Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä, väsynyt äiti, en pyydä apua kuin harvoilta? Tässä teille vastaus:

Väsynyt äiti-ihminen
11.08.2016 |

Kyse on vastavuoroisuudesta, jota lähes kaikki ystäväni ja sukulaiset odottavat. He hoitavat minun lapsiani, minä hoidan heidän. Ihan reilua näin niinku ihmiselle, äidille, joka ei ole väsynyt ja masentunut. En minä, väsynyt ja masentunut äiti-ihminen, jaksa muiden lapsia hoitaa, kun omienkin hoitamisessa on haasteensa tällä hetkellä.

Sitten ihmetellään, miksi en pyydä apua. No miksiköhän? Että miettikää nyt sitten seuraavan kerran, kun tarjoatte lastenhoitoapua väsyneelle äiti-ihmiselle, että ette ole heti viemässä omia mukuloitanne hänelle hoitoon. Tälloin on ihan reilua unohtaa se vastavuoroisuus.

T: Välit miehen sukulaisiin menettänyt, kun en jaksanutkaan hoitaa heidän lapsiaan, vaikka olisi pitänyt. Omani kun oli ollut heillä niin monta kertaa hoidossa. Itse olin noina kertoina sairaalassa/kipeä. Tyhmänä oletin, että hyvää hyvyyttään auttavat, mutta nyt sitten vaativatkin vastapalveluksia ja kieltäydyin. Se siitä sitten.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Minä olen aikoinaan auttanut siskojani lastenhoidossa, mutta kun itse erosin väkivaltaisesta miehestä, niin en saanut edes muuttoapua. Lsstenhoitoapua eivät ole tarjonneet kertaakaan. Olemme silti hyvissä väleissä, mutta pisti se miettimään kuinka itsekkäitä ne läheisetkin voivat olla. Vain oma napa kiinnostaa.

Jaksamista sinulle!

Vierailija
2/2 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla jotenkin laskelmoivia sukulaisia. Mutta kaikki ihmiset eivät ole tuollaisia. Olisi hyvä, kun löytäisit uusia ystäviä äideistä tai muista mukavista ihmisistä, jotka voisivat silloin tällöin auttaa. Olen itse hoitanut lähipiirin lapsia todella paljon. Itselläni ei ole lapsia ja olen kokenut nuo lapset niin ihanina elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi