Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö käsitöistä, kutomisesta, virkkaamisesta ym?

Vierailija
11.08.2016 |

Ja mikä projekti nyt menossa tai alkamassa? Minä RAKASTAN kutomista ja virkkaamista. On huiveja, pantoja, tulevalle pienokaiselle on tossut, tumput, villatakki neppareilla sekä pipomyssy valmiita, toisen villapaidan sain juuri eilen siihen pisteeseen, että saa ommella palat yhteen. Ja jakakaa/kysykää toki vinkkejäkin, jos on jotain tai olet aloittamassa harrastusta. Syksy tulee ja ihana pitää kotikutoisia, uniikkeja villalämmikkeitä ja kaupat upeita lankoja väärällään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta, ap. Tilkkutöistä pidän, mutten osaa kutoa enkä virkata.

Vierailija
2/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekteja on kesken sormikkaat (pitäis toisen käden sormet vielä neuloa), villasukat (polvimittaisten kuvioneulesukkien päättely, huoh) sekä virkattu matto. Ja vaikka on kolme hommaa kesken, niin aivot raksuttaa jo uusia suunnitelmia. Mietin pitäiskö neuloa itselle tennarisukat töihin talveksi, jos niihin ompelis vielä nahkapohjankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kudon paljon kahdella puikolla ja niistä hyvä kursia kasaan palatossuja, säädystimiä ym. Viidellä puikolla tekeminen vieraampaa ja tuntuu, että joku puikko aina vähä tiellä kun tahtini tehdä on nopeaa. Tottumuskysymys tietysti on, mutta minulle mukavuusjuttu. :)

Vierailija
4/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän virkkaamisesta, neulomisesta ja ompelemisesta. Tällä hetkellä ei mitään kesken mutta monta suunnitteilla. Yhdessä virkkauskirjassa oli ohje lintumobileen (vauvalle), sitä voisi aloittaa tekemään seuraavaksi!

Vierailija
5/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ajatuksen tasolla aikesta kräftäilystä, muta minulla ei ole tilaa, mielenkiintoa tai kärsivällisyyttä siihen. Arvostan villasukkia kyllä tosi paljon, ja jos ei kukaan muu tee niitä minulle, pitää opetella tekemään ne itse.

Vierailija
6/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projekteja on kesken sormikkaat (pitäis toisen käden sormet vielä neuloa), villasukat (polvimittaisten kuvioneulesukkien päättely, huoh) sekä virkattu matto. Ja vaikka on kolme hommaa kesken, niin aivot raksuttaa jo uusia suunnitelmia. Mietin pitäiskö neuloa itselle tennarisukat töihin talveksi, jos niihin ompelis vielä nahkapohjankin.

Ei niitä kotikutoisia sukkia koskaan liikaa ole. :) nahkapohjaratkaisu kuulostaa myös hyvältä ja kestävältä. Mullakin raksuttaa aina projekteja tehdessä uusia projekteja mielessä ja usein keskeneräiselle työlle tulee tekemisen aikana uusia idearatkaisuita ja tulokset usein näyttäviä. Ap.

Vierailija
7/7 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän :) Aiemmin neuloin aika paljon, pipoja, lapasia, sukkia, huiveja, ja virkkasin myös hieman. Sitten sain lapsen, niin se neulontahommat kävi jotenkin työläämmäksi, innostuin vaateompelusta ja hommasin saumurin ompelukoneen ohelle, aiemminkin olin jotain pientä ommellut. Nykyään teen lapselle kaikki sisävaatteet itse, itselle paitoja ja tunikoita, välillä housujakin ja nyt juuri äsken kokeeksi ompelin miehellekin paidan. Tulevalle vauvalle olen ommellut kaikki vaatteet itse, ja neulonut villatakin, sukkia, tumppuja ja myssyjä. :) Kyllä käsityöt on kiva harrastus, joskaan ei aina halvin, kun noita kangashurahduksia tuppaa tulemaan.. :D