Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa niin monella pikkutytöllä on otsatukka?

Vierailija
11.08.2016 |

Ollaan nyt asuttu Yhdysvalloissa muutama kuukausi eikä täällä läheskään kaikilla tytöillä ole otsatukkaa toisin kuin Suomessa. Meidän tytön päiväkotikuvassakin otsatukka puuttui päiväkotikuvassa ainoastaan kahdelta tytöltä. Miksi se on Suomessa niin suosittu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön hiukset leikattiin ekan kerran kolme vuotiaana (jo 2v hiukset ylettyi olkapäille) ja vain otsatukka, koska tyttö itse halusi kun oli jollain kaverilla nähnyt ja halusi kans. Nyt pähkäilee haluaako kasvattaa sen pois vai ei. Eli ihan itse saa päättää.

Vierailija
22/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella suomalaisella lapsella on sellainen hiuslaatu, että pinnit ja ponnarit luiskahtavat hetkessä pois. Jos vielä sattuu olemaan lapsi, jonka hiukset kasvavat ja vahvistuvat hitaasti, on otsatukka oikeastaan ainoa keino pitää hiukset pois lapsen silmiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut otsis niin kauan kuin muistan. Olen nyt 27-vuotias. Minulla on melko korkea otsa. Tämän ketjun ansiosta harkitsen kokeilla otsiksen pois kasvattamista. Ei sen takia että myöntäilisin ajatusta otsiksen typeryydestä vaan koska olisi kiva nähdä millaiselta näytän ilman sitä :D

Vierailija
24/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osannut ajatellakaan tuota hiusalaatuasiaa! Meidän tytöllä on kiharat karheat hiukset joissa on aina pysyneet lenksut ja pinnit hyvin. Ohuissa ja sileissä hiuksissa tietysti pysyvät huonommin. Täällä onneksi saa aina vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen :)

ap

Vierailija
25/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotiaalla tytölläni on otsatukka siksi, ettei hän suostu käyttämään pinnejä eikä pompuloita. Eikä ne hänen päässään edes pysy kuin 5 minuuttia. Sitten alkavat valua ja tyttö kiskoo ne pois. Piikkisuorat, lasimaiset hiukset.

Itselläni oli lapsena otsatukka jota vihasin ja olisin halunnut lapselle pitkän otsatukan pienestä pitäen. Toisin kävi.

Vierailija
26/27 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hankala kasvattaa pois kun sen kerran leikkaa. Pari vuotta jatkuvaa taistelua ettei hiukset ui ruoassa ja kaikessa. Pannat on siinä kätevämpiä kuin pinnit.

Vierailija
27/27 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni otsatukat on ihania ja sanoisin että se on tarua että pien otsaisille tai teineille ei otsatukka sovi leikkattiin minulle tänään ja aivan upea tuli ja 13v ja minulla on myös pieni otsa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi