Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, koetko olevasi epä-älyllinen tunneihminen?

Vierailija
12.08.2016 |

"Puoluesihteeri Riikka Slunga-Poutsalon mukaan yksi syy perussuomalaisten heikkoon kannatukseen naisten keskuudessa on puolueen asiapitoinen linja. Puoluesihteeri kommentoi asiaa Ylen A-studiossa keskiviikkona.

Slunga-Poutsalon mukaan asiakeskeisyys erottaa perussuomalaiset tunnepohjaisesta politikoinnista.

– Aika usein tuntuu naisilla olevan se tunne vahva, jonka mukana mennään mieluummin tai helpommin. Me olemme ehkä hieman kylmän tuntuisia, koska keskitymme asioihin, Slunga-Poutsalo sanoi haastattelussa."

Hyvä av-mamma, osuuko analyysi sinuun eli oletko tunneihminen ilman että hallitset asiakysymyksiä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juu. Mutta siksi olenkin vain av-mamma, enkä mukana politiikassa. Mutta en ymmärrä miten asiapitoisuus liittyy persuihin.

Vierailija
2/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. En ole tunneihminen oikein ollenkaan, ja siksi minun on joskus vaikea ymmärtää muita ihmisiä joilla on vahvoja tunteita ja ne vaikuttavat reagointiin ja päätöksiin. Itse olen tylsän tasainen mielialaltani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärästi kyllä pääsit asiakeskeistä ja tunnepohjaisesta politikoinnista epä-älyllisiin tunneihmisiin. Sanoilla ja ääripäillä kikkailu on kivaa ja uppoaa tosi moneen kuulijaan. :)

Vierailija
4/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä menin ihan sanattomaksi, en ymmärtänyt lainkaan. Olen ymmärtänyt persut nimenomaan tietämättlmyys ja tunne puolueeksi, mutta olinkin ihan väärässä.

Vierailija
5/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän se mm. uskonnollisuudessa.

http://yle.fi/uutiset/uskonto_on_naisten_juttu/5622328

Valkoinen nainen on hyvin monella tapaa etuoikeutettu, mutta se tuntuu olevan niin selkäytimessä se naisten syrjintä monella ettei mikään fakta sitä horjuta. Tuo on sama asia. Palstan peukutukset ovat myös huvittavia. Ne on jonkinlainen wish it away-masiina jolla naiset sitten alapeukuttavat ilmiselviä faktoja.

Puolueiden verorahoilla ylläpidetyt naisjaostot kun esim. Euroedustajista yli puolet on olleet naisia pari viime kertaa jne. jne. Persuista en sano mitään.

Vierailija
6/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mahtavaa kuinka politiikassa nykyään otetaan se oma vika tai puute ja käännetään se päinvastaiseksi. Kokoomus ilmoittaa olevansa työläisen asialla. Suomen suurin tosikko Paavo Väyrynen brändää itseään huumorimieheksi. Nollasubstanssilla ja 100% tunnevaikuttamisella etenevät persut määrittelevät itsensä asiapuolueeksi :DDDDDDDDDDDDDDDDDD.

Vierailija
7/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus totesin, että voisin äänestää persuja, jos heistä ei saisi sovinisti-vibaa. No, siihen ei ainakaan ole tullut parannusta.

Vierailija
8/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs mutta myös tosi herkkä ja tunteellinen. Mitäs nyt :o

Vierailija
9/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naiseksi älykäs.

Vierailija
10/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, naiseksi älykäs.

Liian älykäs provosoitumaan tästä, jos sitä toivoit :)

Vierailija
11/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän järki-ihminen mutta en kyllä silti ole älykäs.

Vierailija
12/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö persut ole nimenomaan sitä tunnepohjaista politikointia josta on järki kaukana?

Vierailija
13/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkyys ja asiakeskeisyys eivät sulje toisiaan pois, minussa on molemmat puolet hyvin vahvoja, osaan soveltaa niitä eri tilanteissa ja luovia että missä esimerkiksi sitä tunteellista eläytymistä tarvitaan ja missä ei.

Vierailija
14/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kommentoida, mutta sitten alkoi niin tunnepitoiset menkat, etten voikaan.

Vierailija
15/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö persut ole nimenomaan sitä tunnepohjaista politikointia josta on järki kaukana?

Kun menen jonnekin, kysytään, miksi minä sinne menen ja jos en jonnekin mene niin kysytään, missä minä olen.

En ollut Brysselissä ulkoministerikokouksessa. Minua tuurasi valtiosihteeri Samuli Virtanen. Hän esitti Suomen kannat.

Jos se jotakuta kiinnostaa, olen vuosilomalla ja olin hyvän ystäväni ja perhetuttumme häissä ulkomailla. Kai sekin jonkun mielestä väärin oli. Minun mielestäni tein oikein. Minun penkkini häissä ei ollut tyhjä, eikä tyhjä ollut Suomen penkki Brysselissä. Siinä istui valtiosihteeri Virtanen.

Vierailija
16/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

DP on tunnetusti liberaali mitä rakastamiseen tulee.

Paavo Lipponen oli ja on toista maata ja tasoa. En ole ollut kaikesta samaa mieltä. Olisin halunnut aikanaan eurosta kansanäänestyksen.

Paavo Lipponen oli ihminen ja  inhimillinen Tony Halmetta kohtaan. Sitä en unohda milloinkaan. Hän ei potkinut maassa makaavaa. Hänen ei tarvinnut, eikä hän halunnut. Sortunutta ei sorrettu.

Vierailija
17/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä viestiä siis Timo Soinin plokista. Asia edellä mennään kyllä, ei tunnepitoista ollenkaan.

Vierailija
18/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slunga-Poutsalo sanoo Ilta-Sanomille, että perussuomalaiset pyrkivät vähentämään vastakkainasettelua parlamentaarisin keinoin, ettei eriarvoisuus lisääntyisi kenenkään välillä.

Hän kertoo esimerkin, miten suomalaiset voivat kokea vääryyttä, joka lisää vastakkainasettelua.

- Henkilö kertoi minulle, että Kosovosta tullut nuori mies olisi halunnut päästä töihin. Hänet ohjattiin Kelaan ja siellä hänelle todettiin, että ei sinun tarvitse täällä töitä tehdä, vaan anna tilinumero ja yhteiskunta tukee.

Slunga-Poutsalon jatkototeamus asiaan kuului näin:

- Onko tarina tosi tai ei, se on toinen juttu. Näin nämä asiat koetaan. Se aiheuttaa vastakkainasettelua.

Vanha juttu mutta alkoi yököttämään tämä "älyllisyys" kortti. Kun tämä on asiaa mitä sitten on tunnepitoinen politiikka. 

Vierailija
19/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkyys ja asiakeskeisyys eivät sulje toisiaan pois, minussa on molemmat puolet hyvin vahvoja, osaan soveltaa niitä eri tilanteissa ja luovia että missä esimerkiksi sitä tunteellista eläytymistä tarvitaan ja missä ei.

Näin juuri, erityisesti luovilla aloilla nimenomaan tarvitaan molempia ominaisuuksia. 

Vierailija
20/22 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi edellistä viestiä siis Timo Soinin plokista. Asia edellä mennään kyllä, ei tunnepitoista ollenkaan.

Sinä voisit opetella käyttämään lainausmerkkejä ja laittamaan lainaamasi kommentin perään sen henkilön nimen ja lähteen, jota siteeraat. Ensimmäinen Soini-lainauskommenttisi tätmän keskusteluketjun etusivulla oli ensilukemalla aivan käsittämätöntä höpinää, koska et tuonut esiin kontekstia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan