Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Podetko huonoa omaatuntoa, jos et pysty viemään lastasi autolla kouluun?

Vierailija
12.08.2016 |

Itse kyllä hieman poden, kun ei tällä hetkellä ole autoa ja matkaa on reilu 3 km. Pyörällä lähti 5. luokkalainen kouluun ilman valituksia, vaikka viileä aamu onkin. Koko viime syyslukukaudenkin polki pyörällä kouluun.

Tuleepahan tytölle päivän liikunta-annos täyteen koulumatkoista ja parempi kunto.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän podin kun lapset olivat ala-asteella. 50 metriä. Mielestäni vähän liiankin lyhyt matka, mutta minkäs teet kun asunto löytyi koulun vierestä. hyvää olisi tehnyt vähän liikkua enemmän aamuisin. 

Vierailija
2/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Viidesluokkalainen, kolme kilometriä ja fillari?

Voi jessus. Joo no en tunne huonoa omaatuntoa, meillä ei edes ole autoa, kävellen menevät ja matka on yli 3km. Niin menin minäkin muksuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat on tunnontuskat. Ajan vielä koulun ohi töihin mennessäni. Koulumatka on lapsella 300 m ;-)

(joo en kuskaa tietenkään enkä edes ajattele sellaista.)

Vierailija
4/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poden huonoa omatuntoa, jos joudun viemään lapseni autolla kouluun.

Vierailija
5/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL

Ihanko "viileä aamu". Nyt on vittu elokuu :D Tuleekohan sulla itku helmikuussa? 

Vierailija
6/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi liikunta on oikeasti tuossa, kun kirjoitat että noin saa hyvän kunnon, niin ei hyvältä vaikuta. 3km on ihan normaali matka hyötyliikkua tuon ikäisen ja edestakaisin se ei riitä kattamaan päivän liikuntasuositusta. Edes koululiikunta ei ole tarpeeksi rasittavaa.

Vierailija
7/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus. Joo no en tunne huonoa omaatuntoa, meillä ei edes ole autoa, kävellen menevät ja matka on yli 3km. Niin menin minäkin muksuna.

Ketjun aloittaja on vain elävä esimerkki siitä miten nykyajan lapsia hemmotellaan ja heidät kasvatetaan pumpulissa.

Vierailija
8/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä katsotaan suorastaan vinoon vanhempia, jotka kuskaavat kouluun. Se tuo turhaa liikennettä koulujen läheisyyteen ja lisää pienten, itse kulkevien lasten turvattomuutta koulutiellä. 

Lisäksi on ekologinen puoli, autolla kuljettaminen on turhaa saastuttamista. Ja viimeisenä, muttei vähäisempänä tietysti lapsen perusliikunnan tärkeys. Parinkin kilometrin koulumatka kävellen edestakaisin luo pohjaa kunnolle ja myöhemmälle arkiliikunnalle, kun tottuu taittamaan matkat kävellen tai pyörällä. 

Vierailija
9/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL

Entas sitten kun pakkasta on -25?

Vierailija
10/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Helsingissä katsotaan suorastaan vinoon vanhempia, jotka kuskaavat kouluun. Se tuo turhaa liikennettä koulujen läheisyyteen ja lisää pienten, itse kulkevien lasten turvattomuutta koulutiellä. 

Lisäksi on ekologinen puoli, autolla kuljettaminen on turhaa saastuttamista. Ja viimeisenä, muttei vähäisempänä tietysti lapsen perusliikunnan tärkeys. Parinkin kilometrin koulumatka kävellen edestakaisin luo pohjaa kunnolle ja myöhemmälle arkiliikunnalle, kun tottuu taittamaan matkat kävellen tai pyörällä. 

Just näin. En ymmärrä kuskaajia, jos ei ole _pakko_ autolla kulkea. Pieniä ekaluokkalaisia kulkee yksin koulumatkat ja koulun läheisyys on ruuhkainen koska vanhemmat sen itse tekee semmoiseksi.

Vierailija
11/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa jättää shortsit kotiin ja pukeutua lämpimästi ja muistaa laittaa pipo päähän.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kun joudut tuollaista kysymään täällä.

Vierailija
12/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aloittaja on vain elävä esimerkki siitä miten nykyajan lapsia hemmotellaan ja heidät kasvatetaan pumpulissa.

En todellakaan ole mikään hemmottelija. Lapsi kulki koko viime vuoden pyörällä tai jalan kouluun, lukunottamatta niitä harvoja kertoja, kun meni bussilla tai pääsi kaverin kyydissä.

Vastapäätä ekaluokkalainen aloitti nyt koulun ja vaikka hänellä on kunnan ilmanen lippu, niin eivät ole edes opastaneet miten kotoa kuljetaan pysäkille saati, että miten koulusta/iltapäiväkerhosta tultaisiin bussilla kotiin. Niillekin päiville kun eivät itse voi viedä tai hakea hommataan naapurin vanhempi kuljettamaan. Ja tästä ei ole vaarallista kulkea koululle kun ei tarvitse ylitellä mitään isoja teitä.

Silloin kun oli vielä auto niin laitoin luokkakaverin kanssa lapsen menemään bussilla ja kaveri kysyi että miksi en vie autolla. Molemmilla ilmaisliput, mutta matkaa pysäkille 800 metriä ja koulun päässä toiset 800m. Oma lapsi ei kuljetusta vaatinut.

Vierailija
13/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. En ymmärrä kuskaajia, jos ei ole _pakko_ autolla kulkea. Pieniä ekaluokkalaisia kulkee yksin koulumatkat ja koulun läheisyys on ruuhkainen koska vanhemmat sen itse tekee semmoiseksi.

Täällä Helsingin kehyskunnassa kuskataan ihan ruuhkaksi asti ja jokainen vielä omilla autoilla. Rehtori joutuu jopa lähetelemään vanhemmille viestejä ja pyytämän että kiireiset vanhemat eivät kaahaisi koulujen läheisyydessä. Oven eteen tuodaan yläkoululaisetkin ja suoraan jouksevat autosta sisään. Alakoululaiset sentään jäävät ulos odottamana kellojen soittoa.

Vierailija
14/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käveltiin 10 vuotta sitten säässä kuin säässä (myös -20 pakkasilla) 5km kouluun.

Vierailija
15/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, melkoiset on murheet. Minä en kehtaisi, haluaisi, saatikka viitsisi viedä lasta tuohon kilometrin parin päähän kouluun, varsinkaan noin isoa. Lapsi tarvitsee liikuntaa (ja aikuiset myös), enkä todellakaan halua antaa hänelle sellaista mallia kotona että postilaatikkoa pidemmäksi mennään aina autolla. Sellaista näkee ihan liikaa.

Vierailija
16/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOL

Sitten kannattaa olla talvivaatteet päällä, kun lähtee polkemaan. Voi helvetti teitä curling-mammoja.

Vierailija
17/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä oo huomannut. Yhdeksän vuotta oon kuskannut Helsingissä.

Vierailija
18/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa jättää shortsit kotiin ja pukeutua lämpimästi ja muistaa laittaa pipo päähän.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, kun joudut tuollaista kysymään täällä.

On yksi, joka reippaasti kävelee/pyöräilee koulumatkat. Enpä ole montaakaan lasta nähnyt täältä asti kävelevän koulun kovilla pakkasilla enkä edes hyvillä keleillä. Suurin osa kuskataan tai sitten menevät bussilla. Ei täällä edes aikuiset kävele/pyöräile saati kulje julkisilla kesälläkään kauppoihin. Autolla surautetaan aina kaikki matkat. Minulle on ihmetelty miten pärjään ilman autoa.

Vierailija
19/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli aikansa lyhyt ja turvallinen matka kouluun. Ehkä n. 600 m ja painotetulle yläasteelle meni bussilla n 2 km ja lukio olis ollut n kilometrin päässä mutta valitsi toisen lukion johon oli korkea ka.

Vierailija
20/49 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yläasteelle meni bussilla n 2 km

Itse en olisi kehdannut mennä noin lyhyttä matkaa bussilla.

Ilmeisesti nykyajan lapset todellakin kasvatetaan pumpulissa jos 2km on yläasteella olevalle liian pitkä matka kulkea ilman bussia.