Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikäistymisen merkit?

Vierailija
11.08.2016 |

Millaisia keski-ikäistymisen merkkejä olet havainnut itsessäsi ja minkä ikäinen olet? Minä olen 42v ja seuraavat tulee nyt mieleen:
- viihdyn aina vaan paremmin kotona ja iltamenot kaupungilla tuntuu kauhealta rasitteelta
- inhoan pakkaamista ja matkalle lähtöä, reissussa sentään vielä viihdyn kun olen sinne päässyt, mutta mieluiten kotimaan mökkilomilla
- laskettelu on vaihtunut murtsikkaan jo 10v sitten
- huomasin tänä kesänä, että rasvaton maito alkaa vaihtua kevytmaitoon ja kevytlevitteet voihin. eläkkeelle päästyäni siirryn varmaan punaiseen maitoon. :)

Ja tiedoksi vielä, että olen vela, joten kaikki velat ei jatka nuoruuden biletystä koko ikäänsä. :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 v:

En jaksa valvoa koko yötä, en siedä meteliä enkä pysty enää ryypiskelemään -> so long yökerhot

Meikkaaminen on yksinkertaistunut huomattavasti (sen sijaan teini jaksaa näplätä contoureja)

Korkokengät sattuvat jalkoihin ja jäävät siksi kaappiin

Stringit ovat muuttuneet mukavista hiertäväksi naruksi persvaossa

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät asiat kiinnostavat

Museokäynnit ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti :D

Ja pahin: käydään säännöllisen epäsäännöllisesti aviomiehen kanssa päiväkävelyllä...

Täällä ihan samanlainen ikää myöten :D

Vierailija
22/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuntuu nyt vain väsymys perhe-elämään, jota olen ehtinyt viettää jo 13 vuotta. 3 lasta ja ikää 41v.

Minkä ikäisiä nuoremmat lapsesi ovat? Olen saman ikäinen ja ainokaiseni myös 13v. Koen olevani jo iloisesti ns. voiton puolella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmeellisiä kommentteja. Rasvaton maito nuorten juoma?

Vierailija
24/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

37 v:

En jaksa valvoa koko yötä, en siedä meteliä enkä pysty enää ryypiskelemään -> so long yökerhot

Meikkaaminen on yksinkertaistunut huomattavasti (sen sijaan teini jaksaa näplätä contoureja)

Korkokengät sattuvat jalkoihin ja jäävät siksi kaappiin

Stringit ovat muuttuneet mukavista hiertäväksi naruksi persvaossa

Terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät asiat kiinnostavat

Museokäynnit ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti :D

Ja pahin: käydään säännöllisen epäsäännöllisesti aviomiehen kanssa päiväkävelyllä...

Täällä ihan samanlainen ikää myöten :D

Hauskaa! Kaiken lisäksi elämä tuntuu nyt oikein mukavalta, tästä nauttiminen se vasta keski-ikäistä onkin :D -3.

Vierailija
25/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisesti 17, joten nuo ovat teidän vanhenevien ongelmia. Minä vain hihittelen niille ja teille,hih,hih,hii

Vierailija
26/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani keski-ikäistymisen merkkeihin kuuluivat paitsi mukavuudenhalun lisääntyminen, hiusten harmaaantuminen ja oman rauhan kaipuu myös:

- moniteholinssit silmälaseihin (eipä uusita laseja enää niin usein kun ennen, kunnon linssit maksaa maltaita)

- jämäkkyyden lisääntyminen (pidän puoliani tiukemmin kuin ennen ja puolustan myös muita, kun huomaan epäoikeudenmukaisuutta)

- miehet lakkasivat kiinnostamasta (jotain komistusta voi katsella, mutta kotiini en ottaisi häiritsemään rauhaisaa eloa)

- tupakoinnin lopettaminen (viimein tajusin, että röökin vetämisellä oikeasti on vaikutusta terveyteen)

- lääkemääräysten lisääntyminen (tarvitsen kohta oman laukun niille, jos olen matkoilla vaikka 3 kk)

- hammaslääkärissä pitää juosta jatkuvasti, kun vanhat paikat alkavat lohkeilla (eipä syödä merkkareita enää, paras paikan irroittaja tähän mennessä)

- paino alkoi salakavalasti nousta (olen aina ollut normaalipainon alarajoilla mitään tekemättä)

Sekava lista, jota voisi varmaan jatkaa vielä monella asialla.

Vierailija
27/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45-v ja moni onkin jo kirjoittanut vastaavia ajatuksia. Lainaan näitä omilla kommenteilla muokattuna:

- mietin mikä elämässä on oikeasti tärkeää ja teen sen ja jätän vähemmän tärkeän vägemmälle.

- alkaa vihdoin tuntua siltä, että tiedän kuka ja millainen olen ja tiedän mitä tahdon

- tajuan, että suurella todennäköisyydellä yli puolet elämästä on elettynä ja nyt on todellakin aika tehdä sitä mitä haluaa

- Menin vasta vuosi sitten naimisiin. Aikuinen parisuhde ja omat rahat molemmilla. Uusperhekuvio hieman hankaloittaa, mutta sujuu.

- seksi on paljon nautinnollisempaa kuin ennen ja haluja enemmän. Swksiasuja ensimmmäistä kertaa. Löysin itsestäni kinkyn puolen. Mahtavaa seksiä mutta mieskin valittu nyt sitä silmällä pitäen kemian perusteella eikä kompromissina jotain puoliksihyvää 'potentiaalista hyvää puolisoa ja isää lapsille'

- olen vihdoin löytänyt myös pukeutumisessa ja hiuksissa oman tyylini

- olen itsevarmempi kuin ennen

- muiden tekemiset ja mielipiteet minusta ei enää kiinnosta ollenkaan. Vähemmän noloutta.

- lapsi on vielä ala-asteella eli n 10 vuotta tiedossa perus pikkulapsielämää vielä

- olen Lopettanut käymästä taidenäyttelyissä, museoissa ja konserteissa. Nuorena kävin, mutta nyt ei enää jaksa kiinnostaa niin paljon.

- olen alkanut harrastamaan enemmän liikuntaa ja olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin nuorena

- olen vähemmän tekemissä niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa olen yhteydessä vain velvollisuudesta

- ei jaksa kiinnostaa bilettää enää ja alkoholista menee yöunet. Tämä toki voi muuttua, jos parisuhde huononee ja seksi vähenee ja alkavat muut miehet kiinnostaa, nyt vielä koen omani ainoaksi seksikkääksi maan päällä

Vierailija
28/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös tupakoinnin lopettaminen!

Vierailija
29/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccot ja sauvakävely.

Vierailija
30/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuntuu nyt vain väsymys perhe-elämään, jota olen ehtinyt viettää jo 13 vuotta. 3 lasta ja ikää 41v.

Minkä ikäisiä nuoremmat lapsesi ovat? Olen saman ikäinen ja ainokaiseni myös 13v. Koen olevani jo iloisesti ns. voiton puolella :)

3 vuoden välein eli 10 ja 7. Koko perheen elämä pyörii lasten harrastusten ympärillä.

Vierailija
31/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua teitä, jotka ette ole nauttineet seksistä alle 40-vuotiaina. Mun seksielämä oli ainakin hurjimmillaan 20-30 -vuotiaana.  T. N40

Vierailija
32/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta tajunnut, että vanhempani alkavat olla vanhoja (70 molemmin puolin). Pelottaa hiukan. 

Vierailija
33/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukavaa ja seesteistä olla keski-ikäinen (42). Tosiaan tapaa vain niitä keitä haluaa eikä velvollisuudesta ikäviä sukulaisia tms. Teen sitä mitä todella itse haluan.Viihdyn hyvin kotona puuhaillen ja vähemmän on iltamenoja. Mieluummin tykkään nukkua hyvin:) Elämästä nauttimista muutenkin, kun on aikaa enemmän itselle kun lapset isompia: taidenäyttelyitä, museoita ja ennen kaikkea liikkumista. Olen paremmassa kunnossa kuin koskaan. Rahaa ja aikaa enemmän käytössä. Seksielämä aiva toisella tasolla kuin nuorempana.

Vierailija
34/41 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva vähentynyt kasvoista ja kehosta. Laitumisen jälkeen iho ei kiinteydykään ilman voiteita vaan reisiin, peppuun ja mahaan jää pussia. Mummona mulla on peppu varmaan sellainen tyhjä pussipeppu.

Huulet ohenee ja tulee maksaläiskiä ihoon.

Nenän sivuilla näkyviä verisuonia.

Hammasluu näkyy kiilteen läpi ja hampaat on kellastunut älyttömästi.

Iho on kuivempi.

Luonteeni on pehmeämpi ja rauhallisempi ja itsevarmuus on lisääntynyt.

Seksuaalisesti olen himokkaampi ja intohimoisempi.

Vierailija
35/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v. Olen "järkyttynyt". Ensimmäiset rypyt nenänpielessä alla. Piti heti voidella kosteusvoiteella. Estrogeeni karkaa pois, korvaavaa ei voi käyttää. Yritän lohduttautua sillä että kelpaavat ne noita-akatkin vanhana.

Vierailija
36/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy reissaan  useammin+pidempiä reissuja aasiaan.  Eli suomeksi sanottuna, rahaa tulee enemmän ku menee koska palkka nousee vuosittain  ja menot pienenee.

Biletys ei ole loppunu eikä harrastukset.

T. setämies.

Vierailija
37/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 v:

-en haksa käydä yöelämässä, enkä varsinkaan juoda alkoholia,  se pilaa yöunet, eikä siitä tule minulle erityisen hyvä olo

-viihdyn huolestuttavassa määrin kotona sohvalla

-en meikkaa tai laittaudu, pukeudun legginseihin ja tunikoihin, ei todellakaqn miuään korkokenkiä valkaan vaan matalakantaiset

-on yhä pitkät hiukset ja olen normaalipainon sisällä, mutta lihas on lähtenyt ja mahaan tullut pömppöä

-seksiä haluaisin enemmän kuin nuorena, mutta mies on täyshaluton eli olen vastentahtoisesti selibaatissa ->

-suunnittelen muuttoa omilleni omaan kotiin, kun nuorin lapsi muuttaa pian pois lapsuudenkodista, tuntuu kuin olisin uudestaan jonkinlaisessa itsenäistymisvaiheessa kuin silloin, kun muutin ekan kerran pois kotoa omaan kotiin, en oikein tiedä, millaista elämä tulee sen jälkeen olemaan, pitää varmaan aloittaa uusia harrastuksia ja yrittää päästä deittailemaan

-katselen kadulla nuorisoa hyväntahtoisesti ja rakkaudella, ennen kun olin nuorempi, väkän pelkäsin varsinkin "nuorisojengejä", nyt tajuan, että siinä on todennäköisesti tosi kunnollisia ja kivoja nuoria viettämässä aikaa kavereidensa kanssa, joidenkin äitien pikku kullannuppuja, eikä mitään uhkaavia kriminaaleja 🤣

Vierailija
38/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-kymppisenä

-joka paikkaa kolottaa ja särkee aina

-sydän alkanut oireilleen (sepelvaltimotauti)

-pillerit ja salvat tulee tutuksi

-jatkuva väsymys

huomaa sanamukaisesti että toinen jalka haudassa.

Osalle tämä maallinen vaellus loppuu ennen 60v-päiviä, (ja ehkä hyvä niin.)

Vaihdevuosien hormonikorvaushoito poistaa sinulta nuo kolotukset ja säryt, torjuu sepelvaltimotautia, poistaa väsymyksen ja poistaa sydämen rytmihäiriöt. Nuo ovat siis vaihdevuosioireita ja ne on helppo hoitaa estrogeenilla. Lue Maija Kajanin uusin kirja aiheesta. Vaihdevuodet ovat elimistön itsetuhomekanismi, miksi ihmeessä jättäisit ne lääkitsemättä?

Vierailija
39/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikainen nukkumaanmenoaika. 

Vierailija
40/41 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia keski-ikäistymisen merkkejä olet havainnut itsessäsi ja minkä ikäinen olet? Minä olen 42v ja seuraavat tulee nyt mieleen:

- viihdyn aina vaan paremmin kotona ja iltamenot kaupungilla tuntuu kauhealta rasitteelta

- inhoan pakkaamista ja matkalle lähtöä, reissussa sentään vielä viihdyn kun olen sinne päässyt, mutta mieluiten kotimaan mökkilomilla

- laskettelu on vaihtunut murtsikkaan jo 10v sitten

- huomasin tänä kesänä, että rasvaton maito alkaa vaihtua kevytmaitoon ja kevytlevitteet voihin. eläkkeelle päästyäni siirryn varmaan punaiseen maitoon. :)

Ja tiedoksi vielä, että olen vela, joten kaikki velat ei jatka nuoruuden biletystä koko ikäänsä. :)

"viihdyn aina vaan paremmin kotona ja iltamenot kaupungilla tuntuu kauhealta rasitteelta"

Tykkään käydä ulkona ja minulla on VIP kortti yökerhoon

"inhoan pakkaamista ja matkalle lähtöä, reissussa sentään vielä viihdyn kun olen sinne päässyt, mutta mieluiten kotimaan mökkilomilla"

En viihdy mökillä, vaikka sellainen on joskus hairahduttu hankkimaan

"laskettelu on vaihtunut murtsikkaan jo 10v sitten"

Minulla on kausikortti ja treenaan ratalaskua

"huomasin tänä kesänä, että rasvaton maito alkaa vaihtua kevytmaitoon ja kevytlevitteet voihin. eläkkeelle päästyäni siirryn varmaan punaiseen maitoon. :)"

En ole juonut maitoa varmaan sen jälkeen kun täytin 12.

M60, kolme aikuista lasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan