Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikenmaailman lapsilisien ja vanhempainrahojen poisto

Vierailija
12.08.2016 |

Kyllä jokaisen tulisi ihan oma jälkikasvunsa maksaa. Uskomatonta, että lasku pitää lompakkoloisia meille muille! En minäkään vaadi, että kukaan muu maksaa minun golf-harrastustani!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko itse ollut ikinä lapsi?

Vierailija
2/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä oli perustelusi niin otappa takkis ja lähe menemään täältä. Varmaan alkoi jo hävettää heti kun olit postannut? Pohjanoteeraus! Fiasko!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan nainen voisi kuvitella tämän olevan hyvä argumentti. Ei tsiisus....

Vierailija
4/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole tosissasi?

Vierailija
5/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on oikeesti turha. Se tuskin mullistaa kenenkään elämää tai vastakohtaisesti ajaa konkurssiin.

Mutta jonkun ne lapset pitää hoitaa ja elättää. Jotkut laittaa lapsen todella pienenä vauvana hoitoon ja menee töihin ja maksaa sitten siitä palkastaan hoitajalle. Jotkut sitten taas hoitaa lapsiaan kotona, kunnes "kelpaavat" päiväkotiin. Silloin ei voi käydä töissä, jos vauvalla ei ole ketään hoitajaa. Vanhempainraha korvaa palkan.

Monet vanhemmat käy myös vuorotellen töissä, kun lapsi on kotona hoidettavana.

En siis sanoisi Kelan tukia saavia vanhempia loisiksi.

Kyse on väliaikaisesta tilanteesta. Mitäs jos eläkkeet ja opintotuetkin lopetettaisiin? Vammaistuet, sairastuet?

Todella huono esimerkki verrata lasta golf-harrastukseen :D onko materia jotenkin samalla viivalla, kuin ihmishenki?

Vierailija
6/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämmöinen provo.

Mihin vanhempasi käyttivät lapsilisäsi?

Vierailija
7/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämmöinen provo.

Voi ei miten suutuitkin noin kovasti!

AP

Vierailija
8/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisen tulisi ihan oma jälkikasvunsa maksaa. Uskomatonta, että lasku pitää lompakkoloisia meille muille! En minäkään vaadi, että kukaan muu maksaa minun golf-harrastustani!

Miten voit olla noin putkiaivo että olet tuota mieltä ja vielä kehtaa verrata elämää golffiin?

Vierailija
9/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se satanen per lapsi on tarkoitettu kompensoimaan lapsettomien ja lapsiperheellisten välistä menoerää. Aiemmin oli käytössä myös lapsivähennys. Yhteiskunta haluaa tukea tekemään uusia veronmaksajia. Muutenhan tämä kansa kuolisi sukupuuttoon.

Vierailija
10/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako se sun golf-harrastuksei sun eläkkeesi ja jhoitokotipaikkasi jonain päivänä? Tuskin, tai jos kyllä: Mitäs jos Roope keskittyisit nyt niihin Rion kisoihin?

Vierailija
11/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämmöinen provo.

Voi ei miten suutuitkin noin kovasti!

AP

Mielenkiintoinen vastaus.

Vierailija
12/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako se sun golf-harrastuksei sun eläkkeesi ja jhoitokotipaikkasi jonain päivänä? Tuskin, tai jos kyllä: Mitäs jos Roope keskittyisit nyt niihin Rion kisoihin?

Ne minä maksan ihan itse nettomaksajana.  Otahan nyt Uuvatti järki käteen siellä!

Vierailija
13/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin koen ihan hyvällä omatunnolla olevani oikeutettu vanhempainrahaan, kun olen kuitenkin tehnyt nuoresta asti töitä/ollut yrittäjänä ja koko ajan maksan enemmän veroja. Mä saan yli 100 euroa päivältä ja voitte vaan kuvitella paljonko siitäkin maksan veroa.

Ei kai kukaan ajattele Kelan tukia saavaa ihmistä loiseksi? Eikö monikin tuki perustu omiin tuloihin? Eihän sieltä oikein mitään saa, jos ei ole tienannutkaan.

Ennemmin olisin huolissaan työkuntoisista oikeista loisista, jotka nostavat sosiaalitukia, sehän se vasta ilmasta rahaa onkin.

Mites ap, aiotko golfin ohella myös säästää tulevaa eläkeikääsi varten? Ettet sitten joudu loisimaan, kun Kelahan maksaa myös eläkkeet!

Vierailija
14/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsilisä, vajaan vuoden äitiyspäiväraha ja työmarkkinatuen lapsikorotus ovat ok, mutta kaikki muu lapsista tuleva lisäraha joutaisi pois.

Pois lapsista tuleva asumistuen korotus ja pois sossutuet lapsista ja hoitovapaan tuet pois.

Lapsen hankinta on vapaaehtoista.

Säästyneen rahan voisi käyttää vaikka kunnalliseen vanhainhoitoon ja työmarkkinatuen nostoon kaikille sitä saaville.

Vierailija
15/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisä ja vanhempainraha poistetaan, ihmiset ei tee lapsia niin paljon ja sinunkin kirjasto käynnit vähenee tulevaisuudessa kummasti kun ei ole verorahoja ylläpitämään sitä pytinkiä.

Toivottavasti tämä oli provo, ei kukaan voi olla noin sinisilmäinen.

Vierailija
16/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako ihmistä tunnet, joka on itse saanut päättää syntyykö vai ei!

Vierailija
17/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän voisi oikeesti poistaa. Tuskin se 100 euroa kannustaa tekemään lapsia tai päinvastoin jättää tekemättä. Siinä olisikin jo iso säästö. Ihan mitätön summa, mikä ei meidän talouteen vaikuta mitenkään. Johonkin turhaan sekin raha menee.

Vierailija
18/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän voisi oikeesti poistaa. Tuskin se 100 euroa kannustaa tekemään lapsia tai päinvastoin jättää tekemättä. Siinä olisikin jo iso säästö. Ihan mitätön summa, mikä ei meidän talouteen vaikuta mitenkään. Johonkin turhaan sekin raha menee.

Niin, teidän perheessä sen poisto ei vaikuta mutta monessa muussa perheessä kylläkin.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, ettei lapsilisä kannusta tekemään lapsia koska se on melko pieni summa mutta kyllä siitä apua on varsinkin perheissä joissa on työttömyyttä yms.

Vierailija
19/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsilisä ja vanhempainraha poistetaan, ihmiset ei tee lapsia niin paljon ja sinunkin kirjasto käynnit vähenee tulevaisuudessa kummasti kun ei ole verorahoja ylläpitämään sitä pytinkiä.

Toivottavasti tämä oli provo, ei kukaan voi olla noin sinisilmäinen.

Ei ne lisäihmiset tuota yhtään enempää veroja, ellei heille ole työtä tarjolla. Tällä hetkellä väestö saisi kutistua ainakin miljoonalla.

Vierailija
20/27 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset voi varmaan olla osallistumatta sun eläkkeiden maksuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme