Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6963)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki on illuusiota, niin se tarkoittaa sitä, että kaikki ne asiat mitä täällä on käsitelty on myös illuusiota, sillä ei voi olla niin, että joku asia on illuusio ja joku toinen asia ei ole, vaan, joko kaikki on illuusiota tai kaikki on totta.
Vakava totuuden etsijä ei kiinnitä huomiota illusoorisiin asioihin.
Jossakin on oltava Aito Todellisuus.
-Tietoisuus joka sinussa tiedostaa kaiken olemassa olevan, on juuri se Todellisuus, ykseys, jota kyselet.
Et ole nyt tietoinen että tietoisuus sinänsä on Todellisuus.
Ainoa este sen tiedostamiseen on ajatus.
Ajatus on rajallinen, siksi se ei voi kohdata sitä mikä on rajaton, sitä todellisuus on.
73.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki on illuusiota, niin se tarkoittaa sitä, että kaikki ne asiat mitä täällä on käsitelty on myös illuusiota, sillä ei voi olla niin, että joku asia on illuusio ja joku toinen asia ei ole, vaan, joko kaikki on illuusiota tai kaikki on totta.
Vakava totuuden etsijä ei kiinnitä huomiota illusoorisiin asioihin.
Jossakin on oltava Aito Todellisuus.
-Tietoisuus joka sinussa tiedostaa kaiken olemassa olevan, on juuri se Todellisuus, ykseys, jota kyselet.
Et ole nyt tietoinen että tietoisuus sinänsä on Todellisuus.
Ainoa este sen tiedostamiseen on ajatus.
Ajatus on rajallinen, siksi se ei voi kohdata sitä mikä on rajaton, sitä todellisuus on.
73.
Vierailija kirjoitti:
Koetan manifestoida Kristityn Mystikon nyt tänne. Toivottavasti hän ilmestyy. Olen lukenut tätä ketjua kommentoimatta tänne. Tarvitsen ohjausta polulleni. Olen kahden vakavan lääketieteellisen ongelman kanssa itseni kanssa ja monen muunkin sisäisen ongelman. Toinen ongelmistani on, että olen sokeutumassa ja sitä ei voi estää tällä hetkellä käytettävissä olevin "maallisin keinoin". Yksinkertaisesti tarvitsen apua päästä näistä terveysongelmista vapaaksi, koska sokeana tiedon etsintä on huomattavasti hankalampaa (ja elämä ylipäätään), joten aikaa on rajallisesti "löytää ratkaisu". Hengen polku on kutsunut minua aina, mutta en ole kehittynyt siinä määrin, jotta pystyisin vapauttamaan itseni sairauden kahleista. Noniin, nyt vaan sitten odotellaan, että hän ilmestyy.
Entä jos valaistumisesi tulee juuri sokeutumisen kautta? Joskus meille valitaan polut joita emme itse heti valitsisi. Uskon että pelottaa. Silti sinulla on joka hetki mahdollisuus olla antamatta ajatustesi etukäteen määrittää sitä mitä on tai ei ole oleva ja tuleva. Tässä hetkessä ei ole huolta eikä pelkoa. Ei sairaus sinua kahlitse millään lailla. Se on mielesi illuusio.
Pyyde olla jotakin tai tulla joksikin pitää ajatustoiminnan hengissä,, eikä mahdollista mielen tyhjentymisen ajatustoiminnosta, joka on edellytys todellisuuden kohtaamisen.
73
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetan manifestoida Kristityn Mystikon nyt tänne. Toivottavasti hän ilmestyy. Olen lukenut tätä ketjua kommentoimatta tänne. Tarvitsen ohjausta polulleni. Olen kahden vakavan lääketieteellisen ongelman kanssa itseni kanssa ja monen muunkin sisäisen ongelman. Toinen ongelmistani on, että olen sokeutumassa ja sitä ei voi estää tällä hetkellä käytettävissä olevin "maallisin keinoin". Yksinkertaisesti tarvitsen apua päästä näistä terveysongelmista vapaaksi, koska sokeana tiedon etsintä on huomattavasti hankalampaa (ja elämä ylipäätään), joten aikaa on rajallisesti "löytää ratkaisu". Hengen polku on kutsunut minua aina, mutta en ole kehittynyt siinä määrin, jotta pystyisin vapauttamaan itseni sairauden kahleista. Noniin, nyt vaan sitten odotellaan, että hän ilmestyy.
Entä jos valaistumisesi tulee juuri sokeutumisen kautta? Joskus meille valitaan polut joita emme itse heti heti valitsisi. Uskon että pelottaa. Silti sinulla on joka hetki mahdollisuus olla antamatta ajatustesi etukäteen määrittää sitä mitä on tai ei ole oleva ja tuleva. Tässä hetkessä ei ole huolta eikä pelkoa. Ei sairaus sinua kahlitse millään lailla. Se on mielesi illuusio.
On sulla pokkaa. Sanot sokeutuvalle ihmiselle näin: "Ei sairaus sinua kahlitse millään lailla. Se on mielesi illuusio".
Sanot siis sokeutuvalle, ettei hänen sokeutumisensa kahlitse häntä millään lailla. Hänellähän menee kaikki uusiksi. Vaikka me ns. "elämmekin unessa" ja tämä kaikki on tavallaan "illuusiota", niin kokemuksemme on kuitenkin todellisen tuntuinen.
Jos pystyt, niin kuvittele ihminen, joka kärsii aivan hirvittävistä kivuista eikä pysty vaihtamaan edes asentoa kivun vuoksi, ja kun muut auttavat häntä varovasti kääntymään sängyssä, hän huutaa tuskaisena kivusta. Sanotko hänelle, ettei kipu kahlitse häntä millään tavalla? Että se on vain hänen mielensä illuusio? Haluatko kokeilla itse kyseistä haastetta?
Entä tämä sokeutuva ihminen. Hän luultavasti tarvitsee silmiään/näköään työssään eikä voi tehdä enää työtä, jota mahdollisesti rakastaa ja johon on panostanut paljon. Entä jos hän on harrastanut vaikka yksikseen vaeltamista luonnossa. Hän ei voi tehdä sitäkään enää sokeana. Entä jos hänen yksi mieliharrastuksensa on elokuvien katsominen, taulujen maalaaminen ja taidenäyttelyissä käyminen. Ei onnistu enää sokena nekään.
Jospa miettisit ensin omalle kohdalle, miten sokeutuminen muuttaisi elämääsi. Vai eikö se tosiaan kahlitsisi sinua millään tavalla?
On sulla pokkaa. Sanot sokeutuvalle ihmiselle näin: "Ei sairaus sinua kahlitse millään lailla. Se on mielesi illuusio".
Sanot siis sokeutuvalle, ettei hänen sokeutumisensa kahlitse häntä millään lailla. Hänellähän menee kaikki uusiksi. Vaikka me ns. "elämmekin unessa" ja tämä kaikki on tavallaan "illuusiota", niin kokemuksemme on kuitenkin todellisen tuntuinen.
Jos pystyt, niin kuvittele ihminen, joka kärsii aivan hirvittävistä kivuista eikä pysty vaihtamaan edes asentoa kivun vuoksi, ja kun muut auttavat häntä varovasti kääntymään sängyssä, hän huutaa tuskaisena kivusta. Sanotko hänelle, ettei kipu kahlitse häntä millään tavalla? Että se on vain hänen mielensä illuusio? Haluatko kokeilla itse kyseistä haastetta?
Entä tämä sokeutuva ihminen. Hän luultavasti tarvitsee silmiään/näköään työssään eikä voi tehdä enää työtä, jota mahdollisesti rakastaa ja johon on panostanut paljon. Entä jos hän on harrastanut vaikka yksikseen vaeltamista luonnossa. Hän ei voi tehdä sitäkään enää sokeana. Entä jos hänen yksi mieliharrastuksensa on elokuvien katsominen, taulujen maalaaminen ja taidenäyttelyissä käyminen. Ei onnistu enää sokena nekään.
Jospa miettisit ensin omalle kohdalle, miten sokeutuminen muuttaisi elämääsi. Vai eikö se tosiaan kahlitsisi sinua millään tavalla?
