Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Westend asuinalueena ?

Vierailija
12.08.2016 |

Hei!

Olemme harkitsemassa talon ostoa Westendistä. Olisiko täällä kellään tietoa/kokemuksia millaista porukkaa Westendissä asuu? Ottavatko uudetkin perheet helposti mukaan vai onko kovin sisäänpäin lämpiävää? Samoin kiinnostaisi kuulla alueen kouluista ja päiväkodeista yms. kaikesta mahdollisesta.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku haluaa asua tuollaisessa ökyrikkaiden mestassa?

Vierailija
42/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas paljon kateellista ja asiatonta kommenttia... Muutitteko lopulta Westendiin meren lähelle? Saiko lapset ystäviä? Viihdyttekö/tykkäättekö? Itse asutaan vuokralla meren lähellä valkoisessa rivarissa. Omaa ei vielä ole, kun yliopisto-opinnot kummallakin kesken ja olen nyt 1-v. taaperon kanssa kotona. Mielestäni aivan ihanaa aluetta, rauhallista ja kaunista. Bussipysäkille pääsee parissa minuutissa, Ison Omenan palvelut ei ole kaukana. (Kun itse en tykkää käydä Tapiolan isoissa ruokakaupoissa, kun oli niin levotonta sakkia aina kun siellä kävin.) Plussaa, että Alepa Westendissä lähellä. Jotkin lapsiperheelliset naapuritkin jutelleet/tutustuneet, kun vuosi asuttu. Rantatiellä kun työntelee rattaita, niin moni mukava vanhus jutellut ja kehunut poikaa. Ei ole siis mitään pahaa sanottavaa alueesta ja ihmisistä. (Ja jos joku superrikas ei halua meihin tutustua, niin sehän on sitten heidän asiansa. Ei sitä muillakaan alueilla kaikki halua kaikkiin tutustua ja mikäs siinä. Näin se menee.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kotona lasten kanssa, vaan vaativissa tehtävissä työelämässä, kuten myös mieheni.

ap

Ai ihan vaativissa? Siellä Porvoossa niitä vaativia hommia riittää. Toisille asiat on vaativampia, kuin toisille.

Ainakin noilla pilkutustaidoilla.

Vierailija
44/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisimme läheiseltä Espoon merenranta-alueelta.

ap

Etkä tiedä millainen alue on Westend? Mikä tsoukki. Kävele sieltä Haukilahdesta katsomaan. Mutta taidat ollakin Porvoosta.

Vierailija
45/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti et muka tiedä minkälainen Westend on? Jos asut jo läheisellä Espoon merenranta-alueella...

Vierailija
46/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että on sisäänlämpiävää, kun siellä asuu Ollilaa ja Stubbia. Tuskin haluaa tutustua kehen tahansa tavikseen jolla on varaa ostaa sieltä kämppä. Ehkä niiden halvempien rivareiden ja kerrostalojen asukkaat voi olla kiinnostuneita tutustumaan.

Vierailija
47/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat Westendiin, vaikket edes tiedä millainen se on? Jos syy on alueen maine rikkaiden ihmisten paikkana, niin mitä helvetin väliä on sillä ovatko naapurit kivoja vai eivät?

Vierailija
48/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla sinne on varaa muuttaa ei kysele siitä yhäreiden ja lähiömammojen keskustelupalstoilla.

Westendiläiset äidit on tällä hetkellä shoppailemassa Lontoossa.

Vierailija
49/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos 31! Juuri tuonne rannan välittömään läheisyyteen (merinäkymin siis) ollaan muuttamassa. Ja tykätään nimenomaan, että on rauhallista, meri vieressä ja hyvät palvelut lähellä (Tapiolassa).

ap

Köyhän paras huvitus on hyvä mielikuvitus.

Vierailija
50/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jolla sinne on varaa muuttaa ei kysele siitä yhäreiden ja lähiömammojen keskustelupalstoilla.

Westendiläiset äidit on tällä hetkellä shoppailemassa Lontoossa.

Todennäköisyys sille että joku korkeakoulutettu uraohjus/neljän lapsen miljonääriäiti kuluttaisi aikaansa täällä on pyöreä nolla.

Kyllä tässä on kyseessä rehellinen porvoolainen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
51/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah. AP:n provo ei nyt oikein toimi. Väittää muuttavansa lähialueelta ja kyseee TÄÄLLÄ, ihan   samaan tapaan kuin olisi muuttamassa jostain Pohjois-Karjalasta. Kaikki täällä Espoossa on hänelle niin uutta ja ihmeellistä ja ennen kokematonta. Kuluuhan se aika noinkin teinillä tai työttömällä.

Vierailija
52/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa merellisessä kaupunginosassa jo valmiiksi asuva akateeminen varakas perheenäiti kyselee millaista seutua on Westend.

Vielä on vähän hiottavaa uskottavan aloituksen rakentamisessa. Ihan hyvä taustatarina ja sopivan överi kerskuminen mutta se uskottavuus...

Vierailija
53/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi kysymys tämä on. Tunnen sinällään Westendin varsin hyvin, kun käyn siellä lenkillä varsin usein. Mutta en minä ainakaan tiedä läheisten kaupunginosien ihmisistä asumatta siellä.

ap

Vierailija
54/68 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tykkää mistäkin. Lähiö on lähiö vaikka alue olisi kuinka vaurasta ja hienoa.

Itse haluan asua niin että ympärillä on elämää ja kaikki palvelut vieressä. 

Omakotitalo-alue olisi kiva vain kesällä ja talvella ahdistaisi asua "korvessa".

Vierailija
55/68 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin tätä. Onko westend hintansa arvoinen? Ollaan akateeminen vela-pariskunta ja mulle olisi tärkeintä, että alue on rauhallinen ja ei ole sosiaalitapauksia (joudun näkemään niitä töissä päivittäin enkä jaksa vapaa-ajalla). Tuleeko mieleen vastaavanlaista asuinaluetta hyvien palveluiden läheltä? Vähintään ok julkiset yhteydet pitää olla

Vierailija
56/68 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mieluiten rivitalo (noin 100m2)

Vierailija
57/68 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Westendin ympärille suunnitelmissa rakentaa aitausta ja saada sisääntuloteille vartijat?

Vierailija
58/68 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ikää tulee juuri mittariin 40 vuotta, tosiaan neljä lasta ja 26-vuotiaana olen valmistunut yliopistosta. Kyllä minä olen ehtinyt tehdä uraakin siis jo ihan jonkin aikaa ja aika vauhdilla on urani koko ajan edennytkin.

ap

Naurattaa vaan kun piti oikein erikseen mainita nuo vaativat työtehtävät vaikka asia ei liity aiheeseen ollenkaan eikä sitä ap:lta kysytty :)

Vierailija
59/68 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Westendin ympärille suunnitelmissa rakentaa aitausta ja saada sisääntuloteille vartijat?

Ei taida olla, mutta tämmöinen asuinalue olisi kyllä upea

Vierailija
60/68 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmoivia juppeja paljon, eli kapitalisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme