Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hautajaiskukat, apua

Vierailija
12.08.2016 |

Eli läheinen sukulaiseni on kuollut ja hautajaiset ovat pian. En ole koskaan aikuisiällä ollut hautajaisissa joten

Millaiset kukat sinne kuuluu viedä?
Milloin kukat haetaan? Matkaamme siis aivan eri paikkakunnalle hautajaisiin junassa. Hassua että tälläistä ei ole koskaan tullut eteen..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kukkalaite tai -kimppu hautajaispaikkakunnan hautaustoimistosta tai kukkakaupasta, niin ei tarvitse kuljetella junassa.

Jos hautaustoimisto sama joka huolehtii hautajaisista, niin toimittavat kukkalaitteet ehkä suoraan siunaustilaisuuteen.

Vierailija
2/5 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti itse soittaisin sen paikkakunnan hautaustoimistoon/kukkakauppaan jossa hautaus toimitetaan ja nykyisin mikä käytäntö siellä on. Toisinaanhan noita kukkalaitteita näkee kuljetettavan (myös junassa) joten voi ne hankkia myös omalta asuinpaikkakunnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupassa tietävät ja neuvovat eli sinne vaan. Kukkavihko ja siihen muistoteksti.

Vierailija
4/5 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jatkossa ostan vain yhden ruusun haudalle oli kyseessä sitten läheinen tai kaukaisempi sukulainen. Onneksi hautajaiset pidetään nykyisin vain lähimpien omaisten kesken niin ei ole tarvetta edes miettiä kukkalaitteita.

Vierailija
5/5 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa miettiä mikä on oma suhde vainajaan. Sen laitteen ei tarvitse olla välttämättä se perinteinen vaan olen nähnyt oikein kauniita sidottuja kimppuja ja minusta tyylikkäitä on vain yksi kaunis kukkanen ainakin jos osallistujia on paljon.

Ennen vanhaan niissä oli aina korukirjoitetut valkoiset silkkinauhat, ja sitä varmaankin kukkakauppa vieläkin tarjoaa lisämaksusta mutta hyvin riittää kaupan kauniisti kirjoittama pahvinen muistikortti. Siinä on yleensä joku pieni värssy, joka siellä arkun äärellä luetaan. Niistä voi ottaa ideaa vaikka lehden kuolinilmoituksista mutta jos soittaa sinne kukkakauppaan niin se kannattaa olla valmiina.

Näitä et kysynyt mutta kertoilim nyt kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme