Naapuripariskunnan kumpikin puoliso on selvästi seonnut :-(
Naapurin akan vatsa ei ole kasvanut tai pienentynyt viimeisen vuoden aikana yhtään, mutta silti hän ja hänen miehensä ovat molemmat väittäneet kivenkovaan, että lopultakin heitä onnisti niin että se akka tuli raskaaksi ja että raskaus päättyi elävän, täysiaikaisen vauvan syntymään. Kaikki muut raskaudet ovat muka tämän viimeisen tapaan alkaneet hankalasti pitkän yrittämisen jälkeen ja ovat päättyneet keskenmenoon. Nyt muka syntyi elävä lapsi. Olen nähnyt heidän muutaman kerran pihalla ja aina he ovat työntäneet siellä ilmiselviä nuken rattaita, josta he sitten ovat ottaneet elottoman, liikkumattoman "vauvan" eli ihan ilmiselvän nuken, jota he ovat esittäneet minulle ja sanoneet, että "Eikö olekin suloinen vauva" ja kohtelevat sitä ihan kuin oikeaa vauvaa vaikka se on ihan ilmiselvä nukke. Se ei liiku koskaan lainkaan, ei edes liikuta kasvojaan, ei selvästikään hengitä ja sillä on ihan ilmiselvät elottomat, muoviset ja ilmeettömät kasvot. Se ei ole edes kasvanutkaan yhtään eikä naapurista koskaan kuulu vauvan itkua tai mitään muutakaan vauvan päästämiä ääniä, vaikka he asuvat tuossa ihan seinän takana ja täällä on niin ohuet seinät, että sen vauvan itkun kuulisi sieltä ihan helposti. Naapuri pariskunnan kumpikin puoliso on siis ihan selvästi seonneet kun he luulevat nukkea vauvaksi, väittävät sen olevan kivenkovaan oikea elävä vauva joka on kasvanut kuukausi sitten tapahtuneen syntymänsä jälkeen jo kovasti (vaikka se ei oikeasti ole kasvanut lainkaan) ja sillä on kohta ristiäisetkin. Mitä pitäisi tehdä, pitäisikö minun hankkia heille hoitoa?
Jos totta kirjoitat,niin tavoittele sosialipalveluja.Ota selvää alueesi kyseisistä palveluista.Voi olla vaikeaa vieraana ihmisenä puuttua asiaan,mutta tämä on kuten eläinsuojelu-tai lapsensuojelujuttu,eli puututtava olisi.
Tietysti poikkeaa siten,että jos olevat toimeen tulevia ihmisiä eivätkä ketään häiritse eivätkä ole itselleen tai muille vaaraksi,niin on vaikea estää.Jokainen saa periaatteessa hölmöillä miten tahtoo.
Tunnetko heitä paremmin,onko heillä tuttuja läheisiä,ovatko muut kiinnittäneet asiaan huomiota,minkäikäisiä ovat,alkon väärinkäyttöä,huumeita,väkivaltaa.
Jos noista jotain tiedät,niin kerrot sosialiviranomaiselle.Sosialitoiminnan päivystyksestä saat varmaan ohjeistusta eteenpäin.