Kuinka vaihdetaan pankkia (ja mikä pankki on halvin)?
Tämä on varmaan ajankohtaista monelle, joten selkseät neuvot ovat tarpeeseen. Ihmiset jättävät pankin vaihdon varmaan tekemättä, koska se aiheuttaa käytännön toimia. Pari kysymystä siis...
1) Olen työttömänä, joten jos vaihdan pankkia, uusi tilinumero pitäisi ilmoittaa viranomaisille, miten tuo tehdään? Pitääkö ilmoittaa sossuun, työkkäriin, Kelaan, verottajalle (mille muulle?) erikseen, vain meneekö tieto automaattisesti kaikille?
2) Haluan pois Nordeasta, mikä tilalle? Olen siis köyhä, enkä halua palvelumaksuja, enkä halua että pankki auttaa rikkaita kiertämään veroja.
3) Soitanko Nordealle että haluan lopettaa tilini vai voiko sen tehdä netissä, vai tekeekö uusi pankki sen puolestani? Miten asia hoituu käytännössä? Pitääkö uusi tuli olla valmiina, ennen kuin lopettaa vanhan jne?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
1, no ei tietenkään mene.
2. Päätät ihan itse
3. Itse tehtävä. Ei uusi puolestasi sitä tee.
Mene konttoriin. Miten aiot siirtää Nordean tililtä varat uudelle tilille?Lukemalla pankin sivuja löytyy vastauksia
No miten kukaan vaihtaa pankkia, jos varat pitää siirtää uudelle tilille? Ei kai auta kuin ottaa uusi tili ja antaa se viranomaisten käyttöön ja kuluttaa vanhat loppuun (mikä tapahtuu parin viikon sisällä tapauksessani väistämättä).
Ap
Oisko tilisiirto mitään varojen siirtämiseksi..?
Mun mielestä sä voit valtuuttaa uuden pankin siirtämään varat vanhasta pankista ja sulkemaan vanhan tilin. Valitse uusi pankki ja käy siellä juttelemassa. OP ja S-Pankki on kai edullisimmasta päästä. Katso, löytyykö pankkien nettisivuilta tietoja palvelumaksuista.
Voi hyvä ihme... Ei voi vaihtaa pankkia kun se aiheuttaa käytännön toimia. Eipä ihme, että olet työtön.
Mutta ei sitä vanhaa tiliä ole mikään pakko sulkea heti tai varsinkaan ennen uuden tilin avaamista eri pankissa. Voit mainioisti tehdä niin, että avaat uuden tilin, teet tilisiirron uuteen pankkiisi ja suljet sitten sen vanhan tilin kun olet ilmoittanut kaikille asianomaisille viranomaisille uudesta tilinumerosta.
Menet uuden tulevan pankin konttoriin ja ilmoitat haluavasi heidän uudeksi asiakkaaksi, samalla pyydät heitä hoitamaan käytännön järjestelyt vanhan tilin suhteen, virkailija tekee valtakirjan jolla siiretään varat uudelle tilille ja lopetetaan vanha tili ja lähettää tämän vanhaan pankkiin. Helppoa!
1, no ei tietenkään mene.
2. Päätät ihan itse
3. Itse tehtävä. Ei uusi puolestasi sitä tee.
Mene konttoriin. Miten aiot siirtää Nordean tililtä varat uudelle tilille?
Lukemalla pankin sivuja löytyy vastauksia