Jos on hotellissa yön yli, maksetaan vuorokaudesta, jos sairaalassa, maksetaan kahdesta
Tiedän kyllä, ettei se sairaalamaksu kata kuin murto-osan kuluista. Mutta silti tuntui hassulta, kun pääsin osastolle vasta illalla ja sain iltapalan. Aamulla sain aamupalan. Lääkärin kierroksen jälkeen pääsin pois. Olisin saanut lounaan, mutta se oli niin paljon myöhässä, etten viitsinyt pyytää hakijaani enää odottamaan. Johtui ilmeisesti siitä, että oli lauantaipäivä. Meni vielä poliklinikkamaksu erikseen, kun osastolle vietiin päivytyksen kautta. En saanut koko päivänä syödä, koska ottivat kaikenlaisia verikokeita ja sitten jouduin odottamaan osastolle pääsyä siellä polin aulassa niin kauan, etten ehtinyt enää saada päivällistä. Lasku tuli kahdesta vuorokaudesta. Osasin sitä odottaa, koska tiesin, että se on yleinen käytäntö. En enää muista, tuliko juuri tuolta kerralta vielä poliklinikkamaksu erikseen, kun noita maksuja oli kaikenlaisia. Tästä on jo muutama kuukausi, mutta tuli tuo lasku nyt vastaan kun lajittelin papereita uuteen uskoon.
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, ettei se sairaalamaksu kata kuin murto-osan kuluista. Mutta silti tuntui hassulta, kun pääsin osastolle vasta illalla ja sain iltapalan. Aamulla sain aamupalan. Lääkärin kierroksen jälkeen pääsin pois. Olisin saanut lounaan, mutta se oli niin paljon myöhässä, etten viitsinyt pyytää hakijaani enää odottamaan. Johtui ilmeisesti siitä, että oli lauantaipäivä. Meni vielä poliklinikkamaksu erikseen, kun osastolle vietiin päivytyksen kautta. En saanut koko päivänä syödä, koska ottivat kaikenlaisia verikokeita ja sitten jouduin odottamaan osastolle pääsyä siellä polin aulassa niin kauan, etten ehtinyt enää saada päivällistä. Lasku tuli kahdesta vuorokaudesta. Osasin sitä odottaa, koska tiesin, että se on yleinen käytäntö. En enää muista, tuliko juuri tuolta kerralta vielä poliklinikkamaksu erikseen, kun noita maksuja oli kaikenlaisia. Tästä on jo muutama kuukausi, mutta tuli tuo lasku nyt vastaan kun lajittelin papereita uuteen uskoon.
Kirjoitin, että tuli vielä poliklinikkamaksu erikseen, mutta sekoilu johtuu siitä, että se olikin eri kerralta, tuolta kerralta ei löytynyt. Lajittelin samalla kun kirjoitin tätä. Ei tainnut kuitenkaan mennä sitä polimaksua tuolta kerralta eriksseen, eli anteeksi virhe.
Jos ole hotellissa kuukauden, maksat kuukaudesta. Jos olet sairaalassa kuukauden, maksat maksukaton 600-700 euroa (en ny jaksa googlata paljonko se tänä vuonna on).
Mene ensi kerralla hotelliin.
Problem solved.
Joo, poli-maksua ei mene, jos siirtyy osastolle.
Minä ainakin ymmärrän ap:n ajatuksen. Mielestäni hoitovrk olisi järkevämpi tapa laskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ole hotellissa kuukauden, maksat kuukaudesta. Jos olet sairaalassa kuukauden, maksat maksukaton 600-700 euroa (en ny jaksa googlata paljonko se tänä vuonna on).
Tämän lisäksi sairaalassa saa 5x vuorokaudessa jonkinlaista pöperöä sängynviereen kannettuna. Hotellissa maksat siitä erikseen ja kuolet nälkään ellet pääse itse ruuan luo.
Se on raharaharaharaha joka tätä meitin maata pyörittää. Lähimmäisen auttaminen ja rakkaus, lämpö sekä hyvyys kanssaihmisistä on saanut väistyä valuutan tieltä. Köyhät kyykkyyn ja sairastakoot kotonaan ja rikkaat laskee vain eurojaan ja vaatii lisää vaikka alimmaiset jo homehtuu.