Tuo ketä lainasit tuskin tarkoitti mitään pahaa kommentillaan. Tarkoitus oli varmasti vain lohduttaa. Valitettavasti tositilanteessa voi olla vaikea suhtautua noin kepeästi. Siksi tuollainen voi tuntua vähättelyltä. Ihan kuin se toinen ei ottaisi hätää tosissaan.
Se etu on ehkä siinä, että jaska on osunut omalla kohdalla tuulettimeen niin monta kertaa, että osan ehkä intuitiivisesti kohdata kärsimustä kokevan ihmisen ymmärtäväisemmin. Koitan kohdella muita niin kuin toivoisin, että minua olisi kohdeltu vaikeissa tilanteissa. Usein ihmiset kaipaavat vain kuuntelijaa.
Toivottavasti tämä sokeutuva ihminen löytäisi rauhan tilanteensa kanssa. Jos ei mystikon kautta, niin jostain muualta. Aina se ei ole helppoa, joten kovasti jaksamista <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos valaistumisesi tulee juuri sokeutumisen kautta?
No, et tiedä mitä minä olen käynyt läpi. Kahlasin halki vaikean sairauden ja kyllä, siinä oli niitä marttyyrihetkiä että miksi minä jne. Mutta nyt jälkeenpäin ajattelen vilpittömästi että kaikki se oli hyväksi. En ymmärtänyt suunnitelmaa silloin. Nyt elämäni on monella tavoin erilaista mutta koen sen parempana kuin aiemmin, koska tuo arvasmattomuus käynnisti sellaisen sisäisen mylläkän että oli aivan pakko katsoa kaikkea uudelleen. En toki olisi valinnut sitä silloin.
Tottakai sokeutuminen vaikuttaa elämään. Mutta näkevän todellisuus on yhdenlainen ja tuntrmaton pelottaa. On ihmismaaiöman dualismia ajatella että näkökyky hyvä, sokeus paha. Elokuvat ihania, toinen maailma huono. Elokuvatkin syntyvät mielikuvituksen ja kuvittelun voimasta. Joka tapauksessa aivan uusi kokemus aukeaa ja sen tuomitseminen jo etukäteen tietynlaiseksi on hassua. Mitä me voimme tietää?
Mieti itse miksi haluat kylvää kauhua, pelkoa, huolta toiseen? Ja nimitellä? Ei meistä kukaan tiedä tulevaa. Tällä hetkellä tuo sokeutuminenkin on vain yksi mahdollinen näkymä. Voi tulla kaikkea muuta ja voi tulla mitä tahansa. Mikään mit pelkäämme etukäteen ei koskaan toteudu juuri sellaisena.
Se on mahdollinen näkymä, projisointi, pelko. Minä tuin kysyjää elämään hetkessä vailla huolts tulevasta. Ja sekö sinut raivostutti! Syyn tiedät vain sinä itse.
Kaikkea hyvää kaikille ketjussa!
Tässä hauska video valaistumisesta, liitteyn tähän ketjuun.
Pyyde, olla jotakin tai tulla joksikin, on
vankka este egon tuhoutumiselle.
73.
73 uskoo tajuavansa paljon asioita, mutta kun häneltä jotain kysyy, niin joko ei tule vastausta ollenkaan tai tulee vastaus, joka on jotenkin tosi epäselvä tai monitulkintainen.
Olen lukenut valaistumiseen liittyvää kirjallisuutta vuodesta 2009 alkaen ja katsonut aiheesta myös monia videoita. Olen meditoinut vuodesta 1985 alkaen ja lukenut tämän ketjun pariin kertaan, eli jotain ymmärrystä on aiheeseen, mutta en tarkoita mitään kehuskeluja, sillä täällä on ihmisiä, jotka ovat opiskelleet aihetta paljon enemmänkin.
En ymmärrä, mikä on kirjoittaja 73:n pointti kirjoittaa jotain itsestäänselvyyksiä. Ilmeisesti tarkoitus on hyvä.
Egon ei tarvitse tuhoutua kokonaan, se ei ole edes viisasta, jos aikoo täällä pystyä ihmisenä vielä elämään, eli siihen tarvitaan egoa: Miten kävi Ramana Maharsille, kun hän oli jonkun aikaa täysin egoton? Muut joutuivat huolehtimaan hänestä, kun hän istui paikallaan ja hyttyset söivät hänen ihoaan eikä hän kyennyt juomaan eikä syömään.
Et luultavasti 73 kirjoittelisi tänne, jos egosi olisi jo tuhoutunut.
Egoa ei tarvita, puolustautua voi muutenkin.
Valaistunut ihminen elää todellisuudessa, kirkkaudessa ja puhtaudessa voiden hyvin. Hänellä on vapaa mieli joka ei siis rajoita häntä.
Valaistuneen henkilön on helppo lähteä meditoimaan koska hänessä asuu jo rauha sisässä.
Saa olla kuitenkin juuri sellainen ihminen kuin on.
Mistäpä tuota tietää mitä 73 uskoo itsestään. Ehkä hän on lukemassa jotain kirjaa ja laittelee tänne lauseita, jotka ovat jotenkin kolahtaneet. Saattaisi itsekin tehdä niin. Ei kannata tehdä liian tiukkaa analyysia kenekään sieluntilasta nettikirjoitusten perusteella. Varsinkin, kun hän ei ole oikeastaan kertonut itsestään mitään.
Kristinuskossa (siis oikeassa, henkilökohtaisessa uskossa Jeesuksen Jumalan poikana ja vapahtajana) ei ole mitään mystiikkaa. Mystiikka on gnostilaisuutta ja siten okkultismia, jonka Raamattu yksiselitteisesti kieltää. Sinua on vastuja (hebr. ha satan) johtanut harhaan. Kadu ja tee parannus noituudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä tuota tietää mitä 73 uskoo itsestään. Ehkä hän on lukemassa jotain kirjaa ja laittelee tänne lauseita, jotka ovat jotenkin kolahtaneet. Saattaisi itsekin tehdä niin. Ei kannata tehdä liian tiukkaa analyysia kenekään sieluntilasta nettikirjoitusten perusteella. Varsinkin, kun hän ei ole oikeastaan kertonut itsestään mitään.
Sitä tehdään kuitenkin koko ajan. Eläkää kuten opetatte ja lopettakaa kaikki uhriutuminen sekä turha syyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tehdään kuitenkin koko ajan. Eläkää kuten opetatte ja lopettakaa kaikki uhriutuminen sekä turha syyttäminen.
Nettipalstat ovat hyvä alusta harjoitella, ettei trikkeröidy toisten tekemisistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettipalstat ovat hyvä alusta harjoitella, ettei trikkeröidy toisten tekemisistä ;)
En minä niin teekään, älä oleta meidän olevan samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskossa (siis oikeassa, henkilökohtaisessa uskossa Jeesuksen Jumalan poikana ja vapahtajana) ei ole mitään mystiikkaa. Mystiikka on gnostilaisuutta ja siten okkultismia, jonka Raamattu yksiselitteisesti kieltää. Sinua on vastuja (hebr. ha satan) johtanut harhaan. Kadu ja tee parannus noituudestasi.
Jos Jeesus näkisi mitä nykykirkko on ja nykyseurakunnat, ja lukisi nykyraamattua, hän polttaisi kirkot, polttaisi raamatut, antaisi valtaosan nykyuskojista ruoskittaviksi. Niin sananpalvonnaksi on touhu mennyt totisesti.
Absoluuttinen todellisuus on rajaton, ääretön, ykseyden tila, jossa tietoisuus tiedostaa sanoinkuvaamattoman autuuden ja hiljaisuuden.
Rajattomasta ykseyden tilassa ilmestyy ajatus minästä,, maalmasta, universumista.
Ne ovat energian, ajatuksen ilmentymiä.
Tietoisuus joka nyt tiedostaa ajatuskasvannaiset, eli maailman, siinä olevat ilmiöt ja minän on absoluuttinen todellisuus.
Ei se sen etäämpänä ole.
Minä ei tiedosta sitä koska rajallinen ajatuskasvannaiset peittävät sen.