaitoa on hankittu kaappiin.

Olin ennakkoon kysynyt, mitä hän haluaisi syödä tai juoda ja toin pyynnöstä hänelle cokista ja pikkupurtavaa. Hän oli meillä siis vain kolme tuntia. Toki olisin voinut ajatella tarkemmin ja tuoda myös maitoa, mutta kun sitä ei meillä juuri kulu, en hoksannut. Oma moka siltä osin.

Ap 

Vierailija
14/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan vieläkin jutun lapsuudestani kun isä ja äiti meni työpaikan pikkujouluihin.Olin jotain alle 10 v ja siskoni myös.Vanhemmat kävi tosi harvoin missään ja nyt menivät pikkujouluihin.Lapsenlikaksi on hankittu joku tuttavan tyttö, oli jotain 18 v tai vanhempi.Alkuilta meni ihan kivasti.Kun mentiin siskon kanssa nukkumaan lapsenlikka oli tilannut 3 kaveria paikalle, kaksi poikaa ja tytön ja ne sitten meidän olohuoneessa alkoivat viettää kosteaa iltaa ja juhlia.Me sitten siskon kanssa kanssa herättiin meluun ja luokittain ovenraosta ja vähän pelättiinkin .Eikä ollut matkapuhelimia mistä soitella vanhemmille.Taisin itkeäkin kun en ollut tottunut sellaiseen menoon.Jälkeenpäin äiti oli tosi vihainen lapsenlikalle asiasta.Ei tullut tämä lapsenlikka toista kertaa meille.Tämä tapahtuma on jäänyt hyvin mieleen lapsuudesta, vieläkin muistan kun kuikin peloissani ovenraosta.

Vierailija
15/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri tuossa lähinnä käyttäytyi idioottimaisesti. Nuoret saattavat kiltteyttään olla kohteliaita aikuisille, ja ehkä omassa kotona pitää ottaa vieraat vastaan kohteliaasti. Juttelisin ystävällisesti nuoren kanssa, ja sanoisin että meidän kotiin ei voi vieraita tulla, ja tosiaan naapurihan tuossa tökerö oli kun teille tunki. Koita selvittää asia hienotunteisesti, koska osa teineistä oppii vielä työelämän sääntöjä. Ja joo, toisille on itsestään selvää monet asiat teininäkin, mutta jos ei ole niin sitten on hyvä aika oppia jos asenne on kohdallaan. Jos omat lapsesi mokaavat teininä, niin miten haluaisit heitä kohdeltavan?

Vierailija
16/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi syy lastenvahdin niskoille? Sanoisin vaan ettei jatkossa sitten ketään teille ilman lupaa. Eihän hän varmaan tiennyt miten tuttuja te olette naapurin kanssa ja tuskin hän on vaatinut tätä naapuria jäämään paikalle. Jos muuten hyvä lastenvahti niin miksi rankaista kohteliaasta luonteesta?

Vierailija
17/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Miten teidän lapset oli suhtautuneet naapuriin?

Kyllä tytön olisi pitänyt osata sanoa, että sisälle ei sovi tulla, sillä hänellä on työaika (ja hän ei tunne naapuria jne.). Ties millainen hiippari se olisi voinut olla, nyt mitä ilmeisimmin harmittoman mummelin sijaan. Mutta ei lapsenvahti voi sitä tietää. Hän on vastuussa teidän lapsista eikä siksi saisi luottaa noin tuosta vaan tuntemattomiin.

Juttelisin joka tapauksessa lapsenvahdin kanssa ja selvittäisin asian, vaikka en häntä enää palkkaisikaan. Ehkä tyttö oli vain naiivi, mutta hänkin voi oppia tästä jotain.

Sanokaa mitä sanotte, mutta ei mekään enää missään lintukodossa eletä.

Vierailija
18/18 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ei kahvimaito mikään välttämättömyys ole. Toiset ei juo kahvia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi