Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

koulut alkaa - synttärikutsuista asiaa

Vierailija
12.08.2016 |

Taas alkaa nämä jutut että kaikki muut kutsuttiin paitsi meidän tyttö/poika. Voisiko tulevien sankareiden vanhemmat huolehtia siitä että koko kaikki tytöt kutsutaan tai sitten noin puolet tai vähemmän. Silloin ei jäisi ulkopuolellle vain yhtä tai kahta. Ja koskee tietysti poikia myös.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi. Minä en millään voi kutusa kotiini 23 lasta, enkä edes 13 samaa sukupuolta olevaa vierasta, vieraita kun tulee muitakin kuin koulusta. Lapsella on tällä hetkellä vakiintunut kaveripiiri, jonka haluaa kutusua. Emmekä odota, että lapseni saa kutsun "kaikkien" synttäreille. Ei meillä olisi edes sellaiseen lahjamäärään varaa... Ikävää, jos oma lapsi jää aina ulkopuolelle, onko hänellä  kavereita? Tutustua voi muutenkin kuin syntymäpäivillä.

Olen ap ja lapset lentäneet jo pesästä. Ajatus tuli mieleen kun tästä taas kirjoitellaan. Itse olen kerra kutsunut koko pkryhmän kolmen huoneen asuntoomme

( tapahtui siis päivällä ja asuimme lähellä päiväkotia) ja myöhemmin lapset pyytäneet muutamia kavereitaan.

Päivällä yksityiskotiin? Oma lapseni olisi jäänyt päiväkotiin, koska vakuutukset ei olisi olleet voimassa tuollaisella vierailulla.

Tästä on jo paljon aikaa ja silloin ryhmän ohjaajst pitivät sitä hyvänä ideana. Retkeileväthän he muutenkin ja nyt retki oli kävely meille. Ohjaajat olivat luonnollisesti mukana. Kakkuhetken ja hulinan jälkeen kävelivät takaisin päiväkotiinn. Kaikilla näytti olevan mukavaa ja lahjaksi lapsi sai porukalta yhteisen piirustuksen.

Nykyisin tuo kaatuisi siihen, että ryhmästä puolet ei söisi kakkua, koska ei tykkää. Osalle pitäisi olla gluteeniton, osalle maidoton, kanamunaton, yksi allerginen suklaalla toinen mansikoille kolmas banaanille, yksi on vegaani. Jne. Joku loukkaantuu vaikka tarjosi pelkkiä maissinaksuja...

Vierailija
22/24 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös isot ryhmät molemmilla lapsilla. Ollaan sovittu että 10 vierasta saa kutsua, tyttöjä ja poikia kutsuvat vielä molempia. En tiedä ketään joka olisi kutsunut koko lössiä synttäreilleen. Monet kutsuvat vain 5 vierasta.. Kouluun toki viedään pienet namit jokaiselle luokkatoverille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tapana antaa lapsen kutsua vain muutamat. ei tulisi mieleenkään että koko luokka tai edes puolet. onneksi tänä vuonna ei ole kutsuja ollenkaan koska sovin lapsen kanssa että herkut teen mutta vietän sen päivän kahdestaan lapsen kanssa viemällä toisen ravintolaan ja leffaan.

Vierailija
24/24 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsi saa päättää ketkä kaikki kutsuu?

Lapsi harjoittelee elämää vanhemman avustuksella. Tavallaan saa päättää, mutta tiennet että varsinkin pikkutytöt käyttävät synttärikutsuja kiristyksen ja uhkailun välineinä. Päikkytädit tietävät kertoa, kuinka tällainen kaupankäynti kutsuilla alkaa jo heti alkusyksystä. Kutsuista tehdään kuin lyömäase. Jos teet noin niin kutsun ja jos noin niin en kutsu. Tarinoita on lukemattomia. Vanhemman tulee varmistaa, ettei kutsu ole kiusaamisen muoto.

On hyvin yleistä (ja hyväksyttävää) että lapsi kutsuu luokaltaan tai ryhmästään muutaman lapsen, harrastuksistaan muutaman, naapurista muutaman ja muista tutuista muutaman. Näin lapsi saa valita kenet kutsuu. Kaikkia ei tarvitse kutsua, mutta kiusaamista on jos luokan 12 tytöstä kutsuu 11 ja yhden jättää valta-asetelmien takia kutsumatta. Toki tähänkin on se poikkeus, että tätä yhtä lasta ei yksinkertaisesti voi kutsua hänen käytöksensä takia (näitä tarinoota av-palstalta löytyy monta tämänkin päivän keskusteluista).

No huhhuh. Kiitos tästä näkemyksestä.

Minulla on eskari ikäinen poika ja sai päättää 5 ja 6v synttäreiden vieraat. Minä siis sanoin vain, että saat kutsua 6 kaveria kylään. Kutsui tietenkin parhaimmat tarhakaverit ja pari naapurin poikaa.

Pikkutytötkö käyttäytyy noin?:( eipä ollut mun aikana 90-luvulla tollasta...