Toisinsanoen en voi ymmärtää, kuinka sairauksilla ym kehdataan rahastaa. Törkeään ryöstöön verrattavissa oleva asia, kun ilman hoitoakaan ei voi olla jos haluaa perusihmisen oikeuden: olla terve.
En kyllä miellä sairaalamaksuja yöpymis/ruoka maksuiksi.
Mutta tavallaan tietysti hiukan hassua että maksut on kaikille samat riippumatta toimenpiteistä tai niiden määristä tai hoitoon käytetystä ajasta.
Kirjnpidollisesti huomattavasti yksinkertaisempaa katsotsoa vain päivät. Hotelleissa kuitenkin uloskirjautumisaika on kaikille sama.
Se mun visiitti siis kesti reippaasti alle vuorokauden. Enkä sinne halunnut, mielestäni koko käynti oli turha, mutta lääkäri määräsi tehostettuun tarkkailuun. Kaiken lisäksi minä, joka en juuri ikinä sairastele edes flunssia, sain siitä elämäni pahimman flunssan. Lääkärikäynti oli kuitenkin aiheellinen, koska oli epäily vakavammasta mitä oli, tuli hetkellinen kohtaus. Mutta osastolle menin terveenä ja illalla kotona sairstuin. Terveenä vielä siis lähdin pois. Flunssa ja kohtaus eivät liittyneet toisiinsa mitenkään. Ap.
Kun itse olin päivystyksessä, josta tuli käsky osastolle, niin päivystyksessä odotettiin yöllä vuorokauden vaihtumista ennen kuin minut kärrättiin osastolle. Jossain vaiheessa kysyin hoitajalta, että milloin minut viedään, niin hoitaja katsoi kelloa ja vastasi, että odotetaan vielä muutaman minuutti. Huomaavaisesti ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä miellä sairaalamaksuja yöpymis/ruoka maksuiksi.
Mutta tavallaan tietysti hiukan hassua että maksut on kaikille samat riippumatta toimenpiteistä tai niiden määristä tai hoitoon käytetystä ajasta.
Minä olen kyllä onnellinen, että on nykyinen käytäntö. Syövän sairastaminen tulee nytkin niin kalliiksi, että korkeammilla maksuilla oltaisiin vararikossa.
Vierailija kirjoitti:
Se on raharaharaharaha joka tätä meitin maata pyörittää. Lähimmäisen auttaminen ja rakkaus, lämpö sekä hyvyys kanssaihmisistä on saanut väistyä valuutan tieltä. Köyhät kyykkyyn ja sairastakoot kotonaan ja rikkaat laskee vain eurojaan ja vaatii lisää vaikka alimmaiset jo homehtuu.
Toisinsanoen en voi ymmärtää, kuinka sairauksilla ym kehdataan rahastaa. Törkeään ryöstöön verrattavissa oleva asia, kun ilman hoitoakaan ei voi olla jos haluaa perusihmisen oikeuden: olla terve.
Meinaat että esimerkiksi sairaanhoitajien pitäisi tehdä työtä kutsumuspohjalta ilman palkkaa eikä kyykyttää sairaita ihmisiä rahanhimollaan?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kommunistinen oksennus sieltä. Hyvää huomenta! :D
Miten nuo ruokailut ja niiden pois jäämiset liittyvät hoitopäivämaksuun? Tarkoitus oli ilmeisesti kuitenkin selvittää oireiden syy, eikä mennä ruokailemaan.
Vielä oudompaa on se, että päiväkirurginen maksu on isompi kuin se että olisi leikkauksen jälkeen yön osastolla. Ja ero on aika isokin. Itse olen saanut lapsen toimenpiteestä yleensä päiväkirurgisen maksun, mutta kerran meni vain hoitopäivämaksu kun tmp tehtiin vuodeosaston kautta. Maksu oli silloin 1/3 normaalista.
Kyllä ne on nimenomaan ne tutkimukset, mitkä siellä sairaalassa maksavat.
Kyllähän se vähän hassua on, että menee koko vuorokauden maksu, vaikka olisi vain tunninkin päivästä osastolla, mutta kuten sanoit, ei nuo maksut kata läheskään todellisia kustannuksia.