Jos uskonto todistettaisiin tieteellisesti todeksi
Yliopistotason tutkijat eri puolilla maailmaa päätyivät tulokseen, että jumaluutta todella on olemassa. Uskonto on oikeassa, ja se on nyt tieteellisin metodein todistettu. Suuressa mediatilaisuudessa johtavat tutkijat kertoivat, että Brahma, Shiva ja Vishnu todellakin ovat täyttä totta, ja neljä Vedaa kertovat totuuden.
Ja tähän paavi, piispat, rabbit, imaamit ja ajatollahit vastasivat, että…
Kommentit (17)
aloitus on jumalan pilkkaa. jo raamatussa sanotaan, että älä pidä muita jumalia, tai miten se nyt menikään.
Olisi kyllä kiva tavata joskus lentävä spagettihirviö ja mennä hänen kanssaan pastalle.
Ihan hyvä pohdinta mielestäni.
Jos näin olisi, en olisi varma vaikuttaisiko se elämääni sen kummemmin. Tuskin liittyisin kirkkoon takaisin. Vaikka koulussa ev luttia päntättiin vuosia jää silti hämäräksi miksi pitää kuulua kirkkoon ja maksaa siitä monta sataa euroa vuodessa?
Jos vaikka haluaisin seurata pentti linkolaa ja kannattaa hänen ajatuksiaan ei tulisi mielenkään liittyä johonkin linkola lahkoon ja maksaa jäsenyydestä.
Oletetaan, että tiede pystyisi selittämään maailmankaikkeuden täydellisesti ja ettei mitään yliluonnollista ole. Uskovaiset jatkaisivat uskomistaan ihan niin kuin ennenkin ja rukoilisivat jumalaansa apuun. Uskovaiset sotisivat uskontonsa puolesta niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Uusia uskontoja ja lahkoja syntyisi niin kuin ennenkin.
Uudestaan syntymistähän tutkitaan ihan yliopistoissa ja siitä on muutamia ihan järkeviä todisteita.
Mikäs uskonto mitään tiedettä kaipaa? Uskohan riittää. Mielestäni se uskonto on oikeassa, joka on kaikkein eniten tiedettä vastaan. Siihen uskontoon uskovat ovat totisesti väkeviä uskossaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä kiva tavata joskus lentävä spagettihirviö ja mennä hänen kanssaan pastalle.
Älä syä vahingosss häntä.
Ostaisin nyrkkiraudan ja käskisin haudata sitten itseni sen kanssa, että voin kuoltuani vetää kunnolla lättyyn sitä paskakasaa, joka loi näin kamalan maailman. Naisten kuukautiskivut, miljoonien ihmisten ja eläinten kärsimykset, typerät toinen toistaan satuttavat ihmisoliot, sun muut minulle ja muille kärsimystä aiheuttaneille. Kostaisin sille vitun Jullelle meidän kaikkien puolesta, saatana!
Tai no, jos Lentävä spagettihirviö olisi kyseessä, käskisin haudata mut haarukan ja juustoraastekulhon kera. :D
Vierailija kirjoitti:
Ramen
Vierailija kirjoitti:
Uudestaan syntymistähän tutkitaan ihan yliopistoissa ja siitä on muutamia ihan järkeviä todisteita.
Unohdit laittaa linkit lähteisiin.
Jos Jumala on itse luonut jokaisen ihmisen, heille jokaiselle erilaiset elämän lähtökohdat, geenit, vanhemmat, ympäristön, tapahtumat ja haasteet, niin miten dickhead hänen täytyy olla jos sitten jälkikäteen tuomitsee osan helvettiin ja osan päästää taivaaseen itsellensä kumartelemaan?
Joku surkea pikkulapsi voisi tehdä noin leluilleen, ei mikään/kukaan joka on mukamas kaikkeuden älykkäin, rakastavin, oikeamielisin ja kaikkea parhautta.
Minua ahdistaa kun miljoonat, kymmenet ja sadatmiljoonat hölmöt uskovat tuollaiseen jumalaan.
Eikö heillä ole minkään näköistä kykyä itsenäiseen ajatteluun?
Ihan otsikkoon viitaten... uskonto voidaan todistaa tieteellisesti todeksi. Uskontojen olemassaolo siis. Jos tarkoitat jonkin uskonnon oppien todistamista, se pitäisi muotoilla eri tavalla.
Jos hindulaisuus todistettaisiin oikeaksi, ajatelkaa Suomenkin kristittyjä. Kuinka he manailisivat, että pitipä minunkin tomppelin mennä vuosikausia siihen Raamattuun ja Jeesukseen uskomaan, voi minua pölvästiä kun veikkasin väärää hevosta. Sitten he astelisivat temppeliin viemään pienen lahjan Vishnulle.
Eikös täälläkin Petri Paavola ole moneen kertaan valistanut, että tiede vahvistaa pyhät kirjoitukset oikeiksi. Tosin ei hindujen kirjoitukset vaan ne, joista PP itse tykkää.